We are looking for Senior Credit controller working in DSV - HCM location (18E Cong Hoa, Tan Binh) with great benefit packages and wonderful working environment.
Details as below:
1.Purpose of the position
• AR/AP monitoring and controlling
• Clients and Vendor assessment and monitoring in term of contract, credit facilities
• Intercompany relationship and reconciliation
• Data analyzing
• Cash Flow controlling
Planning, organizing and performing activities related to credit control and AR collection and also coordinating relevant activities with other departments and customers. Understand and implement the current payment process and compliance with requirements. Duties include computing costs and calculating rates for services, posting data; and keeping relevant records
2. Main Duties & Responsibilities
• Follow up & reconcile the outstanding statement between entities with ISSC
• Keep communication with oversea customers/vendor and concerned party for collection/payment
• Keep records of relevant documents.
• Intercompany relationship/communication and reconciliation
• Preparation of statements
• Issue payment voucher and record amounts due. Update, record and ensure all expense documents following payment process into accounting software.
• Resolve discrepancies in accounting records.
• Taking a proactive role in managing and collecting debts of company debtors
• Control Bad Debt
• Manage Cash Flow of whole company
• Evaluating new credit requests and reviewing customers’ credit rankings with banks
• Handle all related AR/AP package reports
• Contact customers in order to obtain account information.
• Perform the individual objective target and make sure the actions and objectives there in are realized and compliance with Accounting department.
• Participate in projects in the department.
• Customer/Vendor contract review and monitoring and ensure credit facilities updated correctly in System
• Managing the credit and overdue issues within internal and external parties
• Direct liaising with overdue customers coordinating on resolving disputes
• Straightening the credit policy and procedure
• Review and advise credit customers
• Delivery AR, AP KPI packages, Improve working capital ratio, overdue
• Managing staffs in team: assignment, coaching, personal development planning and leading …
3.Skills and Specification
· Accounting principles and practices.
· Vietnamese tax law.
· Administrative procedures and systems such as word processing, managing files and records.
· Perform detailed numerical work with speed and accuracy and to detect record-keeping and data entry errors
· Pro-active, interested in and able to find solutions, able to work within a team. Hands-on attitude towards work, flexible. Strong communication skills.
· Ability to set and follow up clear objectives
· Able to plan and organise own daily and future activities
· Can make decisions and both keep them and be able to re-evaluate
· Ability to work independently as well as in a (virtual) team environment
· A pragmatic approach to work and the ability to be flexible when needed
· Good interpersonal skills and ability to build and maintain relationships
· Honesty.
· Well organized with interest to develop structures, methods and tools
· Able to handle multiple assignments
· Quality focus, willingness to stay on top of up-to-date developments
4.On-Job Skill
· Finance Know-How
· CW1 Skill
· Microsoft Office
· Knowledge of freight forwarding
· Language skill
APPLICATION
Kindly send your English CV/Resume to email [email protected]
Ngân hàng thương mại cổ phần Nam Á(Nam A Bank) chính thức hoạt động từ ngày 21/10/1992, là một trong những Ngân hàng TMCP đầu tiên tại Việt Nam được thành lập sau khi Pháp lệnh về Ngân hàng được ban hành năm 1990.
Từ những ngày đầu hoạt động, Nam A Bank chỉ có 3 Chi nhánh với vốn điều lệ 5 tỷ đồng và gần 50 cán bộ nhân viên. Đến nay, qua những chặng đường phấn đấu đầy khó khăn và thách thức, Nam A Bank không ngừng lớn mạnh với mạng lưới gồm 108 điểm giao dịch trên cả nước. So với năm 1992, vốn điều lệ tính đến hiện nay hơn 4600 tỷ đồng tăng hơn 920 lần, số lượng cán bộ nhân viên gần 4000 người tăng hơn 70 lần, phần lớn là cán bộ trẻ, năng động, được đào tạo chính quy trong và ngoài nước, có năng lực chuyên môn cao.
Mục tiêu hiện nay của Nam A Bank là phấn đấu thành một trong những ngân hàng hiện đại, hàng đầu của Việt Nam trên cơ sở phát triển nhanh, vững chắc, an toàn và hiệu quả và không ngừng đóng góp cho sự phát triển kinh tế chung của xã hội.
Chính sách bảo hiểm
BHXH, BHYT, BHTN
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch nghỉ mát
- Các cuộc thi năng khiếu
Lịch sử thành lập
- Năm 2005, Bằng khen của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam trao tặng vì đã có thành tích xuất sắc, góp phần hoàn thành nhiệm vụ ngân hàng
- Năm 2007, Ngân hàng Nam Á - Nam A Bank nhận Bằng khen của Thủ Tướng Chính Phủ nước CHXHCN Việt Nam tặng
- Năm 2008, Ngân hàng Nam Á - Nam A Bank nhận Bằng khen của Hội Khuyến Học Việt Nam
- Năm 2010, Ngân hàng TMCP Nam Á nằm trong bảng xếp hạng 500 doanh nghiệp tăng trưởng nhanh nhất Việt Nam
- Năm 2011, Chủ tịch UBND thành phố Hồ Chí Minh trao tặng "Ngân hàng TMCP Nam Á đã có thành tích xuất sắc nhiệm vụ liên tục nhiều năm góp phần tích cực phong trào thi đua của thành phố"
- Năm 2013, Ngân hàng Nam Á – Nam A Bank nhận chứng chỉ đạt tiêu chuẩn: ISO / IEC 27001:2005
- Giai đoạn 2017-2018, Vinh dự nhận bằng khen của của Thống đốc NHNN Việt Nam vì đã có thành tích xuất sắc góp phần hoàn thành nhiệm vụ ngân hàng
- Đứng thứ 2 về An toàn thông tin theo ICT và VNISA Index.
- 5 năm liên tiếp Thương hiệu mạnh.
- Năm 2019, Chuyển đổi số Việt Nam – Viet Nam Digital Awards; Ngân hàng tiêu biểu về Tín dụng xanh
- Giai đoạn 2019-2020, Nam A Bank vinh dự 02 năm liền nhận giải thưởng "Ngân hàng tiêu biểu về Tín dụng Xanh" do VNBA & IDG trao tặng.
- Nam A Bank - Ngân hàng duy nhất sở hữu Ứng dụng Ngân hàng bán lẻ sáng tạo nhất Việt Nam 2020 do Global Banking & Finance Review (GBAF) trao tặng.
- Nam A Bank – Top 50 thương hiệu nhà tuyển dụng hấp dẫn nhất với sinh viên Việt Nam 2020.
- Nam A Bank vinh dự là Doanh nghiệp Tăng trưởng nhanh & Xuất sắc Châu Á 2020 do APEA trao tặng – Ghi nhận xứng đáng cho hoạt động xuất sắc, hiệu quả và bền vững.
Mission
- Tham gia đóng góp vào sự phát triển lớn mạnh, an toàn của hệ thống Ngân hàng.
- Góp phần vào sự nghiệp phát triển kinh tế của đất nước, trên cơ sở đáp ứng kịp thời các nhu cầu về sản xuất – kinh doanh – dịch vụ của khách hàng.
- Tối đa hóa lợi ích cho cổ đông, khách hàng, đối tác cùng toàn thể cán bộ nhân viên Nam A Bank.
Review Ngân hàng Nam Á - NamABank
Môi trường làm việc chuyên nghiệp, đồng nghiệp thân thiện và hỗ trợ nhưng áp lực khá lớn
Nơi tốt để làm việc
Một số lưu ý dành cho Nam A Bank