
- Location: HCMC, Vietnam
- Job Type: Contract 1 y, Full-Time
Are you a financial leader with expertise in managing commercial performance and a passion for driving strategic decisions in a dynamic environment? Join Sanofi Consumer Healthcare as a Finance Business Partner, where you will play a critical role in steering financial success for Vietnam and Indonesia while collaborating with cross-functional teams to meet business objectives.
This position offers a unique opportunity to shape the financial health of the CHC Business Unit, overseeing Total Commercial P&L and individual brand P&Ls. You will lead key financial processes, including budgeting, forecasting, performance management, and strategic decision-making. Your role will involve close collaboration with sales, marketing, trade marketing, supply chain, and other business leaders to deliver results that drive growth and profitability.
Main Responsibilities
Financial Leadership & P&L Management
- Manage Total Commercial P&L and individual brand P&Ls for the CHC Business Unit.
- Lead the Budget and Forecasting process, including Monthly/Quarterly Rolling Forecast, Budget, F1, F2, Strategic Plan, and presentations to SEA Zone and International Region.
- Collaborate with business leaders across Sales, Marketing, Trade Marketing, Supply Chain, and Industrial Affairs Finance to develop:
- Sales forecasts and gross-to-net projections.
- Sales-in, sales-out, and stock-in-trade analyses.
- Cost of Goods Sold (COGS), operating expenses (OPEX), and operational income/expense (OI/OE) targets.
- Oversee CHC performance management, including:
- Sales performance analysis.
- Expense control and headcount monitoring.
- Ad-hoc financial analyses (by product, channel, or geography).
- Act as a strategic financial advisor to the Vietnam & Indonesia CHC Commercial Teams by:
- Supporting business strategy and tactical planning.
- Preparing presentations and narratives for business reviews.
- Guiding operational decisions (e.g., trade marketing reviews, commercial conditions, product rationalization, organizational structure).
- Providing input for investment decisions (e.g., GTN, marketing plans, business cases).
- Supporting special projects, including distributor selection, make-or-buy decisions, and business model transformations.
Lead Or Contribute To
- S&OP cycles and business analysis.
- Pricing and customer terms reviews.
- Decision-support analyses for channels and brands.
- Operational issue resolution and procurement validation.
- Utilize SAP and TM systems to support all financial operations effectively.
Education and Experience:
- Bachelor’s degree in finance, Business Administration, or related field.
- Proven experience in financial planning, performance management, or business partnering roles, preferably within consumer healthcare or FMCG industries.
- Strong understanding of P&L management and financial processes.
- Exceptional analytical and problem-solving skills with the ability to translate data into actionable insights.
- Excellent communication and interpersonal skills to work effectively with cross-functional teams.
- Technical Proficiency in financial systems such as SAP and TM.
At Sanofi Consumer Healthcare, we build trusted and loved brands that connect with millions of consumers worldwide. Our mission is to enable better self-care for individuals and communities, while also contributing to a healthier planet. We integrate sustainability into our business and strive to act responsibly from both a social and environmental perspective.
- - Work alongside a future-focused team driving transformation in the consumer healthcare industry.
- - Gain exposure to international business strategies and practices.
- - Enjoy a supportive, innovative, and growth-oriented work environment.
At Sanofi Consumer Healthcare, we are committed to equal opportunities for all. Join us in shaping the future of consumer healthcare!

Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)
Những nghề phổ biến tại Central Retail Vietnam
Bạn làm việc tại Central Retail Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
