Mô tả công việc
Report to: Trade Marketing Manager
A Category Development Manager analyzes data and insights to identify retailer and consumer/ shopper trends on GT channel, devises long- term strategies for product categories, fosters relationships with vendors, determines product positioning, collaborates with marketing teams, and forecasts product.
High level tactical planning.
Liaising closely with all relevant brand team members
Proposed and executed trade marketing activities and drive go- to- market on growth Category plan on approved budget.
Define and develop strategies to maximize Category/ Brand potential through sales opportunities and allocate funds for each activity while analyzing potential growth and risks of Category.
Build specific channel on Trade Category plan to align with Trade Marketing Plan to deliver Category objectives (Weighted and Numeric distribution) so that it could maximize business goal on AOP.
Monthly Review and analysis to do the Sales forecast on GT channel activities on Category to propose trade activity plan foreach market needs.
Work closely with sales force to collect market information and propose sales initiatives to protect product presence at POSM and to match Trade objectives with each market needs.
Conformation:
Closely track and collaborate with other Marketing team/ Customer Development/ Supply Planning in marketing expenditures by assigned projects within the marketing budget and required timeline.
Others:
Coperate with cross- functional departments.
Take part in cross- functional Project as required.
Other tasks are requested by TMM/ BOD.
Yêu cầu công việc
Problem Solving Skill, Customer Service Foundation, GT Sales experience
Proficient in MS. Office (Word, Excel, PowerPoint)
Good business sense, Interpersonal and Analytical Skill, negotiation skill, SMART and Creative mindset
Experienced in managing a working group to implement Brand development projects & Trade Marketing activities: new product development and brand activation program (BTL).
At least 05 years of experience in the field of Trade Marketing in FMCG industry, prefer with Mom&Baby category
Business understanding: P/L structure knowledge and good knowledge of key consumer/ shopper/ sales insights
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-26 01:00:02
Được thành lập từ năm 2006, tập đoàn NOVAON hiện đang hoạt động chủ yếu ở ba lĩnh vực Tiếp thị số (Digital Marketing), Chuyển đổi số (Digital Transformation) và Thương mại điện tử (Ecommerce).
Với 17 năm trải qua nhiều biến động và thăng trầm, đến nay, Novaon đã được tin chọn bởi 95.000 khách hàng doanh nghiệp. Đồng thời, Novaon cũng khẳng định vị thế là một trong những thương hiệu hàng đầu trong nền kinh tế số Việt Nam; giữ thị phần Digital Marketing số 1 tại Việt Nam và khu vực Đông Nam Á. Trên đà tăng trưởng và phát triển, hiện nay, Novaon sở hữu hệ sinh thái số với 8 nền tảng công nghệ “Make in Vietnam”, lọt vào TOP500 doanh nghiệp tăng trưởng xuất sắc nhất Việt Nam (FAST500) trong 5 năm liên tiếp (2019, 2020, 2021, 2022, 2023). Ngoài ra, Tập đoàn Novaon còn vinh dự là một trong 12 doanh nghiệp nền tảng số được Phó Thủ tướng Chính phủ Vũ Đức Đam vinh danh năm 2020.
Review Novaon
Công việc linh hoạt, lãnh đạo và đồng nghiệp giỏi (GL)
Được đào tạo, hướng dẫn (GL)
Môi trường chuyên nghiệp (GL)