Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
I/ JOB FOR BULK SHIPMENT
1. Receive Manual, Instruction from Buyer then work with Factory to follow up.
2. Receive Purchase Orders from Merchandiser Team (MD).
3. Check details base on PWN which MD update, create PI on WFX (Asmara’s system).
4. Make and send Sale Contract & Annex with Factory
5. Work with Buyer for L/C opening (If Buyer’s payment term is L/C)
· Send Pro-Forma Invoice (PI) to Buyer for opening draft L/C.
· Check draft L/C & confirm for final L/C.
· Send PI No. to Hong Kong Office (HK) to update Buyer L/C on WFX.
6. Work with Factory for L/C opening (If Factory’s payment term is L/C)
· Make L/C Application on WFX & send to HK for opening draft L/C.
· Send draft LC to Factory for checking & confirming.
· Work with HK for final L/C and send to Factory.
7. Re-check with MD for ETD & work with Factory for booking space with Forwarder (FWD).
8. Follow with factory for Booking Confirmation.
9. Follow with factory for Cut off time and cargoes delivery status.
10. After receiving Final Packing List, make Invoice on WFX
11. Support factory to check draft shipping docs.
12. Send Shipping Docs to Buyer & Forwarder after shipment date.
13. Update Shipping Docs on Buyer’s system.
14. Follow with Factory about docs:
· Submit Original Shipping Docs to our Bank (If Factory’s payment term is L/C)
· Ask Factory to send Original Shipping Docs to our VN office or HK office (If Factory’s payment term is T/T)
15. Work with Hong Kong about submit Original Shipping Docs to Buyer’s Bank.
16. Follow payment with Factory & Buyer.
17. Making Shipping Plan/ Shipping Report weekly and monthly.
18. Support Factory to resolve shipping’s issue during whole process.
19. Issue Debit Note to Buyer/ Factory or make CAF (Claim Approval Form)
II/ JOB FOR SAMPLE (SMS) SHIPMENT:
1. Receive SMS chart from MD for arrange shipment
2. Work with Factory for shipment plan.
3. Send Booking request with FWD to get space.
4. Send all related docs to factory for making export customs docs.
5. Follow with MD (or Factory) about handover Cargo to FWD.
6. Making Invoice on WFX and making others docs.
7. Send shipping docs to FWD on shipment date.
8. Update Buyer’s system after shipment date.
III/ ACTIVITIES ON WFX SYSTEM:
1. Base on PO information and create PI
2. Make LC application in case of payment term is L/C
3. Update production shipment and create Invoice.
4. Finish Clearance for Pending Supplier Invoice
5. Checking status of Buyer’s Payment and Supplier’s payment.
6. Update Sampling Dispatch to create Invoice for Samples shipment
7. Update Sample Shipment
8. Issue Debit Note, Credit Note, CAF, Report. And adjust payment to collect Debit Note, Credit Note.
Yêu Cầu Công Việc
*** Job requirements:
- Bachelor degree, major in logistic or supply chain management
- At least 3 years of experience at the same position
- Able to use English (both skills: speaking and writting)
- Good at microsoft office
- Able to work under high pressure
*** Working Hour:
Mon – Fri: 8:30 – 17:30
Lunch time: 12:00 – 13:00
*** Benefits:
- Negotiable salary.
- SI, HI, UI with full salary package
- Premium Insurance 24/7 for employees and relatives
- 14 annual leave days a year
- Gifts for married, welcome new baby, women days, Moon festival, Tet, seniority
- 13th month bonus
- Annual health check-up, annual company trip, year-end party
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 14 Tr - 16 Tr VND
Công ty TNHH San Lim Furniture VN với 100% vốn đầu tư Indonesia, chuyên hoạt động trong lĩnh vực sản xuất đồ gỗ nội thất xuất khẩu sang các thị trường Mỹ và Châu Âu. Thành tựu của Nội thất San Lim không bao giờ có thể tách rời khỏi sự cống hiến của chúng tôi để cải tiến liên tục. Chung tay làm việc cùng nhau với sự tôn trọng lẫn nhau, chúng tôi có thể chia sẻ và nhận được những phản hồi mang tính xây dựng từ quý khách hàng để cải thiện tốt hơn. Lấy giá trị cốt lõi là cải tiến liên tục, chúng tôi nhận thấy rằng chúng tôi có thể hiểu rõ hơn nhu cầu và yêu cầu của quý khách hàng. Điều này dẫn chúng tôi đến sự hợp tác chặt chẽ hơn với khách hàng của chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
-
2002: Hoàn thành cơ sở sản xuất đầu tiên
-
2003: Xuất xưởng container đầu tiên
-
2014: Hoàn thành cơ sở sản xuất thứ 2, nâng công suất sản xuất lên khoảng 600 container/tháng
-
2017: Cơ sở sản xuất được trang bị khả năng sản xuất cả lớp hoàn thiện NC, gốc nước và PU
-
2018: Hoàn thành nâng cấp cơ sở sản xuất số 1 được trang bị thêm máy CNC để đạt hiệu quả cao hơn
-
2019: Hoàn thành cơ sở sản xuất thứ 3 để hỗ trợ sản xuất kim loại nội bộ
Mission
Tại Nội thất San Lim, chúng tôi tin tưởng mạnh mẽ rằng sự cải tiến liên tục không có điểm dừng. Tư duy này đã mở đường cho chúng tôi không ngừng tìm kiếm những cách thức sáng tạo để cải thiện chất lượng và giảm bớt sự dư thừa trong dây chuyền sản xuất của mình. Chia sẻ sự cống hiến và giá trị cốt lõi của việc cải tiến liên tục cho các nhà cung cấp, Nội thất San Lim đảm bảo rằng chúng tôi có được nguyên liệu thô chất lượng tốt hơn.