Việc làm Tập Đoàn ASG

Cập nhật 18/08/2024 10:04
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn ASG
Legal Executive
Tập Đoàn ASG 4.0★
2 đánh giá 54 việc làm 5 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 23/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 25/07/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 119-127 Nguyễn Cơ Thạch, Quận 2, Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

Operations for Highlands Coffee:

  • Assist all legal matters in operation for Highlands Coffee
  • Support in providing legal advice and legal support for other departments (i.e., Expansion, Marketing, Procurement, Finance, HR, etc.) regarding compliance with the company’s commercial and business, and in accordance with applicable regulations
  • Draft, review and negotiate (if so required, as the case maybe) various contracts, including lease contracts, supplier’s contracts, service contracts, construction contracts (Fidic and non-fidic), etc.
  • Support in legal research for particular issues as requested by relevant departments.
  • Research and update new regulations to the line manager and relevant departments.
  • Carry out and support licensing procedures at relevant competent authorities.

Corporate governance:

  • Maintain and ensure corporate governance of Highlands Coffee to comply with all governance standards; to ensure the SOP, policy, internal transactions of the Company to comply with its charter and applicable laws.

Franchise, IP and trademark of Highlands Coffee:

  • Monitor the effectiveness of Highlands Coffee's trademarks;
  • Advise, assist and handle infringements relating to Highlands Coffee's trademarks, franchise/license, IP, data protection, ect.

Corporate initiatives:

  • Assist in reviewing, preparing data and carrying necessary procedures for fundraising transactions, including: legal due diligence, KYC, registration of foreign loans at SBV, NRAST registration, CPs documents, managing and controlling executed transaction documents.

Yêu cầu công việc

Education:

  • Graduated with honors or a good degree.

Experience:

  • At least 2 years of experience working for law firms.
  • Experience in working with or representing multinational corporations (MNCs) or foreign-invested enterprises (FIEs)
  • Strong knowledge and understanding of civil law, enterprise law, and commercial law

Work related skills:

  • Behave Ethically: Understand ethical behaviour and business practices and ensure own behaviour and the behaviour of others are consistent with these standards and align with the values of the organization.
  • Accuracy and Confidentiality: This position functions in an area in which two things are of pertinent importance, accuracy and confidentiality.
  • Build Relationships: Establish and maintain positive working relationships with others both internally and externally to achieve the goals of the organization.
  • Communicate Effectively: Speak, listen and write in a clear, thorough and timely manner using appropriate and effective communication tools and techniques.
  • Focus on Client Needs: Anticipate, understand, and respond to the needs of internal and external clients to meet or exceed their expectations within the organizational parameters.
  • Foster Teamwork: Work cooperatively and effectively with others to set goals, resolve problems, and make decisions that enhance organizational effectiveness.
  • Make Decisions: Assess situations to determine the importance, urgency and risks, and make clear decisions which are timely and in the best interests of the organization.
  • Organization: Set priorities, develop a work schedule, monitor progress towards goals, and track details/data/information/activities.
  • Plan: Determine strategies to move the organization forward, set goals, create and implement actions plans, and evaluate the process and results.
  • Solve Problems: Assess problem situations to identify causes, gather and process relevant information, generate possible solutions, and make recommendations and/or resolve the problem

Soft skills:

  • Critical thinking
  • Good negotiation skills
  • Coordination and time management
  • Active listening
  • Judgment and decision making
  • Persuasion
  • Oral and written expression
  • Information Ordering
  • Fluent in English

Quyền lợi được hưởng

- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn ASG
Tập Đoàn ASG Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Khu dịch vụ logistics, Cảng HKQT Nội Bài, xã Phú Minh, huyện Sóc Sơn, Hanoi, Vietnam

Thành lập từ năm 2010, Công ty Cổ phần Tập đoàn ASG (ASG) hiện hoạt động kinh doanh trong 3 lĩnh vực: dịch vụ Logistics, dịch vụ Hàng không sân bay, đầu tư Hạ tầng và phát triển Khu công nghiệp. Với nền tảng vững mạnh trong lĩnh vực Logistics hàng không, một trong những doanh nghiệp tiên phong với mô hình “Kho hàng không kéo dài” tại Việt Nam, Tập đoàn ASG đã thiết lập và vận hành mạng lưới kinh doanh giá trị với trung tâm Logistics tại các cảng hàng không quốc tế, các khu công nghiệp lớn và thành phố trọng điểm trên cả nước. Tới nay, Tập đoàn ASG đã có những bước phát triển vượt bậc, xây dựng nên thành quả đáng trân trọng với 23 công ty thành viên, hơn 2.000 cán bộ nhân viên, chuỗi các trung tâm dịch vụ hoạt động trải dài trên cả ba miền Bắc, Trung, Nam; là đối tác uy tín, tin cậy của các Nhà sản xuất công nghệ cao, các hãng hàng không quốc tế, các hãng vận chuyển lớn trên thế giới tại Việt Nam.


Review Tập Đoàn ASG

4.0
2 review

Những nghề phổ biến tại Tập Đoàn ASG

Bạn làm việc tại Tập Đoàn ASG? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Tập Đoàn ASG

Tập Đoàn ASG

Click để đánh giá