This position oversees Accounts Receivable General Ledger functions for assigned portfolio, ensuring compliance with statutory requirements and company policies while maintaining accurate financial records and statements.
Job Responsibilities
- AR Collection: Monitor and clear collections with customers' balances. Provide arrear reports to support dunning letter.
- Revenue management: Business partner with Leasing management, Property management to provide Revenue calculation & payment notifications (Rent, Utilities, Other Ad-hoc charges). Maintain proper bookings in SAP system and variance analysis. Ensure adequate Delegation of Authority approval for related revenue matters.
- Billing & Reporting: Issue VAT invoices, reconcile VAT invoices with Revenue. Provide Debit Note - Late Payment Interest advice - Statement of Account per requirement of Standard Operating Procedure.
- Maintain and reconcile the general ledger accounts, ensuring all financial transactions are accurately recorded.
- Assist in the preparation of budgets and financial forecasts, providing insights and analysis to support decision-making.
- Perform regular reconciliations of bank accounts, and financial accounts.
- Monitor and analyze expenses, ensuring they are within budget and properly accounted for.
- Provide Statutory reporting & Group reporting.
- Control Self Assessment Compliance: Ensure Finance Control Self Assessment compliance including documentations and process.
- Thorough knowledge of accounting standards, procedures and principles, preferably in the hospitality industry.
- Experience with AR functions, SAP experience is an advantage
- Aptitude for numbers and quantitative skills
- Well-versed in MS Office, especially MS Excel, PowerPoint and Word
- Fluency in English
(We regret that only shortlisted candidates will be notified. Mapletree Investments Pte Ltd shall not be responsible or liable to any recruitment firm or agency in connection with the receipt of any unsolicited information on any prospective candidate.)
Công ty TNHH HaDu Việt Nam đã được thành lập ngày 21 tháng 12 năm 2015 và hoạt động trên nhiều lĩnh vực khác nhau như: Hệ thống các Trung tâm massage trị liệu; Trung tâm đào tạo - thực hành nghề massage trị liệu; Dịch vụ tư vấn thiết kế, setup, đào tạo, vận hành Trung tâm Massage trị liệu; Nhượng quyền thương hiệu và sản xuất hàng hóa. Giá trị cốt lõi mà con người HaDu hướng đến là: Trách nhiệm (với cộng đồng), tận tâm (với khách hàng), trung thực (với cấp trên) và chia sẻ (với đồng nghiệp) với hy vọng có thể mang đến cho mọi người trong cộng đồng những giá trị tốt đẹp. HaDu luôn cố gắng tạo ra một môi trường làm việc vui vẻ nơi mà nhân viên được thúc đẩy làm việc chủ động, sáng tạo, có sự hợp tác cao cùng với cấp quản lý, đồng thời luôn nỗ lực để xây dựng mối quan hệ kinh doanh bền vững cùng với khách hàng của mình thông qua quá trình liên tục đổi mới và cải tiến chất lượng dịch vụ.