Minimum qualifications:
- Bachelor's degree or equivalent practical experience.
- Less than 3 years of experience in marketing or a related field.
- Experience at a management consulting firm, investment bank or other role utilizing problem solving, quantitative analysis, and communicating findings to management.
- Ability to take initiative, experience in leadership roles, problem solving skills, and work in a dynamic workstream environments.
- Ability to develop and understand strategy.
- Ability to work well with others and influence stakeholders.
- Interest in technology, creativity to think outside the box, and leadership skills to execute effectively with an understanding of Google's products and technology industry.
- Ability to communicate in Vietnamese fluently to foster and develop key relationships with new and existing Vietnamese-speaking partners in Vietnam.
Whether you're on a consumer product (like Gmail, Search, Maps, Chrome, Android) or a business product (Google Ads, AdSense, Google Marketing Platform, Analytics), you take part in a complete marketing experience as you lead every facet of the product's journey. From determining positioning, naming, competitive analysis, feature prioritization and external communications, you help shape the representation of the product and help it grow a consumer base. This means you work with a cross-functional team across Sales, corporate communications, legal, webmasters, product development, engineering and more. In this role, you'll be involved with product marketing strategy from beginning to end.
As an Associate Product Marketing Manager, you will be a business leader, shaping the future of one of our Google products. Whether you're on a consumer product (e.g., Search, YouTube, Chrome, Android) or a business product (e.g., Google Ads, Google Marketing Platform, YouTube Ads), you will take part in a complete marketing experience as you lead every facet of the product's journey. From determining positioning, naming, competitive analysis, feature prioritization, and external communications, you will help shape the product and help it grow a loyal consumer base. You will work with a cross-functional team across sales, communications, legal, product development, engineering, and more. You will have input on the product development process, organize product launches from beginning to end, and form a future marketing strategy.
Know the user. Know the magic. Connect the two. At its core, marketing at Google starts with technology and ends with the user, bringing both together in unconventional ways. Our job is to demonstrate how Google's products solve the world's problems--from the everyday to the epic, from the mundane to the monumental. And we approach marketing in a way that only Google can--changing the game, redefining the medium, making the user the priority, and ultimately, letting the technology speak for itself.
Responsibilities
- Define and execute go-to-market strategies and organizational coordination for new feature launches, including positioning, naming, external communications, competitive analysis, and feature prioritization.
- Manage and work with internal cross-functional teams and external marketing agencies.
- Be involved with driving business and be responsible for maximizing the earning potential of our products.
- Work with one of our Ad Product teams and craft plans that package our product features as a full solution for our advertisers, publishers, and users.
- Develop messaging, collateral, events, and business strategies aimed at acquiring advertisers and publishers, increasing our engagement with them.
Công ty TNHH Google là một công ty công nghệ đa quốc gia của Mỹ, chuyên về các dịch vụ và sản phẩm liên quan đến internet bao gồm: công nghệ quảng cáo trực tuyến, điện toán đám mây, công cụ tìm kiếm, phần cứng và phần mềm. Doanh nghiệp nằm trong những công ty công nghệ “Big Four” có giá trị nhất thế giới cùng với: Apple, Facebook, Amazon.
Công ty Google được thành lập vào năm 1998 bởi Larry Page và Sergey Brin. Tháng 8 năm 2015, Google quyết định tổ chức lại công ty với tư cách là một tập đoàn có tên là Alphabet Inc. và Google trở thành công ty con hàng của của tập đoàn này.
Trụ sở chính của công ty đặt tại Mountain View, California, Hoa Kỳ. Tổng số vốn chủ sở hữu là 131.133 tỷ USD (năm 2014). Số lượng nhân viên làm việc tại công ty là 103.459 người, phân bố khắp nơi trên thế giới. Website chính thức của doanh nghiệp là: www.google.com. Google xếp hạng 1 trong danh sách công ty có lưu lượng truy cập nhiều nhất thế giới do Alexa thống kê.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- 2017: Công ty được thành lập
Mission
- Đối với Khách hàng
Xây dựng mối quan hệ lâu dài với Khách hàng thông qua việc cung cấp các sản phẩm chất lượng và dịch vụ khách hàng chuyên nghiệp.
- Đối với Đối tác
Đề cao tinh thần hợp tác cùng phát triển dựa trên sự tôn trọng và tin tưởng, mang lại những giá trị thiết thực cho Đối tác.
- Đối với Cộng đồng và Xã hội
Thực hiện tốt vai trò, trách nhiệm đối với Xã hội, tham gia đóng góp tích cực vào các hoạt động chia sẻ những khó khăn với Cộng đồng vì một đất nước giàu mạnh và hạnh phúc.
- Đối với Nhân viên
Luôn tâm niệm rằng nhân lực là tài sản quý giá nhất, vì vậy Công ty cam kết tạo ra môi trường làm việc tối đa hóa năng lực của mỗi cá nhân, luôn quan tâm đến đời sống vật chất và tinh thần của toàn thể Nhân viên và đảm bảo mức thu nhập tương xứng với những cống hiến cho sự phát triển của Công ty.
Review GOOGLE VIETNAM
Chế độ phúc lợi tốt, quan tâm đến nhân viên, miễn phí đồ ăn thức uống, áp lực công việc cao (DX)
Yêu thích làm việc
Xử lý tài khoản