- Primary responsibilities include the daily delivery of superior operational administration, proactive service recovery and constant communication excellence all contributing to the overall customer satisfaction when engaging with CEVA. The individual will be tasked with executing all process and procedural requirements captured within the AIR EXPORT operational scope including the input & enrichment of shipment data (into the designated core operating systems & solutions) as well as the co-ordination and distribution of all shipment related information, status updates and required documents. This role is primarily responsible for the management & maintenance of the freight booking, booking optimization according to internal guidelines (as defined by Product) as well as the customer collection/pickup/final mile delivery arrangement and onward forwarding requirements, in conjunction with all service partners and internal colleagues / departments.
- Ensures customer requirements are met and takes corrective actions in case of deviations from customer requirements. Quality & Compliance adherence - Ensures documents are completed and updated in a timely and efficient manner and according to regulations and internal procedures. Interacts with Customer Service, Product, and Global Business Services, where applicable
- Acts as internal customer facing front end to all operational processes (front office tasks & actions)
- Acts as key contact for customer service teams / manages adhoc & on demand engagement
- Accepts and monitors the Bookings / Registrations as part of the station & GBS process
- Creates and confirms transport order to ensure pickup of the shipment at origin
- Performs booking and booking optimization according to internal guidelines as defined by Product
- Prepares, controls and distributes all required Export documents to counterparts (carrier, consignee, supplier, etc.) complying with regulations and internal procedures
- Checks responses from counterparts and finalizes validation of required documents
- Follows-up shipment status in the Export area, identifies incidents and ensures resolution of incidents
- Supports Customer Service in the incident and exception management resolution
- Maintains excellent relationships with suppliers / carriers etc
- Is responsible for identifying performance issues of suppliers and proposes solutions to improve/correct performance
- Performs IT systems related tasks to provide up to date information on shipment
- Interacts with Customer Service, Product, and Global Business Services, if required.
- Primary focus is on internal customer service (engagement, interaction and relationship management of CEVA AIR departments & business partners)
- Active participation in the operational process contributing positively to Countries SLA’s and Global/Country operational KPI’s
- In addition to this you are required to carry out any other duties as reasonably required by your manager
- Strong communication & interpersonal skills
- Ability to coordinate, plan and monitor individual shipment level activity
- Experience within Air Operations (transactional)
- Experience working with customers (internal & external)
- Cargowise experience is preferred
With a genuine culture of reward and recognition, we want our employees to grow, develop and be part of our journey. We offer a benefits package that includes competitive annual leave entitlement, pension, health, and life assurance. There’s no doubt that you will be compensated for your hard work and commitment so if you’d like to work for one of the top Logistics providers in the world then please do get in touch to find your next role.
ABOUT TOMORROW
We value your professional and personal growth. That’s why we share plenty of career opportunities for you to thrive within CEVA. Join CEVA for a challenging career.
HumVentures là câu chuyện của những người Việt đam mê tìm kiếm vẻ đẹp tinh tế của tinh thần phục vụ. Chúng tôi khao khát chăm chút nên mỹ cảm cho đời sống ngày thường. Đó là sự ăn, sự uống, chăm sóc thân – tâm, vun vén không gian sống – làm việc – nghỉ ngơi, nơi kết nối các giá trị sống. Vẻ đẹp của tận hưởng đó, với HumVentures, cần được đặt hài hoà trong mối quan hệ với tự nhiên.
Chúng tôi làm việc với niềm tự hào sâu sắc về các giá trị văn hoá, tự nhiên bản địa của người Việt. HumVentures cũng muốn trở thành một không gian hàm dưỡng tình yêu và lòng tự hào với văn hoá Việt – kho báu tinh thần vô tận trong một thế giới mới thách thức mọi sự thích nghi và sáng tạo của con người.
Chúng tôi tối đa hoá nguyên liệu thực phẩm sạch – lành với việc theo đuổi nguồn sản vật hữu cơ, hướng hữu cơ hoặc nguyên liêu đạt chứng nhận tiêu chuẩn… đến từ các nhà cung ứng uy tín, hàng chục nông trại, mạng lưới nông dân canh tác sạch tại nhiều địa phương (Đồng Nai, Tiền Giang, Long An, Đà Lạt, Đắk Lắk, Đắk Nông, Hà Giang, Sapa…).
Hướng đến tinh thần tôn vinh nông sản bản địa, HumVentures không chỉ cam kết bao tiêu đầu ra dài hạn cho các nông trại canh tác sạch mà còn cùng tham gia vào quá trình quy hoạch sản xuất, đầu tư các khoản tài trợ cho các hộ nông dân có nguyện vọng từ bỏ lối canh tác lạm dụng hóa chất để theo đuổi con đường trồng trọt tự nhiên.
Văn hoá đặc trưng của Người Nhà Hum trước hết là sự hài hoà trong các mối quan hệ đồng nghiệp cùng sự gắn kết tương trợ ở mọi bộ phận vì các mục tiêu chung.
Trong ngành dịch vụ đầy áp lực và thử thách, chúng tôi hiểu trước hết mình cần trao nhau một môi trường làm việc bình an. Bởi những người làm dịch vụ hạnh phúc mới có thể trao đi hạnh phúc đến khách hàng của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Các giải thi đấu thể thao như : Đá bóng, bóng chuyền
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Party
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2014: Công ty được thành lập
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng