Phúc lợi
- Du Lịch
- Đào tạo
Mô tả Công việc
Yes4All is one of the leading brands for home sporting goods & furniture in the e-commerce market. Founded in 2010, we have strived to be the world leader in e-commerce enablers in term of trading, product creating and e-commerce servicing. Based in California with an operation office in HCMC, we have more than 500 young and talented members with expert knowledge and experience in the e-commerce industry.
We are on an ambitious journey to dominate not only US e-commerce market but also to enter new e-commerce markets of more than 15 countries in Europe, Asia and North America, not only Amazon channel but also Walmart, Wayfair among others. Besides, Home sporting goods, Furniture, Outdoor and Gardening are also great opportunities that we desire to occupy and create significant values. With our steady knowledge in E-commerce, Yes4All started to provide end-to-end ecommerce-enabler service in order to help Vietnamese and global manufacturers or struggling sellers bring their products to the US & International markets.
Our mission: Connect the Worldwide Resources & create innovative platform to bring products and services from innovators and manufacturers to worldwide customers more efficiently.
Our vision: To be the world leader of e-commerce enabler in term of trading, product creating, and e-commerce servicing.
I. JOB DESCRIPTIONS
HR Intern role is essential in supporting HR initiatives, administrative tasks, and HR projects. contributing to the effective management of talent acquisition, employee engagement, and development strategies to foster a positive and productive work environment.
Talent Acquisition
- Post job advertisements on job boards and social media.
- Screen and review resumes.
- Schedule interviews and notify candidates.
- Support other recruitment activities such as attending job fairs and recruitment events.
Onboarding process
- Prepare necessary documents and resources for new hires.
- Guide new employees through paperwork and internal systems.
- Create and manage new employee files.
- Monitor and support new employees during their probation period.
Administrative Support
- Manage HR-related paperwork and office supplies.
- Support the Admin team with daily tasks and event coordination such as scheduling, meetings, managing mail, phone calls, and emails.
HR Initiatives and Projects
- Assist in collecting and analyzing HR data to make strategic decisions.
- Coordinate with other departments to implement employee development programs.
Employer Branding
- Attract potential candidates (focus on Tiktok and Facebook).
- Respond to inquiries from potential candidates.
Yêu Cầu Công Việc
II. SKILL AND EXPERIENCE
- 3rd or 4th year university student majoring in Human Resource Management/ English/ Business Administration/ Law - Legal/… or other related majors.
- Good communication skills and logical thinking, teamwork mindset, proactive at work.
- Proficient in office computer skills (design powerpoint, word, excel).
English is required. - Strong relationship builder with empathetic personality.
- Acquiring proven participation in University activities is a big plus.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Khác
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 5 Tr - 5 Tr VND
Công ty cổ phần Misa là công ty công nghệ thông tin tại Việt Nam được thành lập năm 1994 với lĩnh vực kinh doanh chính là cung cấp các giải pháp công nghệ thông tin cho cộng đồng.
Hiện MISA có 1 trụ sở chính tại Hà Nội và 05 văn phòng đại diện đặt tại Hà Nội, Đà Nẵng, Buôn Ma Thuột, TP. Hồ Chí Minh và Cần Thơ.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ Bảo hiểm sức khỏe toàn diện: Bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp… theo đúng quy định của nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- CLB thể thao miễn phí: CLB Bóng đá, Cầu lông, Tennis, CLB yêu sách…
- Tổ chức Teambuilding cho toàn thể các MISAer 1 năm 1 lần,
- Nghỉ mát hàng năm, Teambuilding hàng quý
- Hoạt động ngoại khóa khác (Rung chuông vàng, Đấu trường MISA,…)
Lịch sử thành lập
- Năm 1994 - 1996, Xác lập chỗ đứng trên thương trường
- Năm 1996 - 2001, Tận dụng cơ hội, phát triển thương hiệu
- Năm 2001 - 2010, Vươn lên để trở thành chuyên nghiệp
- Năm 2010 - 2017, Phát triển, mở rộng thị trường làm chủ xu hướng Phần mềm như một dịch vụ
- Năm 2018-nay, Phát triển các nền tảng, phần mềm và dịch vụ công nghệ thông tin thích ứng cuộc CMCN 4.0 để thúc đẩy sự phát triển của đất nước và các quốc gia trên thế giới
Mission
Sứ mệnh của MISA là phát triển các nền tảng, phần mềm và dịch vụ công nghệ thông tin để thay đổi ngành kinh tế và giúp khách hàng thực hiện công việc theo phương thức mới, năng suất và hiệu quả hơn nhằm thúc đẩy sự phát triển của đất nước và các quốc gia trên thế giới.
Review MISA
Lương thưởng tốt, đồng nghiệp thân thiện, có chế độ OT rõ ràng. Nhưng thiết bị làm việc chưa tót lắm, quy trình làm việc còn khá rắc rối. (it)
Quy trình phỏng vấn không rõ ràng, hỏi lí do thì không phản hồi. (rw)
Công ty này có quy định phạt hay trừ tiền nhân viên chế độ quan liêu, sơ hở là phạt tiền nhân viên. (rw)