Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
Mô tả Công việc
Context
Within the warehouse, the Logistics Supervisor is responsible for booking the goods receipt and goods issue to accurately keep track of stock administratively in the system and physically in the warehouse.
The Logistics Supervisor has the daily overview of all activities to be performed accordingly to service packaging lines and process all inbound and outbound deliveries as well as internal movements and other relevant activities (e.g. re-packing, inter-brewery deliveries and value added services).
Contacts
o Internal: Warehouse, Transport, CS, Planning, Packaging, Brewing, Techno, Safety, Security
o External: 3rd party, suppliers
Purpose of the job
Logistics Supervisor is responsible for executing goods movement in the warehouse in a safe and efficient way to service production and ship finished product to customers on time and in full.
1. Safety
- Act in accordance with the safety regulations.
- Report accidents, incidents, near misses, unsafe conditions and behaviours.
Implement countermeasures to reduce and mitigate risks.
Stimulate an open environment where safety is put first, by sharing safety concerns, acting as an example and addressing each other on safety.
2. Warehouse process execution management
Perform activities according to received instruction and applicable procedures.
Apply 5S in workplace and perform tasks and activities accordingly.
3. Goods movement
- Move goods from the right source to the right destination, in the right time and quantity within a certain area of responsibility. For example (un)loading, line feed, line discharge, etc.
- Pick mixed pallets, handle blocked pallets and market returns and scrap materials according to the procedures and instructions.
4. Inventory management
- Correctly register goods movements and scrapping/write-off (via scanner if applicable). Systematically perform stock counts and report deviations.
- Ensure labels and tag boards are correctly printed and placed as well as location identifiers are correctly placed and maintained
5. Storage & stock quality assurance/ management
- Ensure cleaning and housekeeping activities are carried out everyday
- Regularly inspect the outer packaging quality of incoming and outgoing goods. Quickly separate quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
6. RPM handling
Receive, sort, store, repair or scrap and issue RPM.
7. Assets & equipment management.
- Safely operate and control material handling equipment like FLTs. Only operate equipment in case of in possession of a relevant certificate/valid license. Inspect before start shift. Report issues on time.
- Follows assets and equipment maintenance schedule as per regulations applicable (supplier, local, Heineken, etc.).
8. TPM & Continuous Improvement
- Record data to contribute to DCS and communicate to team.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management
- Participates in TPM improvement activities.
9. LSP Management LSP Management
Manage the daily performance of warehouse LSPs (Labour, FLT…) according to Service Level Agreement HEINEKEN and local standards and challenge the status quo.
10. Organisation & People management
Actively be part of the team. We only win together. Work on personal development via own PDP
Yêu Cầu Công Việc
1. Qualifications
Bachelor’s Degree in Logistics, Supply Chain Management, or relevant fields
2. Experiences/skills
- At least 2 - 3 years of experiences in similar roles preferably in logistics and manufacturing companies
- Critical thinking and good agility
- Experiences with TPM, SAP, WMS or other ERP systems is a plus
- Other skills and languages: Microsoft Office (Excel, MS PowerPoint, Power BI)
3. Languages
Fluency in English and Vietnamese
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 23 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Công ty cổ phần Misa là công ty công nghệ thông tin tại Việt Nam được thành lập năm 1994 với lĩnh vực kinh doanh chính là cung cấp các giải pháp công nghệ thông tin cho cộng đồng.
Hiện MISA có 1 trụ sở chính tại Hà Nội và 05 văn phòng đại diện đặt tại Hà Nội, Đà Nẵng, Buôn Ma Thuột, TP. Hồ Chí Minh và Cần Thơ.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ Bảo hiểm sức khỏe toàn diện: Bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp… theo đúng quy định của nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- CLB thể thao miễn phí: CLB Bóng đá, Cầu lông, Tennis, CLB yêu sách…
- Tổ chức Teambuilding cho toàn thể các MISAer 1 năm 1 lần,
- Nghỉ mát hàng năm, Teambuilding hàng quý
- Hoạt động ngoại khóa khác (Rung chuông vàng, Đấu trường MISA,…)
Lịch sử thành lập
- Năm 1994 - 1996, Xác lập chỗ đứng trên thương trường
- Năm 1996 - 2001, Tận dụng cơ hội, phát triển thương hiệu
- Năm 2001 - 2010, Vươn lên để trở thành chuyên nghiệp
- Năm 2010 - 2017, Phát triển, mở rộng thị trường làm chủ xu hướng Phần mềm như một dịch vụ
- Năm 2018-nay, Phát triển các nền tảng, phần mềm và dịch vụ công nghệ thông tin thích ứng cuộc CMCN 4.0 để thúc đẩy sự phát triển của đất nước và các quốc gia trên thế giới
Mission
Sứ mệnh của MISA là phát triển các nền tảng, phần mềm và dịch vụ công nghệ thông tin để thay đổi ngành kinh tế và giúp khách hàng thực hiện công việc theo phương thức mới, năng suất và hiệu quả hơn nhằm thúc đẩy sự phát triển của đất nước và các quốc gia trên thế giới.
Review MISA
Lương thưởng tốt, đồng nghiệp thân thiện, có chế độ OT rõ ràng. Nhưng thiết bị làm việc chưa tót lắm, quy trình làm việc còn khá rắc rối. (it)
Quy trình phỏng vấn không rõ ràng, hỏi lí do thì không phản hồi. (rw)
Công ty này có quy định phạt hay trừ tiền nhân viên chế độ quan liêu, sơ hở là phạt tiền nhân viên. (rw)