Description
This role will focus on advising customers looking to enhance their business or operational outcomes through the use of Data and Analytics on AWS. In this role you will advise on architecture best practices, lead projects, manage customers stakeholders and conduct customer workshops and implement complex Data workloads with our customers and partners.
Key job responsibilities
Key job responsibilities
- Advise customer's technologists and business leads; help them to explore the art of the possible with Data and Analytics, and to develop scalable Data solutions on AWS to deliver business value in the most effective way
- Discuss complex industry-specific business concepts with customer technologists and business leads especially in FSI, Telco and Retail
- Drive and deliver large, complex customer engagements across pre-sales and delivery from ideation, through architecture design and scoping, all the way to development, testing and roll out
- Conduct workshop sessions to identify opportunities with our customers to scope how they could deliver business value through the use of Data and Analytics on AWS
- Provide technical leadership and excellence on customer engagements to ensure alignment on scope, deliverables, timeline and customer expected outcomes
- Bachelor's Degree or equivalent experience in STEM.
- 5+ years of experience with direct customer (internal or external) interaction with responsibilities in Data and Analytics solutions design, architecture and implementation (Data Lake, Data Warehouse, Lake House, Data Mesh, Data as a Product and Data Governance including Data quality and controls, etc..).
- Ability to think strategically about business, solutions and technical challenges.
- A minimum of 3 years working experience in ASEAN region, and ability to travel to customer locations in ASEAN as needed for pre-sales and delivery activities.
- 3+ years Technical experience preferred, knowledge of Data Technology stack of AWS and integration with Machine Learning and Generative AI
- Industry experience with key vertical markets such as Financial Sector, Telecom, and Retail.
- AWS Experience and Certifications, including implementation of cloud-based Data and Analytics solutions.
- Ability to understand and educate customers on cloud computing technologies and workload transition challenges.
- Advanced degree desired (e.g., MBA, MS)
Hơn 20 năm hoạt động và phát triển, hiện nay Công ty TNHH Quốc tế Hải Long đã trở thành đơn vị số một tại Việt Nam trong lĩnh vực phân phối kinh doanh thời trang và dụng cụ thể thao với các nhãn hàng thời trang thể thao nổi tiếng: Adidas Lining, .... Bằng chiến lược định hướng rõ ràng và sự nỗ lực phát triển không ngừng nghỉ, hiện nay, Hải Long đã xây dựng được hệ thống mạng lưới phân phối gần 160 cửa hàng bán lẻ, 640 đại lý trên toàn quốc và là đối tác đáng tin cậy của các nhãn hàng thời trang thể thao trong nước cũng như Quốc tế. Có quy mô trên 1500 nhân sự nhưng Hải Long vẫn luôn hướng đến sự phát triển mở rộng nhân sự trên toàn quốc. Mục tiêu của chúng tôi là cung cấp nhiều hơn nữa những sản phẩm Quốc tế đáp ứng thị yếu mua sắm cho thị trường Việt Nam..