- Collect and analyze sales data for reporting the sales situation of every brand
- Collecting and updating sales data of GT customers from the admin team every day
- Analysing sales data available to give weekly detailed plan and monthly detailed plan for reminding PIC on distribution
- Store coverage of each GT customer and ask sales to visit
- Visit and Collect the display of each store by picture, and advise the improvement based on the data and pictures of each store.
- Deploy the display and promotion activities is the best way for GT retailers to achieve stable and enough offtake from consumers
- Control the inventory of each store, and ask for updates if any
- Find out the problems in sales operations and suggest a suitable solution to improve management
- Based on the analysis to make the weekly report of problem on selling, delivering, stock, coverage at store and give the suggestion to solve problem
- Based on the problem with evidence to give the action plan with timeline, person in charge to improving sales volum and management following brand
- Give process, form, evaluation for managing the progress of each item and confirm the final result until each item is completed.
- Planning Execution
- In charge of training for sales department (GT) and sub-distributor an and organize training plan in quarterly, and yearly for sales team sales techinic, knowledge of product, data management, skills for ASM, SS, SR, and distributor and GT retailer.
- Organize sub-distributor meeting one time /year. To create relation ship with each NPP and do sharing company strategy, sales plan for each brand,
- Set up and maintain an effective field coaching system for the sales team in line with business requirements.
- Planning audit team
- Audit team is seprated organization with sales team, to check whether Sales staff and NPP, W/S is following guideline or not. Such like Customer data, Discount apply, Inventory report is correct or not, how to avoid cheating
- Temporary assignment for Non-Food Sales team (assignment until recruit sales manager for Non-Food)
- Now Huong Thuy launch new sales team which sales mainly non food product, however still sales operation is not smooth and facing many trouble.
- co-work with current RSM and ASM and MKT, Supplier, find out current issue and suggest improvement idea, also handle until solve each issue.
Yêu cầu công việc
- University with the Business Administration/ Marketing/ Economic major
- At least 03 years of experience in the sales and Marketing / Sales operation management for GT Channel
- Sales data analyzing skill
- English Communication B or over
- Planning skills
- Problem-solving skills
- Negotiable salary (31.000.000 - 37.000.000 VND/ month)
- 13th-month salary bonus;
- Salary review yearly;
- Insurance following the Labor Law;
Location: 18A Nguyen Huu Tho Street, Phuoc Kien Ward, Nha Be Town, Ho Chi Minh City.
Công ty Cổ phần Dược phẩm ECO (ECO Pharma) được thành lập năm 2008, hoạt động trong ba lĩnh vực chính là Nhập khẩu ủy thác và Phân phối thuốc, thực phẩm chức năng, Hệ thống nhà thuốc bán lẻ.
Hàng chục triệu khách hàng, hàng trăm bệnh viện, hàng ngàn nhà thuốc trên toàn quốc đã và đang tin dùng các thuốc đặc trị chất lượng, các sản phẩm chăm sóc sức khỏe cao cấp do ECO Pharma nhập khẩu và phân phối.
Các danh hiệu chúng tôi: Top 500 doanh nghiệp tư nhân lớn nhất Việt Nam 2014, vị trí thứ 7 Top 500 doanh nghiệp tăng trưởng nhất Việt Nam 2015, Doanh nghiệp văn hóa UNESCO; Hệ thống nhà thuốc trong nước đầu tiên đạt cả ba chứng nhận của Tổ chức Y tế Thế giới: WHO – GSP (thực hành tốt bảo quản thuốc), WHO – GDP (thực hành tốt phân phối thuốc), WHO – GPP (thực hành tốt nhà thuốc); Hệ thống quản lý chất lượng 9001:2008 do Tổ chức TUV (Đức) cấp và hàng loạt các giải thưởng, chứng nhận có giá trị khác.
Review ECO PHARMALIFE., JSC
Môi trường thoải mái, đc đi trễ giới hạn thời gian quy định, cuối giờ bù lại số phút đi trễ là vẫn đc tính lương đầy đủ (RV)
Môi trường tưởng chừng êm ả lắm, nhưng ẩn bên trong là đấu đá
Lương cao nhưng quy trình làm việc rối rắm (RV)