Mô tả công việc
• Supervises the overall activities of Front Office, Housekeeping, Health Club operations
• Monitors the personnel of these operations to ensure guests receive prompt, cordial attention and personal recognition
• Ensures staff, particularly guest contact personnel, are familiar with Priority Club members, known repeat guests and other VIPs and provide special attention and recognition
• Coordinates exchange of pertinent information between departments within the Rooms Division and directs exchange of information with other departments, notably, Engineering and Security
• Consults with Department Heads and Deputy General Manager/General Manager on an ongoing basis to improve business conduct
• Assumes overall responsibility for maintaining presentation standards to ensure facilities and equipment are clean, in good repair and well maintained
• Schedules and regularly conducts routine inspections of areas under control
• Maintains appropriate standards of conduct, dress, hygiene, uniforms, appearance and posture of Room Division employees
• Conducts comprehensive monthly departmental meetings to include review of procedures and events which warrant special handling and detailed information
• Assist in managing hotel revenue generation and maximization through full utilization of company systems, business processes and specifications. Review and approve/deny all discount and rebate requests.
• Achieve budgeted revenues, control labor costs and expenses, and maximize profitability within all areas of responsibility. Participate in the preparation of the annual departmental operating budget and financial plans which support the overall objectives of the hotel.
• Achieve budgeted revenues, control labor costs and expenses, and maximize profitability within all areas of responsibility. Participate in the preparation of the annual departmental operating budget and financial plans which support the overall objectives of the hotel.
• Prepare and submit statistical, performance, and forecast analyses and reports as required.
• Communicate to appropriate departments all pertinent information related to the expected arrival and departure of VIP’s and other key guests, or other special guest needs.
• Ensure training and procedures to serve as a central communications point during emergency/crisis situations and that relationships with local fire, police, and emergency personnel are developed and maintained.
• Promotes Inter-hotel sales and in-house facilities
• Monitors and controls the inventories for operating equipment and supplies
• Communicates to the Deputy General Manager/ General Manager to his/her delegate, and other Department heads, all information likely to be of interest to them
• Monitors and controls the Room Division Operation in the areas of revenue expenditure, profitable and performance against budget
• Works with Human Resources on manpower planning and management needs
• Works with Director of Finance in the preparation and management of the Department’s budget.
• Perform any other duties which may be assigned by the management from time to time.
Quyền lợi được hưởng
- Attractive Salary & Bonus (Healthcare, Insurance, Service Charge Bonus, salary increase,...)
- Duty meal at Company policy
- Full benefits as Vietnam law (Annual leave,Holiday, Tet, Tourism,...)
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in Hotel Administration, Business Administration or equivalent
- 4 years of guest service / hotel experience with two years in a management capacity, or an equivalent combination of education and experience.
Yêu cầu hồ sơ
IMPERIAL Group đã chính thức thành lập năm 2003 tại thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam. Cùng với kinh nghiệm, đam mê và khát vọng, IMPERIAL Group hướng tới xây dựng một thương hiệu hàng đầu trong khu vực với giá trị cốt lõi là phát triển bất động sản thương mại. IMPERIAL Group luôn nỗ lực để phát triển bền vững thông qua nhiều dự án ở các khu vực khác nhau tại Việt Nam, thân thiện với con người cũng như môi trường; biến sỏi đá thành các lâu đài và tỏa sáng thế giới bằng thương hiệu IMPERIAL Group.
Khách sạn & Khu căn hộ IMPERIAL là sự giao thoa giữa kinh nghiệm thiết kế, tư vấn phát triển, kỹ năng quản lý của các tập đoàn quốc tế hàng đầu và lựa chọn tinh hoa tuyệt vời nhất từ các khách sạn và khu nghỉ dưỡng tốt nhất thế giới. Cơ sở vật chất hàng đầu cùng với các dịch vụ thân thiện và sáng tạo giúp cho Khách sạn & Khu căn hộ IMPERIAL trở thành địa điểm mà khách hàng được trân quý, tôn trọng và hưởng thụ cuộc sống hoàng gia.
Là một thành viên của IMPERIAL Group, IMPERIAL INTERNATIONAL Hotel School (IIHS) là một trong những trường hàng đầu của Việt Nam đào tạo các chương trình du lịch khách sạn theo mô hình chuẩn quốc tế "Trường học Khách sạn". Các chương trình đào tạo của IIHS được thiết kế và kiểm soát chất lượng bởi Đại học Niagara, New York-Hoa Kỳ. Chứng chỉ và bằng cấp đạt chuẩn quốc tế và đủ tiêu chuẩn kết nối, liên thông toàn cầu.