DHL Supply Chain is the world’s leading contract logistics provider. Combining value-added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Auto-Mobility, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Responsibilities
For specific Warehouse, Transport, IT and /or major contract renewal or change scope projects.
- Interpret project requirements into objectives and tasks, leading the comprehensive planning, control, status updates, stability, and delivery of projects following the O2D (Opportunity to Delivery) program.
- Apply DePICT or PMI process and methodologies for effective project implementation.
- During the tender phase, review the work scope, provide the Solution Design team with project timelines, and highlight any potential concerns.
- Upon project award, participate in the handover meeting facilitated by the Business Development team to receive winning information and documentation.
- Organize internal and external Project kick-off meetings to initiate the project.
- Construct a detailed project timeline, monitoring and managing it to ensure timely project completion.
- Report project status to all stakeholders on a weekly basis.
- Facilitate project success by assigning tasks and tracking them until completion.
- Maintain open and clear communication throughout project implementation, chairing meetings to ensure every team member is aware of their responsibilities and deadlines.
- Ensure that the project team has a clear understanding of their workstream requirements.
- Identify potential risks and coordinate the creation of a mitigation plan to ensure project success.
- Manage the project budget, providing weekly cost updates.
- Conduct regular site assessments to confirm progress reports reflect actual on-site activities.
- Assist with on-site coordination within the facility setup.
- Guarantee a smooth transition to operations through a hyper-care plan and regular reporting.
- Establish and update the Planview Project profile for stakeholders' visibility.
- Support Operations Excellence activities at selected sites
- Bachelor's degree
- 2 years of operational experience in Contract Logistics
- 5 years of project management experience (as a PM or in another role)
- Excellent communication skills are essential.
- Proficient in creating compelling presentations and delivering them effectively on stage.
- Knowledge of legal and other regulations related to quality, Health, Safety, and Environment (HSE), and firefighting.
- Possesses strong analytical and problem-solving abilities.
- Excellent customer relationship management skills.
- In-depth knowledge of Microsoft Excel for effective data analysis.
- Skilled in process mapping and developing/reviewing Standard Operating Procedures (SOPs).
- Fluent in English
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)