WHAT YOU'LL BE RESPONSIBLE FOR:
Take role PM of team 7 members and SM in customer view
The candidate should be the Scrum Master (SCRUM/LeSS) for the team, leading the activities of
grooming and maintaining the product backlog.
This candidate is more emphasis on soft skills and meeting facilitation, driving to resolution rather than
on technical skills
Risk management skills.
Contribute to backlog management, prioritization within the team.
Prepare user stories to agree with team and Product Owner.
Contribute towards release planning and release signoffs.
Adhere to organizational guidelines and process.
Technical background is nice to have, good knowledge of Banking is an advantage.
Facilitating discussion, decision making, and conflict resolution when discussing issues across squads.
Possess strong problem solving, analytical skills with an ability to handle multiple tasks & prioritize
accordingly.
Demonstrated ability to effectively communicate, troubleshoot, and problem.
Strong interpersonal & negotiation skills in dealing with multiple stakeholders.
Must be flexible, adaptable, and can work in a fast-paced changing environment.
Analytical and conceptual thinking skills.
Excellent documentation skills.
JOB QUALIFICATIONS
Fluency in English is required (nice to have Japanese, Chinese, French...)
A bachelor’s degree in Computer Science or related. PMP or an equivalent Agile (SCRUM, LeSS)
certification would be considered an asset.
At least 3 years’ experience in a Project Manager or Program Manager role
Possess excellent verbal and written communication skills.
Familiar with MS Project, JIRA/Confluence for dashboards, boards configuration, burndown, and
similar tools
Applicable knowledge of the technologies used by the team.
Good skills and knowledge of servant leadership, facilitation, situational awareness, conflict resolution,
continual improvement, empowerment, and increasing transparency.
Knowledge of various well-documented patterns and techniques for project management.
A proven record of leading and supporting
Tập đoàn KANGAROO được thành lập từ năm 2003 bởi hai người Việt Nam trẻ tuổi. Xuyên suốt trong 20 năm, định hướng kinh doanh tập trung đã giúp KANGAROO tạo nên nhiều dấu ấn thành công rực rỡ, trở thành doanh nghiệp đầu ngành phục vụ sức khỏe và tiện nghi cuộc sống thông qua những cải tiến hữu ích từ máy lọc nước, hàng gia dụng, thiết bị nhà bếp, năng lượng tới các thiết bị điện tiêu dùng khác.
Với tầm nhìn trở thành Tập đoàn Gia dụng hàng đầu Đông Nam Á, năm 2021 KANGAROO đã bắt tay liên doanh cùng Tập đoàn NORITZ – Tập đoàn Gia dụng hàng đầu Nhật Bản với hơn 70 năm kinh nghiệm – nhằm nâng cao hơn nữa chất lượng sản phẩm theo tiêu chuẩn Quốc tế.