Mô tả công việc
Business Function
Corporate and Investment Banking provides corporate customers with a full range of commercial banking products and services, including cash management services, current accounts, time deposits, trade finance, working capital finance, term loans and foreign exchange. Through our continued commitment, DBS has cultivated long-standing relationships with its customers in the region that are based on account relationship management, service differentiation, product development and rigorous credit standards.
Job Purpose
- Provide professional legal and compliance advice and supports to the Branch, thereby enabling the Branch to effectively and proactively manage legal and regulatory risk
- Implement Group Legal & Compliance policies and frameworks at the Branch
- Develop and strengthen the compliance culture and thereby protect the reputation of the Branch
Key Accountabilities
**Compliance
- Develop and promote a strong compliance culture within the Branch
- Ensure that key regulatory and compliance risks are effectively identified and managed.
- Ensure effective interpretation and recommendations on regulations and policies affecting the Branch
- Ensure the compliance with Group's Standards/Policies/Guides and Local's Policies/ Procedures applicable to all businesses and functions across the branch
- Ensure timely regulatory update & reporting
**Legal
- Manage standard documentation for the Branch
- Ensure appropriate procedures and guidance are developed to allow the branch to effectively manage legal and contractual risks
- Facilitate the resolution of legal and contractual issues as required
Responsibilities
**Compliance
- Provide sound, professional compliance advice, interpretation and recommendation on regulations and policies queries arising from BU/SU
- Provide regulations briefing, regulations analysis and impact analysis
- Ensure new regulatory notices are timely distributed to internal stakeholders
- Regular monitoring of implementation of regulatory notices and regulations, regulatory reporting
- Provide other regular compliance monitoring and controls as required under local policies
- Facilitate BU/SU in establishing, reviewing and updating internal rules, policies and guidelines to meet best practice regulatory and industry standards.
- Assess training needs, develop and review training materials, and conduct training for business units.
- Liaise with regulators arising for regulatory clarifications from time to time
- Support in some AML tasks, other assigned tasks from time to time
Legal
- Provide sound, professional advice on legal, contractual issues in relation to products, services and transactions
- Review and provide recommendations on the legal aspects and considerations for the development and deployment of new products and services as well as any key business initiatives
- Draft and review template forms, contracts, T&Cs of the Branch, or other documents provided by clients
- Establish, review and update internal rules, policies and guidelines to meet best practice regulatory and industry standards for the management of legal and contractual risks
- Develop legal newsletter
Yêu cầu công việc
- Minimum 3 years of working experience
- Experience on working in banking legal/regulatory compliance areas, or legal/compliance projects
- Experience on work organising and coordination with stakeholders
Quyền lợi được hưởng
Attractive salary and bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare Insurance Policy; Annual Health Check-Up Program; Long-service award
Hoạt động nhóm
Professional, dynamic working environment
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.