Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
Role: To deliver overall KPI of Modern Trade to Develop & Deliver Cat/ Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight-based categories development/customer development activities
Job Responsibilities
- Develop & Deliver Category / Brand objectives for Modern Trade
- Develop category/brand strategy & objectives across Modern Trade sub-channels
- Develop & Execute category/brand guidelines in terms of visibility, brand engagement/communication, and pricing, for large formats based on insights of channel and shoppers
- Plan, Develop & ensure execution of the New Launch plan and build new products in 6 months with KPI, tracking, and action plans accordingly
- Plan, Develop & ensure execution of Brand ITM deployment with effective costing
- Plan, Monitor & control effectively Budget: D&A (Promotion & Marketing fund), A&M Push, POSM production, TOT etc.
- Call on all customer wiring assignments as planned and as per the customer wiring matrix to build good relationships with customers and to get insights from customers
- Maximize Digital Marketing
- Customers JBP
- Plan, develop & ensure Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
- Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
- Support for Top-to-Top engagement with top customers & WCCE JBP with top customers
- Category management & development
- Do forecasting in monthly, rolling 3 months yearly MT, OP including new SKU
- Do Category development per sub-channel, formats: Pack/mix/Pricing & Revenue management and or portfolio initiatives
- Deliver CAT man with customers: assortment, opportunities to max portfolio, display, pricing, revenue management, pack mix, together with Cat Man project person
- Develop Category growth driver and Category Development
- Work/update regional/ Sector team to leverage best practices and/or to win regional/global customers re CMKT activities.
- Develop promotion strategy, initiatives, category development plans to improve the business performance
- Identify and evaluate new business opportunities & drive execution
- Identify & Win New Business: Identify and evaluate new business opportunities (new launch/portfolio/ideas/POSM innovations) & ensure execution.
Skills And Experience
- Strong knowledge of MT channel, Customer strategy & channel Operation understanding,
- Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding,
- Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in MT channel vs total industry.
- Strong communication/ interpersonal/ leadership skills to be able to communicate effectively with Senior Level Management of SPVB and Customers
- Strategic thinking, strong analytical, problem-solving skills
- Fluent in English & Computer skills (MS Office)
Please be noted that only shortlisted profiles will be contacted
Education
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.
Review Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam)
Môi trường làm việc ổn, có thể xoay ca, đồng nghiệp hòa đồng, cần tăng thưởng (IT)
Văn phòng rộng rãi, môi trường yên bình, phù hợp người thích sự ổn định, đồng nghiệp vui vẻ (IT)
Nơi làm việc tốt môi trường hòa đồng, quản lý quan tâm nhân viên, cung cấp bữa trưa (ID)