Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
JOB PURPOSE/ROLE
The Systems Compliance Administrator is responsible for managing, monitoring, and maintaining Windows patch levels on servers and workstations, diagnosing and troubleshooting Windows patching and SCCM/Intune client errors, and ensuring compliance levels based on Tenable reports provided by Sec OPS. This role works closely with the global compliance team, focusing on identifying compliance breaches and applications requiring updates in the Vietnam environment. It's crucial for maintaining the integrity and security of the IT environment while also supporting business operations. The role requires flexibility to support pre-scheduled after-hours or weekend work and support.
RESPONSIBILITIES:
Key Responsibilities
- Manage, monitor, and maintain Windows patch levels on servers and workstation OS
- Diagnose, troubleshoot, and resolve Windows patching and SCCM and Intune client errors
- Manage, monitor, and maintain all 3rd party programs on servers and workstations and keep them in compliance
- Manage, monitor, and maintain compliance levels based on Tenable reports provided by Sec OPS
- Diagnose, troubleshoot, and resolve issues with Patching, SCCM Client Failure, and Intune client issues
- Reporting and Communication: Prepare regular reports on compliance status. Present findings and recommendations to local leadership and the Senior Manager, Regional IT (APAC). Foster open communication channels within the IT team and across departments.
- Assist in conducting basic risk assessments to identify potential compliance risks.
- Maintain documentation related to compliance standards, including policies, procedures, and audit records.
- Contribute to the continuous improvement of compliance processes and systems.
Additional Responsibilities
- Inform Leadership of recurring Incidents.
- Performs other duties as assigned.
- Complies with all policies and standards.
Yêu Cầu Công Việc
MINIMUM QUALIFICATIONS/ EXPERIENCE
- 2+ years’ experience with:
- Windows server/workstation OS troubleshooting to the component level
- Microsoft SCCM/Intune troubleshooting
- Diagnose, troubleshoot, and resolve issues with patching on servers and workstations.
- Direct or indirect problem determination and resolution
- 1+ years Experience with:
- Patch My PC.
- Remediation of out-of-date software
- Autopilot in a Hybrid Environment preferred.
- Intune and Azure (EntraID)
- Tenable
- Able to use Microsoft Office Applications at a high level.
- ITIL4 Foundation Certification desired.
- Exceptional organisational skills and time management skills.
- Outstanding written and verbal communication skills in English.
PERSONAL SKILLS:
- Must be self-motivated, team oriented and possess strong communication and interpersonal skills.
- Candidate should possess strong organisational skills, be detail oriented, and self-motivated with a demonstrated ability to problem solve.
- Strong sense of urgency and strong commitment to quality customer service is required.
- Ability to analyse and interpret data (metrics) to improve the delivery and support of services to our customers.
- Well-honed analytical skills and logical thinking required for solving practical problems and dealing with a variety of variables in complex situations.
- Solid technical acumen and a fundamental grasp of IT principles are essential for effectively navigating and resolving complex technical challenges.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Navigos Group tự hào sở hữu những thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực tuyển dụng tại Việt Nam, bao gồm VietnamWorks - cổng thông tin tuyển dụng trực tuyến và Navigos Search - dịch vụ tuyển dụng nhân tài cấp trung và cấp cao hàng đầu Việt Nam.
Đến nay, ở cột mốc kỷ niệm 20 năm thành lập và hoạt động tại thị trường Việt Nam, tài sản quý báu nhất mà Navigos Group có được chính là cơ sở dữ liệu ứng viên lớn nhất và toàn diện nhất. Được biết đến nhờ văn hóa dịch vụ chất lượng và luôn lấy con người làm trọng tâm, chúng tôi đã duy trì được vị thế Nhà cung cấp dịch vụ tuyển dụng hàng đầu tại Việt Nam từ khi thành lập vào năm 2002.
Sự tăng trưởng ổn định của công ty đã giúp chúng tôi liên tục thiết lập nên những cột mốc mới - trong đó cột mốc đặc biết nhất là sự sát nhập với en-Japan, một tập đoàn quốc tế đứng đầu khu vực với nhiều chuyên môn về nhân sự và tuyển dụng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Teambuilding
- Các hoạt động vui chơi giải trí, thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2002
Mission
- Luôn nghiên cứu, phát triển các giải pháp kỹ thuật công nghệ mới nhằm phụ vụ và đem lại sự hài lòng đến Quý Khách Hàng.
Review Navigos
Có sự training nhưng môi trường làm việc không thân thiện, phúc lợi kém
Môi trường tạm ổn
Không có sự phát triển