Mô tả công việc
BAY CAPITAL DANANG HOTEL (Soon to be CROWNE PLAZA DANANG CITY CENTRE managed by IHG as of JAN 01ST 2025)
People- Manage everyday activities, plan and assign work ensuring you always have the right staffing numbers
- Develop your team and improve their performance through coaching and feedback, and create performance and development goals - recognise good performance
- Train your team to make sure they deliver with compliance, to our standards and have the tools they need to work efficiently
- Recommend or initiate any HR elated actions where needed
- Direct the team on how decision-making impacts profits
- Drive a great working environment for teams to thrive – connect departments to create sense of one team
Responsible Business
- Implement and maintain acceptable accounting practices as required by company policy and procedures
- Ensure financial control procedures and systems are ethical and legal
- Participate in local recognised professional and industry organisations
- Manage hotel contracts (example: vendor leases and/or service contracts)
- Other ad-hoc duties – unexpected moments when we have to pull together to get a task done
Financial
- Use financial analysis, data trends and market information to anticipate needs, identify operating/financial issues, and recommend actions to maximise financial return
- Create the annual operating budget for the property and provide analytical support during budget reviews to identify cost saving and productivity opportunities for department heads
- Ensure all accounts are reconciled on a monthly basis and oversee the process of credit extension and collection of overdue accounts
- Review rates and recommend rate strategy to the General Manager; participate in sales strategy meetings
- Manage accounts payable to balance cash flow and reputation with suppliers
- Analyse ROI for capital projects prior to committing funds and, upon completion, determine if anticipated results were achieved
- Maximise cash flow performance of the hotel through controls on inventory (avoid excessive supply), credit and collection, disbursements, deposits and remittances
Guest Experience
- Help guests - you’ll be happy to help if someone needs assistance with a request or complaint
- Ensure accounting practices, support the guest experience through payment options (e.g. credit card systems, room charges), inventory controls and financial dispute resolution
Accountabilities
- This is the top Accounting job in a large, luxury, or resort hotel. Typically supervises clerical accounting employees in a full range of functions such as Accounts Payable, Accounts Receivable, Credit/Collections, Purchasing, Audit, Payroll, and/or Accounting Operations.
Quyền lợi được hưởng
- Best salary & bonus scheme
- 40 working hours/week, Lunch allowances
- Annual leaves up to 16 days, Paid birthday leave, Health Care & Accident insurance
- Dynamic, professional, and open-minded working environment
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree / higher education qualification / equivalent in Accounting and Finance
- 4-8 years’ experience in hotel accounting or audit with at least one year in an Assistant Controller or similar supervisory role, or an equivalent combination of education and work-related experience
- Knowledge of accounting management duties e.g. negotiating hotel space and tenant leases; processing payroll; performing asset management duties; providing business projections, displacement analysis, preparing government reports, filing tax returns etc
- Professional accounting or finance designation or certification preferred.
- Must speak local language(s). Other languages preferred
Yêu cầu hồ sơ
- Resume in English
Thành lập 2010, TTIGROUP khởi đầu với việc kinh doanh các sản phẩm thiết bị văn phòng và trường học, rồi trở thành nhà cung cấp dịch vụ Văn phòng phẩm cho các Tập đoàn, công ty tại khu vực Hà Nội. Năm 2015 mở chi nhánh tại TP. HCM với dịch vụ cung cấp Văn phòng phẩm và các sản phẩm văn phòng khác.
Ngoài lĩnh vực phân phối văn phòng phẩm với giá rẻ công ty chúng tôi còn có cung cấp cho các công ty, nhà máy, xí nghiệp với giá sỉ. Bên cạnh đó, TTIGROUP còn có cung cấp các dịch vụ các xưởng sản xuất băng dính, và tiếp tục mở rộng thêm như sản xuất in ấn tem nhãn.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia đóng BHXH khi ký kết HĐLĐ, đánh giá năng lực 06 tháng/lần;
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
-
Thành lập 2010, TTIGROUP khởi đầu với việc kinh doanh các sản phẩm thiết bị văn phòng và trường học, rồi trở thành nhà cung cấp dịch vụ Văn phòng phẩm cho các Tập đoàn, công ty tại khu vực Hà Nội.
Mission
- TTIGROUP phấn đấu trở thành đơn vị cung cấp Văn Phòng Phẩm hàng đầu tại Việt Nam, với gần 10 năm kinh nghiệm, trải qua quá trình nổ lực không ngừng, TTIGROUP đã và đang phát triển ngày càng lớn mạnh trong lĩnh vực cung cấp Văn Phòng Phẩm tại Việt Nam. Sản phẩm và dịch vụ của chúng tôi đã được khách hàng quan tâm, tin tưởng và sử dụng.