Performs other related duties as assigned for the purpose of ensuring the efficient and effective functioning of the work unit
Understand sample designs, material, production process to build spec, to develop packaging, label requirement for OEM factory
To follow up time and action calendar with OEM factory to ensure SSD
Discussing designs with clients for custom ordering or with manufacturers.
Preparing detailed final designs; label packaging for assigned categories
Keeping informed about design trends and developments.
Studying, researching, and planning various styles of Products categories
Evaluating issues such as pricing and fixing costs, fashion, purchasing, safety, materials and manufacturing methods and techniques.
Using various tools to complete projects from raw materials to finished products.
Attending workshops, seminars, and training on various types of manufacturing and furniture design.
Organizing plans and schedules with respect to the availability of resources.
Selecting suitable materials, which might include wood, metal, plastic, and textiles.
Liaising with craftsmen or production department staff, such as production managers, marketing staff and design engineers, about the process of construction or manufacture.
Finding ways to improve furniture items already manufactured.
Give action to improvement for products categories from customer experiences
Forecasting and controlling category performance in terms of sales, Profit.
Ins and outs controlling Stock efficiency
To work closely with Mer-Retail Sale on Product allocation in cooperation with Replenishment and Operation team
In charge of product label (VMN label)
Solving issues related to products (return problem, promotion)
Cooperating with Marketing team for marketing programs.
Cooperating with Logistics team and Sourcing team and other teams to secure start sell date.
Challenging the existing points of view and drive creativity and innovation
Responsible for involving and optimizing cross-functional competencies and stakeholders in the development team
Communicating the strategic and the operational status of the development process with all stakeholders ability to work with conceptual ideas, and also able to bring these into final solutionsEducation: A bachelor's or master's degree
Seniority: Have a deeep knowledge on products range and understand OEM a process
Minimum 2 - 3 Years' experience in merchandising and category management in retail business and/or related field.
Willing to learn and adapt with new change in retail market
Attitude: Rigorous, honest, good team-work spirit.
Languages: Fluent in both writing and speaking English
Skills:
Drawing and design skills
Manual dexterity
Knowledge of market trends
Interpersonal skills
Creativity
Good computer skills (Microsoft office/ Outlook, etc.)Máy tính xách tay
Bảo hiểm
Phụ cấp
Thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Chế độ nghỉ phép
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)