Job Descriptions:
- Be responsible for KPIs of the Delivery unit: Billable rate, resource utilization.
- Take charge as the escalation point at the account level.
- Collects, analyzes, and understands project requirements.
- Develops and maintains project plans, including documentation of project scope, objectives, deliverables, key milestones, timelines, schedules, internal and external resources, project dashboards, etc.
- Communicates the project status, requirements, and structure across the Project Management team and all necessary departments.
- Defines potential problems and suggests alternatives based on cost implications, time constraints, and customer quality standards.
- Analyzes the project’s cost structure and any significant deviations from the approved cost structure.
- Collaborates with manufacturing, sales/marketing, and purchasing teams in project definition, feasibility, and approval process.
- Manages day-to-day progress of projects including risk assessment and problem resolution.
- Conducts project reviews according to prescribed process/structure.
- Serves as the main day-to-day contact on current projects for internal project teams, clients, and suppliers.
- Attends project planning meetings as needed; serves as subject matter expert regarding workflow, processes, capacity, timelines, etc.
- Assists with the implementation of workflow management and reporting tools focusing on quality, profitability, efficiency, and productivity.
- Participates in cross-functional teams to develop and/or adapt processes, policies, and workflows to improve efficiency, accuracy, speed, quality, etc.
- Plans, directs, and coordinates activities of employee(s) to ensure goals or objectives are accomplished. Mentors, coaches, trains and develops team.
- Additional duties as assigned
- Involving in Presale work.
- Direct report to Division Director
Requirements:
- Bachelor’s Degree in Project Management/ITO or related fields
- Having more than 8 years in software development which is more than 5 years in project management, and program/account management (which have sizes from 20 to 40 members).
- Strong analytical, prioritizing, interpersonal, problem-solving, presentation, budgeting, project management (from conception to completion), & planning skills
- Strong verbal and written communication skills (including analysis, interpretation, & reasoning).
- Ability to develop and maintain collaborative relationships with peers and colleagues across the organization, as well as, internal and external clients
- Ability to work well autonomously and within a team in a fast-paced and deadline-oriented environment.
- Ability to work with and influence peers and senior management
- Self-motivated with critical attention to detail, deadlines, and reporting
- Have extensive relationships within the BFSI sector, and has a deep understanding of the Banking system or Financial Services - Insurance
- Fluent English
Benefits:
- Salary: Negotiable
- Package: 14-16 salary months + Project bonus (% margin project 1-3 salary month)
- Annual extra package: up to 17M (including Solar New Year, Lunar New Year, National days, Ceremonies, Company trips, …)
- Young and dynamic working environment.
- Exciting leisure: sport and art events (football club, family day…)
- Company’s labor policy completely pursuant to Vietnamese labor legislation plus other benefits offered by the company (Company trip, Holiday, etc.)
- Have the opportunity to develop communication skills with foreign customers.
- Many career advancement opportunities to expand your career, to maximize your forte.
- Other allowances: working on-site allowance, etc
CÔNG TY TNHH CMC GLOBAL, thành viên của Tập đoàn Công nghệ CMC được thành lập vào ngày 31/03/2017. CMC Global được thành lập với tầm nhìn trở thành công ty dịch vụ Top 10 trong khu vực, và là đơn vị đứng đầu về năng lực triển khai các giải pháp công nghệ mới như AI, Cloud và chuyển đổi số và sứ mệnh “tạo ra dịch vụ đạt chuẩn quốc tế, hiện diện trên toàn cầu”. Hiện nay, CMC Global tự hào thuộc TOP 2 công ty IT Outsourcing tại Việt Nam, với khát vọng đem những sản phẩm, giải pháp và dịch vụ CNTT Việt Nam ra thị trường quốc tế.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH đầy đủ
- Khám sức khỏe định kỳ hàng năm
- Được hưởng bảo hiểm chăm sóc sức khỏe CMC theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Sự kiện thể thao, nghệ thuật (câu lạc bộ, ngày gia đình…)
- Du lịch công ty hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, CMC Global tiền thân là một bộ phận của CMC Corp chuyên cung cấp dịch vụ gia công phần mềm CNTT với chỉ 50 nhân viên.
- Tháng 03/2017, Công ty TNHH CMC Global được thành lập như mảng kinh doanh chủ lực của Tập đoàn nhằm đưa các sản phẩm công nghệ cao và dịch vụ CNTT ra thị trường toàn cầu.
- Tháng 08/2017, CMC Global mở chi nhánh đầu tiên tại Yokohama, Nhật Bản - CMC Japan.
- Tháng 04/2019, CMC Global nhận giải thưởng Sao Khuê đầu tiên cho hạng mục “Dịch vụ xuất khẩu phần mềm”.
- Tháng 07/2019, CMC Global mở chi nhánh tại Hồ Chí Minh, mở rộng ra thị trường phía Nam Việt Nam.
- Tháng 10/2019, CMC Global mở chinh nhánh ở Đà Nẵng, ghi dấu chân tại thị trường miền Trung.
- Tháng 05/2020, CMC Global nhận giải thưởng Sao Khuê lần thứ 2 cho hạng mục “Dịch vụ xuất khẩu phần mềm”. Cùng thời điểm đó, Công ty thành lập văn phòng mới tại Hà Nội, đánh dấu cột mốc 1000 nhân viên.
- Tháng 08/2020, CMC APAC, do CMC Global thành lập, đã có một bước tiến đáng chú ý vào thị trường dịch vụ ICT (Công nghệ thông tin & Truyền thông) của Singapore.
- Tháng 09/2021, Khai trương văn phòng thứ hai tại Nhật Bản, trụ sở tại Osaka.
- Tháng 10/2021, CMC Global tự hào nhận Giải thưởng TOP 10 Doanh nghiệp Gia công Phần mềm và Dịch vụ CNTT năm 2021 do Hiệp hội Phần mềm và Dịch vụ CNTT Việt Nam (VINASA) tổ chức
- Năm 2022, CMC APAC chính thức ghi dấu ấn với văn phòng mới tại Singapore.
- Tháng 04/2022, CMC Global nhận Danh hiệu Sao Khuê 2022 hạng mục “Dịch vụ Xuất khẩu phần mềm”.
- Tháng 05/ 2022, CMC Global khai trương văn phòng mới tại CMC Creative Space, tọa lạc tại phường Tân Thuận – nơi được mệnh danh là “Thung lũng Silicon” TP.HCM.
Mission
Tạo ra dịch vụ đạt chuẩn quốc tế, hiện diện trên toàn cầu. Chúng tôi tập trung vào việc liên tục đổi mới các giá trị cốt lõi về chất lượng nguồn nhân lực, quy trình làm việc-vận hành thuần thục, tương tác đa chiều, chất lượng bảo mật tiêu chuẩn toàn cầu cao và cơ sở hạ tầng CNTT tiên tiến, cập nhật.
Review CMC GLOBAL
Trong thời gian làm việc ở đây, tôi đã học được rất nhiều điều từ các đồng nghiệp và sếp của mình, những người luôn thân thiện và tận tụy với công việc (IT)
Từ lúc vào làm dự án GDC thì chưa ngày nào tháng nào yên ổn. Onsite làm việc trong môi trường GDC đối với nhân viên partner là ng CMC khổ ko bằng culi
Lương vào đợt 2022-2023 thì ngon, nhưng giờ lương điều chỉnh rồi, nên ko thơm nữa