Mô tả Công việc
1/Position: Production Control Planner
JOB SUMMARY
This position is responsible for develop/maintain Master Production Schedule & Daily Production Schedule within the limitations of the line rate and internal and external constraints to ensure on time delivery (OTD) performance, satisfy customer's request. Simultaneously, optimize operation cost via smart planning in production schedule.
KEY DUTIES AND RESPONSIBILITIES
- Weekly/Monthly loading and Capacity analysis, drive for solution if resources have risk to support customer demand.
- Resources planning to meet customer demand - Develop / Maintain daily level loaded Master Production Schedule / Daily Production Schedule which meet customers demand and provide realistic promise date to customer.
- Respond to inquiries from Sales team/ Customers regarding delivery of new or existing orders.
- Work closely with Material Buyer to comprehend and driving demand in MRP. - Reporting and driving KPIs/Objectives of global, manufacturing or internal department.
- Coordinate with related departments/functions for problem solving, project implement or special priorities are required.
- ERP parameters maintenance, work with related departments to have update planning database.
- Inventory control (RM, WIP, FG), E&O optimization.
- Support the team in department/operation team for strategy projects/problem solving.
- Other tasks from superior.
2/ Position: Material Control Planner
JOB SUMMARY
Plan, purchase and control material supply, deliveries, vendors, prevent excess & obsolete and optimize inventory
KEY RESPONSIBILITIES AND AUTHORITIES
- Confirm the material ready date to satisfy customer orders (new order (MR), pull-push, cancel, swap POs).
- Release PO based on MOQ/MOV, lead time, system demand.
- Monitoring delivery from vendors OTIF, solving problems related to the deliveries.
- Supplier performance evaluation, supplier visit for audit.
- Sending forecast for vendors to prepare raw, localization cut off.
- Controlling CDS reconcile, customs issues with customs team.
- Dealing with vendors & related dept for defectives, shortage, loss, damage.
- Control/Develop vendor capacity, processes, raw materials, risk of supply, knowledge training, defects, loss, ….
- Minimizing the excess & obsolete stocks, controlling expired date, hazardous goods.
- Tooling life (die-casting, plastic, stamping,…), capacity control, generating budget of duplicate toolings, duplicate tooling suggestion, qualification control follow up (if assigned).
- Preparing reports of departments belonging to the scope of works.
- Initiating and executing continuous improvement for workflow, projects, GK, reducing workload. - Controlling WH space, aging of materials, supply control.
- Managing Engineer change request (ECO), source rule, BOM.
- Driving KPIs of departments. - Other tasks assigned by direct superior.
Yêu Cầu Công Việc
Education
University graduated. and above in Supply Chain, Economic or Engineering
Experience
Minimum 2-3 years' experience in supply chain/planning/material control.
Knowledge
- Good level in English (Chinese is an advantage) - Working knowledge of ERP system, Oracle is bonus. - Fluency in Microsoft Office, VBA/Macro is bonus - Good presentation/computer skill is preferential
Functional Skills
- Good interpersonal communication skills and leadership - Good data analysis and problem-solving skills
Other Abilities
Teamwork, agile, growth mindset, working on pressure.
**Working Location: SHTP - Dist.9 - HCMC. We provide shuttle bus from HCM, Binh Duong and Dong Nai
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Biluxury tiền thân là Bionline, là thương hiệu thời trang nam của Công ty CP Tập đoàn Thời Trang Việt Nam Biluxury ra đời từ năm 2009, tiên phong phát triển theo hình thức chuỗi nhượng quyền và nhanh chóng đạt được nhiều thành tích ấn tượng.
Tháng 7 năm 2014 Biluxury ra đời. Thương hiệu là tập hợp đầy đủ các yếu tố của chuỗi với một định vị mới, một diện mạo tách biệt so với Bionline. Tính đến tháng 12/2017, chỉ sau 3 năm phát triển, Biluxury đã sở hữu 75 showroom trên toàn quốc trên mục tiêu 300 showroom vào năm 2019.
Biluxury được biết đến là thương hiệu thời trang nam tiên phong trong lĩnh vực “Thời trang nam thiết kế” với phong cách sáng tạo và thanh lịch.
Với tầm nhìn chiến lược trở thành thương thiệu “Thời trang nam được yêu thích nhất Việt Nam”, từ những ngày đầu bước vào thị trường, Biluxury đã rất được chú trọng việc nghiên cứu, phát triển mẫu mã, phom dáng phủ hợp với hình thể đàn ông Việt. Nguồn nguyên liệu được kiểm soát chặt chẽ, máy móc và trang thiết bị hiện đại là đòn bẩy cho sự phát triển bền vững của thương hiệu.
Đối tượng mà Biluxury hướng tới là nam giới trong độ tuổi từ 25 đến 35 tuổi, những người đàn ông thành đạt , luôn muốn có sự cân bằng giữa phát triển sự nghiệp và tận hưởng cuộc sống. Sản phẩm của Biluxury mang tới cho phái mạnh Việt hình ảnh trẻ trung, năng động, hiện đại mà không kém phần lịch sự, sang trọng. Được hàng trăm nghìn khách hàng thân thiết đặt niểm tin và lựa chọn là người bạn đồng hành mỗi ngày trong công việc và cuộc sống.
Biluxury cam kết mang lại giá trị đích thực và một cuộc sống thịnh vượng hơn cho phái mạnh Việt
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
- Hoạt động thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2009
Mission
-
Tháng 7 năm 2014 Biluxury ra đời. Thương hiệu là tập hợp đầy đủ các yếu tố của chuỗi với một định vị mới, một diện mạo tách biệt so với Bionline. Tính đến tháng 12/2017, chỉ sau 3 năm phát triển, Biluxury đã sở hữu 75 showroom trên toàn quốc trên mục tiêu 300 showroom vào năm 2019.
-
Biluxury được biết đến là thương hiệu thời trang nam tiên phong trong lĩnh vực “Thời trang nam thiết kế” với phong cách sáng tạo và thanh lịch.
-
Với tầm nhìn chiến lược trở thành thương thiệu “Thời trang nam được yêu thích nhất Việt Nam”, từ những ngày đầu bước vào thị trường, Biluxury đã rất được chú trọng việc nghiên cứu, phát triển mẫu mã, phom dáng phủ hợp với hình thể đàn ông Việt. Nguồn nguyên liệu được kiểm soát chặt chẽ, máy móc và trang thiết bị hiện đại là đòn bẩy cho sự phát triển bền vững của thương hiệu.
-
Đối tượng mà Biluxury hướng tới là nam giới trong độ tuổi từ 25 đến 35 tuổi, những người đàn ông thành đạt , luôn muốn có sự cân bằng giữa phát triển sự nghiệp và tận hưởng cuộc sống. Sản phẩm của Biluxury mang tới cho phái mạnh Việt hình ảnh trẻ trung, năng động, hiện đại mà không kém phần lịch sự, sang trọng. Được hàng trăm nghìn khách hàng thân thiết đặt niểm tin và lựa chọn là người bạn đồng hành mỗi ngày trong công việc và cuộc sống.
-
Biluxury cam kết mang lại giá trị đích thực và một cuộc sống thịnh vượng hơn cho phái mạnh Việt
-
Để đáp ứng nhu cầu mở rộng thị trường kinh doanh, Công ty chúng tôi đang tìm kiếm một đội ngũ cán bộ nhân viên có đủ năng lực và tâm huyết để cùng Công ty xây dựng và phát triển.