- Support Regional Office as SAP maintenance and support Center.
- Provides Application Managed Service (AMS) in APAC region for the various enterprise applications (SAP FICO, CONCUR, POS Interface, etc), troubleshoot and resolve issues & requests within targeted SLA.
- This role uses consulting skills, business knowledge, and SAP solution expertise to effectively integrate SAP technology into the business environment to achieve expected business results.
DIMENSION:
Geographical area under responsibility: Asia Pacific
KEY RESPONSIBILITIES
- Act as point of contact to analyse and fix application and system issues in RTR / Record to Report (FICO) area, ensuring SAP services are available and reliable to meet business expectation.
- Support month end or year-end closing activities, proactively monitor and take actions to prevent erroneous postings, wherever applicable.
- Manages incidents reported by user and follow-up promptly with RCA and CAPA approach and industry best practices
- Recommend workarounds/interim solution in accordance with business process guidelines.
- Work closely with different teams (e.g.: SAP Basis, security, and external system's vendor) to ensure issues and requests are addressed timely.
- Assist business users in gathering requirement and preparation of Change Request application.
- Assist in Change Request or SAP implementation Roll-out by preparing test script/ test scenario or conduct/coordinate or support users in carrying out User Acceptance/Regression Test
- Participate in deployment to production and post deployment support.
- Communicate to business stakeholders/users on new deployments.
- Provide training to end users or crash-course to new joiner on ad-hoc basis.
- Provide support for internal System Audit, Financial Audit of System authorization queries.
- Any other ad-hoc duties assigned.- Bachelor's Degree in I.T, Computers or related field
- SAP ECC 6.0/S4 HANA experience.
- Well-developed, understanding and working experience on SAP FICO modules such as General Ledger Accounting, Accounts Payable, Accounts Receivable, Asset Accounting, Bank Accounting, Taxation, Consolidation, Special Purpose Ledger, Cost element / Cost center / Profit Center Accounting, Internal orders, Product Cost controlling, Profitability Analysis areas.
- Strong knowledge on integration between logistics modules with FI/CO.
- Should be fluent with business processes associated with the use of SAP and comfortable with product costing, manufacturing business terms and concepts.
- Integration experiences with other legacy or 3rd party systems.
- Effectively communicates technical concepts to users and business concept to tech team
- Set, manage expectations, handle difficult/sensitive situation tactfully and defuse tension
- Possess basic knowledge of SAP authorization troubleshooting.
- Must be able to multi-task, work independently as well as a team player and manage own workload under tight deadlines with minimum supervision.
- Possess good analytic thinking and problem-solving skills.
- Ability to work well on cross functional project teams and foster team commitment to tasks.
- Develop relationships with internal and external stakeholders.
- Good spoken English. Ability to speak other languages will be an added advantage. Example, Mandarin, Bahasa Malaysia/Indonesia, Thai, Japanese, Korean etc- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Unilever là một trong những công ty sản xuất hàng tiêu dùng nhanh lớn nhất thế giới. Unilever sản xuất chất tẩy rửa, sản phẩm chăm sóc gia đình & cá nhân và thực phẩm bao gồm một số thương hiệu hàng đầu thế giới như: Omo, Lux, Lifebuoy, Dove, Close-up, Sunsilk, Clear, Pond's, Lipton, Knorr…. Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định. Chìa khóa thành công của chúng tôi chính là sự thấu hiểu sâu sắc người tiêu dùng Việt Nam và cam kết làm cho cuộc sống của người Việt Nam tốt đẹp hơn. Tại Công Ty TNHH Quốc Tế Unilever VietNam, chúng tôi cam kết nâng cao chất lượng cuộc sống cho người dân ở mọi nơi thông qua việc cung cấp các sản phẩm và dịch vụ có thương hiệu. Chúng tôi tin rằng con người là trung tâm của tất cả những gì được thực hiện trong hoạt động kinh doanh của chúng tôi. Do đó, chúng tôi mang đến cho mọi người những sự nghiệp tuyệt vời nhất và coi việc phát triển nguồn nhân lực của chúng tôi là vô cùng quan trọng.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định.
Mission
Vào thời điểm thành lập công ty, những nhà sáng lập thời ấy đã đề ra sứ mệnh của Unilever là “To add vitality to life” - tạm dịch: Tiếp thêm sinh khí cho cuộc sống, và từ ấy Unilever vẫn luôn tuân thủ sứ mệnh này. Ý nghĩa của sứ mệnh này là Unilever muốn mang đến một cuộc sống tốt hơn cho mọi người thông qua sản phẩm của mình. Cho đến nay, sứ mệnh đó ngày càng được thể hiện rõ qua từng sản phẩm của Unilever khi tất cả sản phẩm của tập đoàn này đều hướng tới chung một mục đích đó là mang lại sức khỏe, vẻ đẹp và sự thoải mái cho con người. Minh chứng cho điều này là những nhãn hiệu nổi tiếng của Unilever rất đa dạng từ bột giặt, dầu gội đầu, kem đánh răng cho đến trà như Omo, Dove, Close-up, Lipton,...
Review Unilever VietNam
Đồng nghiệp vui vẻ và thân thiện, nhiều cơ hội và thử thách
Công ty có nhiều tiềm năng để học hỏi và phát triển, có nhiều dự án khác nhau
Phạm vi trả tiền của Unilever cho sản phẩm mới hơn(GL)