Internal candidate identified through succession planning
Any questions regarding the role, please reach out to B&W HRBP: Vu Sang ([email protected])
This role is based in Vietnam with mandatory requirements in knowing Vietnamese language.
Job Location: Vietnam
Relocation Terms: Local Terms
Job Purpose
- B&W Vietnam dCommerce Lead drives growth in dCom for total B&W Vietnam through Digitally Influenced Purchases e.g., Affiliate Marketing, Live Selling, Shopping Events, Digital Selling Capabilities (ex. BeauTech in-store).
- Act as Content champion to send the right requirements about dcom content (7OA, CPAS, Affiliate content, B&W store SIS, B&W campaigns, onsite banners, promotion HI....) to Brand Lead for creation and co-work with CSP and CBD for content deployment
- Fully in charge of Affiliate & liveselling model from searching and managing the MCNs to fully deploy the content execution and deliver monthly GMV targets
- Be responsible for calendar creation and quality control of LSA, VSA, PSA and all shopping events esp. On TikTokShop 1UL hub and brand hub to deliver the target ambition
- Co-work with Media Performance PIC to ensure the live optimization for content adjustment and budget management
- Co-work with CBD and CSP to create and deploy thematic Campaigns for Mega, SBD, Brand Day
- Take charge of full e2e tiktokshop model
WHAT YOU NEED TO SUCCEED
- At least 2 years experience in dCom content lead in any category/ industry
- Hands on experience in Affiliate Marketing, Dealing with MCNs and KOLs/KOCs for GMV creation and deployment
- Experience in media performance review and optimization
- Hands on experience with dCom performance & optimization with budget management skill
- Prefer background from commercial team of Pureplay
- Influencing skill – this talent is focused on briefing needs of content with Content lead team and co-work with CSP, CBD for deploying content and Media & Data lead for optimization of content across consumer journey-driven strategy and conversion
- Project /Network management – PIC has hands-on experience managing agencies to create and deploy Affiliate MKT , managing with clear process view to operate in synce with S&OP
- Stakeholder Management – many interface – DC team, CSP, CBD, Customers, Procurement.... that needs flexibile stakehoder management style in effective way to adapt with agile wow of dcom.
TCL là thương hiệu điện tử tiêu dùng hàng đầu toàn cầu về màn hình hiển thị, TV, điện gia dụng và thiết bị di động. Được thành lập năm 1981, TCL sở hữu các trung tâm sản xuất, các trung tâm nghiên cứu và phát triển trên toàn thế giới, đồng thời kinh doanh các sản phẩm và dịch vụ tại hơn 160 quốc gia.
Tại CÔNG TY TNHH ĐIỆN TỬ THÔNG MINH TCL (VIỆT NAM), chúng tôi tận tâm cải thiện cuộc sống và trải nghiệm của khách hàng bằng công nghệ tiên tiến của mình. Các sản phẩm và dịch vụ của chúng tôi nhằm mục đích giải quyết nhu cầu, mang lại tiện ích cho khách hàng, đồng thời góp phần tạo ra một thế giới an toàn và lành mạnh hơn. Chúng tôi mong muốn truyền cảm hứng và thúc đẩy mọi người theo đuổi những điều tuyệt vời trong cuộc sống bằng thông điệp "Inspire Greatness - Truyền cảm hứng tuyệt vời".
Review TCL (VIỆT NAM)
Một công việc tốt lương ổn định chế độ đãi ngộ tốt nhiều lúc cũng khá áp lực doanh số nhưng bù lại với cong sức bạn đạt được (Indeed)
Thích hợp là nơi để nghỉ hưu sớm, vì tư duy và chế độ ở đây là của những người thế hệ cũ, lương thấp, KPI cao (Indeed)
Nhân viên cũ