Mô tả công việc
To plan and execute Sales activities to deliver Sales performance for short- term (monthly and quarterly) under annual Operating plan and Sales strategic plan
- Propose to select the qualified distributors.
- Ensure Distributors are performing their roles and achieving the target.
- Execute the detailed actions plan by monthly and quarterly to deliver volume.
- Do analysis and reports on Sales Performance by monthly, quarterly to line manager.
- Track actual implementation or results vs. plan (initiatives and spending). Take actions to bridge the gaps, if any.
To build and support distributors
direct sales team on the plan of Sales Out
- Work closely with distributors and update their capability, finance, and P&L on timely basis to ensure a proper analysis and action plan to improve distributors&039; effectiveness & efficiency, reduce risk and ensure that the operations of distributors are efficient and effective.
- Develop and take good care of customers and replicate successful models from direct sales to sales team of distributors and dealers.
- Advise Distributor how to set up sales plan and develop market sustainably.
- Supervise retail outlet network and sales out report of distributor closely to find out and prevent CBS/ PE.
- Ensure the DSR team and distributors to have excellent execution of all trade marketing programs...
To develop Market share
- Support Distributor to expand more active retails outlet
- Studying & finding key source of growth in charge territory
- Follow with sales team/ DSR on market to understand market situation
- Survey and update demand forecast (by dealer, by SKU) based on market information
- Update and report the market&039;s activity to adapt to market movement.
To build internal Sales Capability
- Set up weekly work plan, monthly work plan; Do effective weekly reports and monthly reports as well as sales team management with weekly and monthly meetings.
- Mid- year review and yearly appraisal.
- Drive engagement within team for a collaborative and winning culture formation within team.
- Manage the Salesman/ Market Developer team (if any) to success with a professional way and under company&039;s procedure.
- Provide on the job training and coaching, to direct, motivate and evaluate the performance of sales team on monthly/quarterly basic to make sure that the productivity of sales team is always improved.
Yêu cầu công việc
• Problem solving skills
• Sales data analysis skills
• Highly self- disciplined
• At least 3- 5 years in the same role. Experience in similar industries is a plus
• Integrity
• Negotiation/Inter- personal skills
• Persuasive communication skills
• Good presentation
• Cheerful, gentle, and polite
• Proficiency in office computer
• Leadership
• University degree in Business Administration, Economics, or related area
• High pressure and enthusiasm at work
Quyền lợi
Đào tạo
Training
Health Care
Thưởng
Chăm sóc sức khoẻ
Bonus
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-14 02:20:03
CÔNG TY DELI ( dưới đây gọi tắt là DELI), được thành lập vào năm 1988, trụ sở chính được đặt tại khu Công Nghiệp DELI huyện Ninh Hải tỉnh Triết Giang, Trung Quốc. Với số lượng CNV hơn 14,000 người, là Tập Đoàn lớn nhất Trung Quốc, chuyên sản xuất về lĩnh vực đồ dùng văn phòng phẩm, thiết bị giáo dục.
Dựa theo tình hình không ngừng phát triển của công ty, hình thành lên bố cục kinh doanh toàn cầu hóa, Tháng 12 năm 2018 tập đoàn DELI xây dựng cơ sở sản xuất ở Việt Nam, thành lập Công ty TNHH DELI Việt Nam, và đến tháng 7 năm 2019 bắt đầu khởi công xây dựng nhà xưởng, đến tháng 8 năm 2020 đã chinh thức đưa vào sử dụng. Công ty đặt tại Khu công nghiệp Yên Phong mở rộng tỉnh Bắc Ninh, Việt Nam, Công ty có diện tích 110,000 M2.
Lĩnh vực sản xuất: Thiết bị giáo dục và đồ dùng văn phòng phẩm, tổng cộng hơn 40 mã sản phẩm, quy mô nhà mày 1000- 1500 người. Trong tương lai nhà máy sản xuất văn phòng phẩm Deli Việt Nam sẽ trở thành nhà máy sản xuất văn phòng phẩm lớn nhất Việt Nam.