The Business Analyst will play a key part in the establishment and build of a new business. This business will act as a centralized hub providing digital solutions and application development across the TYME Digital business. You will bring a passion for meeting the needs of individuals and businesses through a range of banking products as well as a deep understanding of the benefits that technology can bring to customers' daily lives.
You'll have an opportunity in contributing to:
- Working with stakeholders to understand their needs, concerns and the environment that they operate in to define detailed requirements. Gather, organise and synthesize large amounts of information from various sources
- Effectively identify and define business needs and problems/issues to enable a feasible solution scope to be developed
- Effectively communicating requirements to stakeholders, managing conflicts, issues and changes in order to ensure that stakeholders and project team members remain in agreement on solution scope
- Contributes to the conversion of business needs into functional designs and conduct product training as needed
- Identifies and manages gaps, determining the effectiveness of proposed solutions and developing Business Requirements documents and models
- Identify the risks associated with the proposed solution as well as the risk for not implementing the solution
- Work closely with Digital Product Owner (DPO) to understand product vision, priority and road-map, clarify and manage product backlog
- Ensure the Team understand the product requirements & backlog and the product is delivered at high
Requirements
- At least 3 years in business analysis
- Excellent English communication (write, read, speak and listen)
- Understanding of BABOK® Knowledge Areas
- Being knowledgeable or experienced in Agile environment, good logical thinking, analytical thinking, critical thinking and problem solving
- Experience in working in technology enabled change programs/projects, software development is a plus
- Having experience in developing and launching the Digital Bank products is a plus
- Being familiar with BA toolbox i.e Jira, Confluence, PlantUML, MS Visio, etc is a plus
- Professional certificates in Business Analysis is a plus
- Meal and parking allowance are covered by the company
- Benefits and salary rank during probation
- Insurances as Vietnamese labor law and premium health care for you and your family without seniority compulsory
- Performance bonus up to 2 months
- 13th month salary pro-rata
- 15-day annual leave+ 3-day sick leave + 1 birthday leave + 1 Christmas leave
- SMART goals and clear career opportunities (technical seminar, conference, and career talk) - we focus on your development
- Values-driven, international working environment, and agile culture
- Overseas travel opportunities for training and working related
- Internal Hackathons and company's events (team building, coffee run, blue card...)
- Work-life balance 40-hr per week from Mon to Fri
Kính thưa quý Khách hàng, quý Đối tác, cùng toàn thể cán bộ nhân viên,
Công Ty Cổ Phần Z Holding được thành lập ngày 20.06.2015, hoạt động trong lĩnh vực thương mại điện tử, đầu tư phát triển dự án công nghệ, tư vấn đầu tư bất động sản,… trong nước và ngoài nước.
Thương mại điện tử là một ngành công nghiệp trẻ tại Việt Nam, đang trên đà phát triển lý tưởng. Đặc biệt, hơn 2 năm dịch Covid đã thay đổi thói quen mua sắm của đa số người tiêu dùng từ mua sắm trực tiếp sang mua sắm online. Đây là một trong những đòn bẩy tạo ra những con số phát triển đáng kinh ngạc của ngành thương mại điện tử Việt Nam trong những năm gần đây và đưa Z Holding phát triển, vươn tầm không chỉ trong nước mà còn vươn ra thị trường nước ngoài.
Trên thương trường, Z Holding không phải là một doanh nghiệp có bề dày lịch sử nhưng với tốc độ phát triển như vũ bão của những người khổng lồ về tư tưởng và nhiệt huyết đã đưa Z Holding từ con số 0 tròn trĩnh thành một tập đoàn lớn có mạng lưới các hệ thống lớn mạnh. Mỗi hệ thống lại là sự tập hợp chuỗi các công ty bề thế kinh doanh đa ngành với tổng nguồn lực khổng lồ.
Đối với cán bộ công nhân viên trong công ty, Z Holding được coi là ngôi nhà thứ hai. Với niềm tin mỗi con người đều sở hữu tiềm năng vô hạn, lòng nhiệt huyết, sự chính trực và khát khao hiện thực hóa ước mơ của chính mình. Chỉ cần bạn có niềm tin, đặt sự hy vọng của mình tương xứng với mục tiêu của bạn thì mọi thứ đều có thể. Z Holding sẽ là bệ phóng để giúp mỗi nhân viên phát huy tối đa tinh thần sáng tạo, khả năng tự hoàn thiện, tạo sức mạnh và động lực thúc đẩy mọi thành viên của công ty làm việc. Bên cạnh đó, chúng tôi ủng hộ tinh thần làm việc hợp tác, tin cậy và cởi mở trong công ty.
Trân trọng!