Mô tả công việc
Objectives
We are looking for an experienced Business Development Executive with passion in digital marketing, business development and client leadership. You will be one of the very first members of our ambitious SME team and an important piece of the puzzle to our dynamic growth team, together driving outstanding business results for Pinpoint.
Job Description
Sales Planning:
Conduct research to identify new business opportunities to achieve sales targets.
Build own sales plan and list of potential clients, including quarterly, monthly, and weekly sales plan
Sales Execution:
Manage effectively the sales process through prospect development, proposal, presentation and closing negotiations to achieve company goals.
Conduct research and build effective approach strategies for each strategic clients
Collect intelligence related to the demand, market, and competitors through daily activities to continuously upgrade the strategies and share insight to other teams within the vertical (e.g. Product teams, Account team, etc.)
Build and maintain strong relationships with clients.
BD program optimization:
Support the managers to build and upgrade sales materials (e.g. Sales script, Email templates, Communication flows, etc.)
Share constructive feedback to the managers/directors to continuously improve the BD process.
Job Requirements
Qualifications
Strong commitment to business growth with strong influencing, persuading and project management skills.
Having knowledge of website development, SEO, and e- commerce is a plus
Excellent analytical and presentation skills with sufficient business acumen & marketing sense.
Strong interpersonal, communication, persuasion, analytical and management skills
Strong client service mindset, always put the client first
Strong relationship and networking skills
Strong problem solving and research skills
Driven, self- motivated, can- do attitude, bring optimism and positive energy to the team
Minimum of 1- 2 years of successful sales experience in professional B2B environments, preferred experience in the digital marketing agency field and working experience with SMEs clients.
Willing to learn and challenge yourself to step out of your comfort zone
Core value
Extreme ownership: Extreme Ownership is the practice of owning everything in your world, to an extreme degree. Think of yourself as the owner of the company. It means you are responsible for not just those tasks which you directly control, but for all those that affect whether or not your task is successful.
Innovation: Innovation is to drive change and innovative new ideas to create more values for clients, teams and society.
Client Impact: Everything we do is ultimately to deliver real client impact and value.
Integrity: Integrity is to be honest and show a consistent and uncompromising adherence to what is right, even if it is at our own cost.
People development: People development is to attract, develop, and retain the most talented people. Development is a responsibility, not a choice, of both the individual as well as the organization.
Teamwork and fun: Teamwork and fun is the cooperative and collaborative effort of a team to achieve a common goal or to complete a task, and trying to build a joyful & enjoyable atmosphere for everyone.
Benefits
Other staff welfare allowances
Annual health check- up and Healthcare Insurance PTI for all employees
Flexible working time with 4 days working from home per month and 15 paid leaves per year
Quarterly, Yearly Recognition Gifts & Awards and gifts on special occasions (birthday, New year…)
Team bonding budget quarterly, snack time to engage team members
Laptop supply/allowance or support for laptop purchase costs on an individual basis
Competitive salary range with quarterly & yearly incentives and 13th- month salary
Internal training & career development opportunities, and external L&D budget sponsorship
Insurance as full salary (SHUI)
Holiday activities; Company trip; Year End Party; Company Birthday; Culture Day; Quarterly Town Hall
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-17 01:40:02
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.