Mô tả công việc
To Manage key accounts to deliver customer services & build good relationship with customer to explore new opportunities. Acquire new key accounts in assigned areas, become a trusted advisor for Distributor to thrive on business of Distributor. Manage the distributors to achieve yearly target to the assigned market. Sales activity development to Distributor to drive both Push and Pull actions. Build, manage and develop the channel to achieve yearly target on widen network and sustainable development. Build and Develop Business plan with key account to contribute to business. Establish Customer Excellent in the assigned market. Leverage Key account resource to thrive business for both parties sustainably.
AREAS OF RESPONSIBILITY
• Sales planning and activities
Plan sales activities and develop necessary action plans to ensure that order/sales targets are accomplished.
• Promote products and solutions
Organize Product presentation and provide necessary training to customers.
• Promotion and Push pull actions
Cooperate with PM to implement promotion campaign toward customers. Lead or cooperate with team and to execute assigned Push, pull actions.
• Channel development
Develop customer database (Distributor, dealer, contractor, investor) and develop action plan for each customer or each customer type. Ensure continuity of effective communication with customers. Perform customer mapping and identify key decision makers.
• Market intelligence
Able to gather specific information (competitors product offer, price, promotion, delivery, credit policy,... ) to report to Manager and PM and able to adapt effectively to the change of market situation.
• Order/Sales reporting, forecast
Rolling forecast for order/sales. Commitment to ensure that forecast are tracked and monitored sufficiently.
• AR management
Manage debt collections for assigned accounts in line with company's expectation.
Yêu cầu công việc
• Education: BS Electrical Engineering grade or equivalent or Business course.
• Job Related Experience: At least 2-year of Sales experience in a related industry or in a different segment but with strong will to learn and adapt in the electrical market.
• Business Understanding: Good understanding on account management and coverage, distribution, and merchandising. With entrepreneurial mindset, a business developer and with strong appetite for growth.
• Others (e.g. language skills, technical skills): Written and verbal English communication skills. Proficient in MS Office applications.
Quyền lợi được hưởng
Attractive salary and incentive bonus to successful performers
Chăm sóc sức khoẻ
Premium Healthcare Plan for you and your dependents
Đào tạo
Career opportunities in an international business environment
Công ty TNHH Nestlé Việt Nam được thành lập năm 1995, là công ty 100% vốn đầu tư nước ngoài, trực thuộc Tập đoàn Nestlé S.A. – là tập đoàn thực phẩm và đồ uống lớn nhất thế giới hiện có mặt tại 191 nước với 328.000 nhân viên trên toàn cầu, có trụ sở đặt tại Vevey – Thụy Sĩ. Nestlé cam kết nâng cao chất lượng cuộc sống và góp phần vào một tương lai khỏe mạnh hơn cho người tiêu dùng trên khắp thế giới. Với cam kết đầu tư lâu dài vào Việt Nam, trong những năm qua tập đoàn Nestlé đã không ngừng đầu tư xây mới, mở rộng dây chuyền sản xuất tại các nhà máy và đa dạng hóa các sản phẩm phục vụ nhu cầu về thực phẩm, dinh dưỡng và sống vui khỏe cho người tiêu dùng Việt Nam.
Hiện nay Nestlé Việt Nam đang điều hành 04 nhà máy sản xuất các sản phẩm thực phẩm và đồ uống đặt tại Đồng Nai và Hưng Yên và tuyển dụng hơn 2000 nhân viên trên toàn quốc. Tất cả các nhà máy của Nestlé tại Việt Nam đều được thiết kế và xây dựng nhằm đáp ứng những tiêu chuẩn cao nhất về chất lượng thống nhất trong cả tập đoàn, đồng thời luôn tuân thủ pháp luật Việt Nam về bảo vệ môi trường, phòng ngừa ô nhiễm và áp dụng những sáng kiến nhằm giảm phát thải ra môi trường, tiết kiệm nước, hướng đến mục tiêu Zero về chất thải ra môi trường trong sản xuất (Path to Zero).
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ BHXH, BHYT, BHTN theo Luật
- Bảo hiểm riêng của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Team Building
- Các chương trình tình nguyện
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Công ty TNHH Nestlé Việt Nam chính thức thành lập.
- Năm 1998, Công ty mở nhà máy đầu tiên tại khu công nghiệp AMATA, Bình Dương.
- Năm 2003, Công ty mở thêm nhà máy tại Vĩnh Phúc.
- Năm 2009, Nestlé ra mắt sản phẩm Milo đầu tiên được sản xuất tại Việt Nam.
- Năm 2011, Công ty ra mắt sản phẩm sữa Nestlé hộp 3 in 1.
- Năm 2012, Công ty ra mắt sản phẩm Nescafé hộp 3 in 1.
- Năm 2015, Công ty đánh dấu 20 năm hoạt động và mở rộng quy mô kinh doanh tại Việt Nam.
- Năm 2018, Khánh thành Dây chuyền sản xuất viên nén NESCAFÉ Dolce Gusto tại Nhà máy Trị An
- Tháng 3/2019, Vận hành Trung tâm Phân phối Nestlé Bông Sen áp dụng công nghệ kho vận 4.0
- Tháng 9/2019, Hoàn thành Giai đoạn 2 dự án mở rộng Nhà máy Nestlé Bông Sen tại Hưng Yên
- Tháng 10/2019, Khai trương không gian làm việc hiện đại và sáng tạo tại Văn phòng TP.HCM
Mission
Sứ mệnh của Công ty TNHH Nestlé Việt Nam là mang sản phẩm chất lượng đến với mọi cá nhân và gia đình Việt, nâng cao sinh kế và chất lượng cuộc sống cho cộng đồng; bảo vệ, cải tạo và khôi phục hành tinh xanh.
Review Nestlé
Làm việc thiếu chuyên nghiệp, chuyên môn, nhiều quy định phức tạp (RV)
Nhiều cơ hội tốt, phát triển được bản thân, có tầm nhìn dài hạn và bền vững, sự phức tạp của doanh nghiệp (AP)
Môi trường tốt, có thể phát triển sự nghiệp, mọi người trong công ty thân thiện, hợp tác (AP)