Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. International & Local Logistics Activities
Arrange and supervise import and export procedures.
Monitor delivery timelines, quantities, and transportation expenses efficiently.
Build and maintain strong relationships with the General Department of Customs, shipping lines, and strategic partners.
Review, analyze, and propose solutions to enhance overall logistics efficiency.
Negotiate and arrange bookings for cargo transportation.
Compile, analyze, and create reports related to ocean freight, inland water/road transportation costs, etc.
Continuously update information on regulatory changes affecting import/export procedures, costs, and trends, and notify relevant departments and the Board of Directors (BOD) to discuss optimal solutions and action plans.
Supervise customs declarations and control import costs.
Verify and follow up on HS Codes to ensure the correct import tax is applied for each commodity.
Maintain statistics on imported goods and evaluate warehouse capacity to prepare for upcoming shipments.
2. Customer Services
Address customer complaints related to import/export procedures, product quality, and other concerns.
3. Other Duties
Organize and manage the team’s workload while evaluating performance.
Analyze customer and market needs to develop appropriate strategies.
Prepare periodic reports for market evaluation and management purposes.
Perform other duties as assigned by Import and Export Manager/ BOD
Recruit new members to build a strong and solid team.
Yêu Cầu Công Việc
- At least 5 years of experience in logistics or procurement within an import/export company.
- Aged 27 to 40 years.
- Bachelor’s degree in International Business or Foreign Trade.
- Solid knowledge of customs regulations, import/export activities, international business, and sea transportation.
- Proficiency in all four English skills: Listening, Speaking, Reading, and Writing. Knowing Chinese is a plus.
- Advanced computer skills, including proficiency in Microsoft Office Suite (Excel, Word, PowerPoint, etc.).
- Strong negotiation, interpersonal, and professional communication skills.
- Problem-solving orientation.
- Strong logic, analytical skills, and critical thinking abilities.
- Positive mindset and a commitment to growth.
- Self-motivated, capable of working independently under high pressure in a dynamic business environment.
- Ability to multitask, prioritize tasks, and manage time effectively.
- Proven ability to work well in cross-functional teams.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 20 Tr - 40 Tr VND
ISOFH là công ty công nghệ tập trung phát triển mảng Công nghệ thông tin trong lĩnh vực Y tế với mục tiêu sẽ trở thành công ty số 1 Việt Nam đồng hành cùng sự phát triển ngành Y tế. Chúng tôi cần có sự đồng hành, đóng góp của các bạn để cùng phát triển nhanh hơn nữa.
ISOFH tin vào sức mạnh của tập thể trong việc giải quyết dứt điểm và triệt để các bài toán cụ thể, thực thế, đặc biệt là các bài toàn quản trị.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2015
Mission
ISOFH mong muốn kiếm tìm những người đồng hành có tư duy mở, hăng hái, say mê. ISOFH trao cho bạn sự chủ động và dám thử thách bản thân, chấp nhận những sai lầm và luôn tìm đến các giải pháp tối ưu.
Review Công nghệ ISOFH
Công ty cổ phần gia đình trị. Các lãnh đạo tầm trung bổ nhiệm các vị trí người nhà, riết rồi công ty toàn anh chị em họ hàng cô dì chú bác
Công ty siêu nhiều drama, vì là công ty gia đình, bạn bè người trong gia đình làm ở các bộ phận nhiều vô số mà lại toàn cấp manager mới sặc tiết.
Nhìn chung công ty khá tốt trừ khoản lương, thưởng. Chế độ tuyển dụng thì lôi hết thưởng này thưởng nọ vào bịp người nhưng thích thì có, không thích thì cắt