Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This role is responsible for collaborating with other departments to analyze MKT performance and strategy. They will participate in budgeting and forecasting processes, develop and track actual results, and recommend strategies. Additionally, this role will work closely with the heads of BUs to provide data analysis and insights to support informed business decisions.
* RESPONSIBILITY AND AUTHORITY
1. Strategic Brand Planning
- Support Senior MKT Strategy Manager to build cross-cate strategies.
- Collaborate with Sales Strategy to support Categories in building channel strategy, especially for NPIs
- Brainstorming fresh MKT ideas with senior management
- Support Categories to build up healthy portfolio with positive OP%
- Consolidate reports from Categories & Comm team to analyze & evaluate the campaign effectiveness (promotion scheme, sampling, branding, POSM). Set up ROI KPI for promotion scheme.
2. Market trends & Customer Insights:
- Handle all market research/ surveys both via agencies & in-house
- Lead the team to produce frequent reports on customer insights, consumer trends, market analysis, and marketing best practices to build successful strategies and to support key business decision making, including new launch opportunities
- Study other countries' portfolio to identify the potential NPIs for Vietnam
- Monitor & Analyze market reports (from agency & internal) on pricing, channels, promotion schemes, competitors activities... to identify business risks & opportunities & make recommendations to Category Leads
3. Budget Management:
- Manage the A&P budget to ensure investment efficiency, as agreed with the Category Leads and Head of MKT Strategy
- Represent MKT team to work with Finance on A&P forecast, budget allocation & changes.
- Work with Category Leads to make effective budget allocation amongst channels & activities (ATL/BTL)
Yêu Cầu Công Việc
- A Bachelor degree or equivalent
- Have 5-8 years of experience in strategic analyst positions of FMCG companies
- Have knowledge of financial management
- Strong strategic mindset & data analytics skillset
- Proficient in using data analysis tools
- Strong in presentation skills in English
- Positive attitude, result oriented, business acumen.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Là cơ quan tuyển dụng hàng đầu Singapore với các văn phòng phát triển trên khắp Châu Á Thái Bình Dương, chúng tôi tin rằng mình có thể trở thành đối tác của bạn chứ không chỉ đơn thuần là nhà tuyển dụng. Tại Talentvis, chúng tôi nhìn mọi thứ từ góc nhìn của bạn để đưa bạn đến với những người và công ty phù hợp. Sự thật là việc tạo dựng một sự nghiệp trọn vẹn không phải là điều dễ dàng, vì vậy chúng tôi thường xuyên hỗ trợ bằng những hiểu biết sâu sắc và lời khuyên phù hợp để giúp bạn đạt được ước mơ của mình.
Review Talentvis
Đồng nghiệp rất tốt và hỗ trợ khiến tôi cảm thấy thoải mái khi làm việc ở đây
THÊM Kết hợp trong chính sách
Nơi tốt để học