Mô tả công việc
The Regional Sales Manager is responsible for all sell-in, and sell-through/ sell-out operations in the region.
1. Sales management:
- Manage the regional sales force to develop the sales strategy to meet the regional sales target
- Allocate regional sales targets, communicate, and manage sales progress of the region
- Forecast market demand and plan channel sell-in in alignment with trade terms: Create N+3 strategy plan; execute N+3 forecasts
- Oversee pricing strategies, contract negotiations, and distribution agreements
- Manage the distribution within the region to ensure sales performance
- Monitor distributions’ and key accounts’ PSI and resolve issues to maintain healthy inventory levels for optimizing sell-in and sell-out
- Communicate with stakeholders to optimize inventory turnover in the region
- Manage adherence to sales price execution across sub-dealers/ points of sales to ensure a healthy business environment
- Manage the implementation of the training plan at the points of sales align with the company’s standards and requirements
- Track and control samples, POSM, display and company’s assets at the point of sale
- Review, analyze, and report regional sales performance against sales targets, and drive measurable, continuous improvement within the sales process to meet or exceed revenue objectives.
2. Managing and motivating the Sales team:
- Inspire, manage, and direct sales forces (including ASM, Local Sales, PC)
- Establishing performance goals and providing direction, guidance, and experience to foster a successful and positive team environment and achieve company objectives.
3. Building and developing customer relationships
Establish and develop long-term relationships with distributors/dealers/ sub-dealers, and points of sale in the assigned region
4. Managing and developing market
- Analyzing market trends and competitor activities for sales decision-making
- Lead efforts to penetrate new markets and expand the company's share in existing markets
- Collaborate with relevant teams (Marketing, Retail, PM) to design and execute promotional campaigns and product launches
5. Relationship:
- Build and maintain positive and productive relationships with key stakeholders
- Facilitate cooperation with Retail, Marketing, Planning & Logistic, Finance, and HR Departments
Yêu cầu công việc
- Proven experience in a sales role within a similar industry. Minimum of 3 years of experience a similar position
- Strong understanding of market dynamics and requirements.
- Excellent negotiation skills with a proven track record of successfully pitching for new business.
- Ability to analyze market trends and provide insights.
- Experience in forecasting market demand accurately.
- Strong communication skills with the ability to negotiate commercial deliverables effectively.
- Experience in managing project pipelines and developing new business opportunities.
- Ability to monitor channel PSI effectively to maintain healthy inventory levels.
- Experience in identifying strategic products to drive pipeline growth
- Good leadership, coaching, and team-building skills
- Bachelor's degree, or MBA degree;
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary package (Basic salary + bonuses)
- Extra health care insurance
- Gifts on special occasions (Tet, Mid-autumn festival, National Day, New Year, birthday, etc.)
- Chance of overseas training
- Dynamic, diverse, supportive, and creative working environment
- Company activities (team building, YEP, birthday parties, etc.)
- Other benefits prescribed by laws (annual leave, social insurance, etc.)
- Working day: (Mon – Fri) 9:00 am – 6:00 pm
Công ty CP XNK Hóa chất và Thiết bị Kim Ngưu (VIETCHEM) là đơn vị có gần 20 năm kinh nghiệm hoạt động trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh Hóa chất & Thiết bị thí nghiệm và là đối tác của các thương hiệu nổi tiếng trên thế giới: Meiko; Miwon; Masan; Samsung; LG... và đối tác tin cậy của các thương hiệu lớn tại Việt Nam như: EVN; PETRO VIETAM; VINACONEX; ... đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng trong lĩnh vực hóa chất và thiết bị y tế: Thí nghiệm, sinh học, khoa học kỹ thuật và các dịch vụ tư vấn, vận chuyển, bảo dưỡng sửa chữa thiết bị trong lĩnh vực hóa chất và một số dịch vụ khác.
Với hệ thống cơ sở vật chất Nhà máy sản xuất gần 60.000 m2 và trụ sở, hệ thống văn phòng làm việc tại trung tâm thành phố Hà Nội và các tỉnh thành tại miền Bắc và miền Nam, hệ thống dây chuyền hiện đại và trên 50 đầu xe tải chuyên dụng; Đội ngũ nhân sự là các chuyên gia, kỹ sư giàu kinh nghiệm trong ngành đồng thời áp dụng các hệ thống quản lý chất lượng tiên tiến: ISO 9001:2015; ISO 14001: 2015... VIETCHEM luôn đáp ứng kịp thời cho khách hàng những sản phẩm chất lượng cao, tiến độ giao hàng đảm bảo, giá thành hợp lý đáp ứng kịp thời nhu cầu của các khách hàng trong lĩnh vực nghiên cứu, sản xuất và dịch vụ khác.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ BHXH. BHYT, BHTN đầy đủ;
Các hoạt động ngoại khóa
- Chính sách phúc lợi khác: Chế độ ăn ca, tham quan du lịch hàng năm, nghỉ lễ, phép, thăm hỏi theo quy
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 30/06/2004
Mission
Với tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển”, và định hướng “Liên tục cải tiến, không ngừng nâng cao chất lượng sản phẩm” VietChem đã luôn nỗ lực về cả nhân lực, vật lực, xây dựng uy tín thương hiệu, niềm tin và tự hào là nhà cung cấp cho nhiều đối tác khách hàng lớn trong và ngoài nước
Song song với nhiệm vụ kinh doanh của mình, Công ty luôn coi trọng phát triển văn hóa chuẩn mực của Công ty với giá trị cốt lõi: Ân cần – Thân thiện – Chuyên nghiệp – Uy tín – Trách nhiệm. Chúng tôi luôn luôn lắng nghe, thấu hiểu mọi phản hồi từ phía khách hàng để xây dựng nền móng vững chắc cho các hoạt động của Công ty đảm bảo tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển” giữa các đối tác và khách hàng.