Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Du lịch nước ngoài
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
1. Job Summary
- We’re looking for a Talent Acquisition Specialist who is responsible for sourcing, attracting, interviewing, hiring and onboarding employees in a company. They factor in the long-term goals of an organization and acknowledge that people play a huge role in a company’s future successes.
- The Talent Acquisition Specialist is also responsible for ensuring that current employees are satisfied in their positions and promoting a company’s brand through recruitment initiatives and events. Put simply, the Talent Acquisition Specialist has the organizational task of finding the most suitable person for the job.
2. What you’ll do
- Forecast quarterly and annual hiring needs by department (especially sparse position).
- Coordinate with hiring managers to identify staffing needs in different areas and departments.
- Determine selection criteria for candidates by liaising with managers and other members of staff.
- Create job descriptions and interview questions that reflect the requirements for each position.
- Sourcing potential candidates through online channels (e.g. social platforms and professional networks).
- Plan interview and selection procedures, including screening calls, assessments, and in-person interviews.
- Assess candidates’ information, including C.Vs., portfolios and references.
- Checking References.
- Lead employer branding initiatives (Career Page, job fairs and recruitment events) to build a strong candidate pipeline.
- Keep records of all materials used for recruitment, including interview notes and related paperwork, to share with key stakeholders.
- Foster long-term relationships with past applicants and potential candidates.
- Deal with vendors to have the best price and quality of services (headhunt, job board...)
- Other assignments from Line Manager as monthly report (time to hire; time to fill; cost per hire…), ad-hoc task.
3. Why You'll Love Working Here
- Competitive packages.
- Room to grow professionally, sponsorship for learning & development of related skills.
- Salary review 2 times/year.
- Parking fee & Lunch allowance.
- Enjoy a variety of corporate events, from sports competitions, monthly birthday parties, team building to New Year party, company trip etc.
- Flat, open and fast-paced environment where every idea is welcomed.
Yêu Cầu Công Việc
1. Skills and Qualifications
- Good English communication skills are a strong advantage (English level IELTS 5.5 – 6.0 or equivalent)
- Bachelor's Degree in Human Resources Management, communications, marketing, business or similar.
- Knowledge with full-cycle recruiting, using various interview techniques and evaluation methods.
- A keen understanding of the requirements for each role in the company.
- Proficiency in documenting processes and keeping up with industry trends.
- Excellent interpersonal and communication skills.
- Preference will be given to candidates with experience in recruiting foreign workers.
2. Preferred Qualifications
- Certification obtained from the HR Certification Institute would be advantageous.
- Knowledge in using LinkedIn Talent Solutions to proactively source candidates.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 Month
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Monday-Friday (From 08:30 to 17:30) và Saturday Morning (online)
- Lương: 14 Tr - 17 Tr VND
Công ty CP XNK Hóa chất và Thiết bị Kim Ngưu (VIETCHEM) là đơn vị có gần 20 năm kinh nghiệm hoạt động trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh Hóa chất & Thiết bị thí nghiệm và là đối tác của các thương hiệu nổi tiếng trên thế giới: Meiko; Miwon; Masan; Samsung; LG... và đối tác tin cậy của các thương hiệu lớn tại Việt Nam như: EVN; PETRO VIETAM; VINACONEX; ... đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng trong lĩnh vực hóa chất và thiết bị y tế: Thí nghiệm, sinh học, khoa học kỹ thuật và các dịch vụ tư vấn, vận chuyển, bảo dưỡng sửa chữa thiết bị trong lĩnh vực hóa chất và một số dịch vụ khác.
Với hệ thống cơ sở vật chất Nhà máy sản xuất gần 60.000 m2 và trụ sở, hệ thống văn phòng làm việc tại trung tâm thành phố Hà Nội và các tỉnh thành tại miền Bắc và miền Nam, hệ thống dây chuyền hiện đại và trên 50 đầu xe tải chuyên dụng; Đội ngũ nhân sự là các chuyên gia, kỹ sư giàu kinh nghiệm trong ngành đồng thời áp dụng các hệ thống quản lý chất lượng tiên tiến: ISO 9001:2015; ISO 14001: 2015... VIETCHEM luôn đáp ứng kịp thời cho khách hàng những sản phẩm chất lượng cao, tiến độ giao hàng đảm bảo, giá thành hợp lý đáp ứng kịp thời nhu cầu của các khách hàng trong lĩnh vực nghiên cứu, sản xuất và dịch vụ khác.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ BHXH. BHYT, BHTN đầy đủ;
Các hoạt động ngoại khóa
- Chính sách phúc lợi khác: Chế độ ăn ca, tham quan du lịch hàng năm, nghỉ lễ, phép, thăm hỏi theo quy
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 30/06/2004
Mission
Với tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển”, và định hướng “Liên tục cải tiến, không ngừng nâng cao chất lượng sản phẩm” VietChem đã luôn nỗ lực về cả nhân lực, vật lực, xây dựng uy tín thương hiệu, niềm tin và tự hào là nhà cung cấp cho nhiều đối tác khách hàng lớn trong và ngoài nước
Song song với nhiệm vụ kinh doanh của mình, Công ty luôn coi trọng phát triển văn hóa chuẩn mực của Công ty với giá trị cốt lõi: Ân cần – Thân thiện – Chuyên nghiệp – Uy tín – Trách nhiệm. Chúng tôi luôn luôn lắng nghe, thấu hiểu mọi phản hồi từ phía khách hàng để xây dựng nền móng vững chắc cho các hoạt động của Công ty đảm bảo tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển” giữa các đối tác và khách hàng.