Mô tả công việc
■Position overview
We are seeking proactive, strategic and communicative individuals to join our Material Management team in Ho Chi Minh City, Vietnam. In this role, you will be responsible for ensuring the timely delivery of materials required for our product development while managing communication with suppliers regarding quality issues. You will closely collaborate with cross-functional teams to maintain strong relationships with suppliers, monitor delivery schedules, and proactively address any quality concerns.
■Key Responsibilities
• Develop and maintain material delivery schedules to meet production timelines and minimize delays.
• Communicate regularly with suppliers to discuss material quality issues, resolve problems, and drive continuous improvement in supplier performance.
• Monitor material costs and negotiate with suppliers to achieve cost-effective purchasing while maintaining quality standards.
• Collaborate with product development, design, and quality control teams to understand material requirements and ensure alignment with production needs.
• Analyze material data and market trends to identify opportunities for cost savings and process improvements.
• Build strong relationships with suppliers to foster trust, improve delivery performance, and support innovation in materials development.
• Manage all bulk fabric coordination with Mills post-development: Greige booking, bulk lot approval, testing, and delivering KPIs “On-time delivery” and “Right—first-time” materials.
• Mitigate material & trim issues with suppliers & factories.
• Lead discussions with internal and external stakeholders for material quality/color achievability as production ramps up.
• Coordinate with the sustainability team on RSL.
Yêu cầu công việc
• Bachelor's degree in Textile Engineering, Supply Chain Management, Business or a related field.
• From 3+ to 8+ years of experience in materials, supplier management, preferably in the footwear industry. Candidates who have worked with Nike, Adidas, New Balance, or major sportwear companies are welcomed.
• Strong written and verbal communication skills, including meeting facilitation & presentations in both English and local language.
• Excellent negotiation, and problem-solving skills.
• Strong understanding of materials specifications and quality standards.
• Proven track record of improving supplier performance and managing delivery schedules.
• Proficient in Microsoft Excel, Outlook, Word, Power Point and data analysis tools.
• Fluent in Japanese or English spoken and written; Chinese (Mandarin) or Korean is a plus.- Factories & partners: HCMC, Binh Duong Province, Binh Phuoc Province etc.
- Visit factories and partners on a weekly basis, using company’s car.
- In case of overnight business trip, daily allowance and accommodation are offered.
Quyền lợi được hưởng
■Working time
Mon - Fri: 8:00-17:00
■Salary:
[Staff level/3+ years] Basic salary VND 15,000,000 + Allowances
[Senior level/5+ years] Basic salary VND 19,000,000 + Allowances
[Professional level/8+ years] Basic salary VND 25,000,000 + Allowances
■Benefits :
- BH theo luật
- Thử việc 85%
- Review lương: 1 lần/năm
- Lương tháng 13
- Phụ cấp tiếng Nhật
- Phụ cấp đi lại (dựa vào số km từ nhà đến công ty)
- Phí gửi xe
CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN THIÊN LONG cam kết mang đến những sản phẩm, văn phòng phẩm, dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHTN, BHXH, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được mua Bảo hiểm tai nạn 24/24 do Công ty đài thọ 100% chi phí.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tour du lịch hàng năm
- Tổ chức các dịp lễ như Happy women’s, tết trung thu, design thinking
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn 1981 - 1995, Đầu tư trang thiết bị và xây dựng cơ sở bút bi Thiên Long. Bắt đầu xâm nhập thị trường bút viết trong nước.
- Giai đoạn 1996 - 2004, Công ty TNHH SX-TM Thiên Long ra đời. Đẩy mạnh năng lực sản xuất, đa dạng hóa mẫu mã sản phẩm. Ngày càng phát triển và nâng cao chất lượng sản phẩm đáp ứng nhu cầu mở rộng của thị trường.
- Giai đoạn 2005 - 2007, Chuyển đổi mô hình sang Công ty Cổ phần SX-TM Thiên Long vào năm 2005. Trong giai đoạn này,Thiên Long đã phát triển mạnh mẽ cả về sản phẩm lẫn thương hiệu.
- Giai đoạn 2008 - 2011, Công ty được đổi tên thành Công ty CP Tập Đoàn Thiên Long. Năm 2010 tiến hành niêm yết cổ phiếu trên sàn chứng khoán Hồ Chí Minh với mã chứng khoán là TLG. Trong giai đoạn này sản phẩm của Công ty đã chiếm lĩnh và khẳng định được vị thế tại thị trường trong nước. Bước đầu xâm nhập ra thị trường quốc tế.
- Giai đoạn 2012 - 2016, Ở giai đoạn này, Thiên Long đã trở thành thương hiệu số 1 về văn phòng phẩm tại Việt Nam. Chiến khoảng 60% thị phần trong nước. Thị trường xuất khẩu ra thị trường quốc tế ngày một rộng mở.
- Giai đoạn 2017 - 2019, xuất khẩu tới 65 quốc gia, trong đó Công ty đã có mặt tại tất cả quốc gia Đông Nam Á. Chính thức cho ra mắt website TMĐT FlexOffice.com.
Mission
- Thiên Long cam kết mang đến những sản phẩm văn phòng phẩm dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.
Review THIÊN LONG
HR hiện tại cũng không ngừng nói xấu HRD cũ, và tranh cãi giữa các bộ phận luôn căng thẳng
Mấy năm rồi doanh thu vẫn đứng chân tại chỗ (RV)
Công ty chả có định hướng gì rõ ràng và nhất quán. Chính sách và KPI thích thì đổi (RV)