The Process Excellence team is an important part of the OPEX (Operation Excellence) team. Main jobs include but are not limited to taking lead on sharpening the process framework, building process roadmap to improve Operations in many aspects including SLA, cost, and productivity,...
Job Description
- Fill up SOP roadmap and build SOPs as per priorities set;
- Take initiatives to identify problems/ Receive problems raised by stakeholders;
- Collect data, collaborate with functional teams to conduct analysis and identify key findings;
- Facilitate SOP to close gap and follow up with stakeholders on the SOP effectiveness;
- Find gaps between current practices and SOP and work on solutions to close gaps;
- Identify key metrics and indicators which impacts on each SOP;
- Create and manage trackers for those metrics and indicators;
- Work as a project coordinator to ensure each SOP project kick-off is well delivered with full alignment from relevant stakeholders and approval following to the company approval matrix;
- Conduct regular reviews and updates for SOP roadmap, check on the valid, effectiveness of each SOP;
- 2-5 years of proven experience in logistics, e-commerce, express services;
- Data driven mindset: Be able to understand insights via data;
- Effective communication: clear the messages to be sent out and clear what we want to receive from stakeholders;
- Take ownership and possess “go an extra mile” in each task;
- Result- driven mindset;
- Critical thinking, problem-solving attitude and continuous improvement mindset;
- Advanced Excel skills, PowerPoint/Slide Presentation;
- English speaking is a must;
- Understand/ experience in ISO, BPM, CMMi,...is a plus
Khởi đầu hoạt động từ năm 2002 với vai trò là một công ty giao nhận vận chuyển, Interlink Group đang nỗ lực phấn đấu trở thành một trong những nhà cung cấp dịch vụ hậu cần - tiếp vận (Logistics provider) đầu tiên tại Việt Nam và Đông Dương chuyên về dịch vụ 'một cửa' và trọn gói cho khách hàng.
Mục tiêu của Interlink Group là luôn cố gắng đem lại cho khách hàng những dịch vụ có giá trị thực sự, tạo lập bằng sự thông hiểu về thị trường nội địa kết hợp với sự tinh thông về nghiệp vụ quốc tế. Và bằng chứng rõ ràng nhất về sự quan tâm đến khách hàng là sự đầu tư mạnh mẽ vào kho bãi, đội xe pick up hàng, đội xe container, sự đầu tư về công nghệ thông tin, về đào tạo nhân viên, về việc mở rộng thêm 4 công ty thành viên dựa trên nền tảng tải chính ổn định. Bên cạnh đó là sự cam kết vê chất lượng dịch vụ được minh chứng thông qua Chứng nhận về ISO9001:2000 của tổ chức TUV - Cộng hòa liên bang Đức cho tất cả các thành viên.
Cuối cùng, để phấn đấu trở thành nhà cung cấp dịch vụ hậu cần - tiếp vận (logistics) chuyên nghiệp, xác định một cam kết kết rõ ràng về chất lượng dịch vụ là điều hết sức quan trọng đối với chúng tôi.