RSM is the 6th largest provider of tax services and audit and accounting services worldwide. In Vietnam, RSM Vietnam is one of the leading mid-tier accounting and advisory firms, which was established in July 2001. RSM Vietnam has become a member of RSM network since 2012. RSM Vietnam has more than Vietnam 300 professionals and staff in Vietnam serving mid to large public-listed, multi-national and private companies in various industries.
Currently, we are looking for a potential candidate for position of Learning & Development Officer based in HCMC.
Main Accountabilities:
Learning programmes coordination & delivery
- Follow up with internal trainers on course outlines and materials, register employees for courses, and coordinate logistics and resources for learning sessions
- Prepare brochures for communication, liaise with trainers on arrangements for learning courses
- Support instructors with logistics during sessions
- Track employee participation and assist with post-course administration (post-learning evaluation survey, archive training materials, training recordings, list of participants)
Record of CPD activities
- Input CPD activities to support the provision of management information
- Respond to employee queries relating to CPD activities
E-learning system
- Assist with maintenance of internal e-learning systems to monitor participation
- Assist in designing & uploading courses on internal e-learning system
- Respond to employee queries relating to internal e-learning system
Professional certifications
- Provide support on exam registration, annual subscription payment
- Provide coordination and administrative support in the application of sponsorship program
- Maintain & update list of sponsorship recipients
- Assist L&D Executive with document preparation & data provision to generate Report on Result of Organizing Knowledge Update Courses & Report on Summing Up Results of Organizing Knowledge Update Courses for CPA Vietnam
Other responsibilities
- Maintain employee exits and retirement records
- Update employee master list, CPD activities records
- Facilitate payments to vendors & archive payment documents
Requirements:
- A minimum of Bachelor’s degree in Organizational Development, Human Resources, Psychology, Business Administration or equivalent
- 1-2 years of related work experience required
- Prior working experience in internal HR services at global professional services firms will be highly advantageous
- Fluent English language (speaking, listening, reading, and writing) in social and business communication at a minimum Business Level
- Proficiency in MS Office 365 applications
- Show excellent ability to work independently with minimal supervision, multi-task and prioritize work, drive for results
Benefits:
Monthly salary with:
- Laptop & stationery provision
- Annual company trip & health care check
- 13th salary per year
- Annual Leaves
- Internal and external training opportunities
CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN THIÊN LONG cam kết mang đến những sản phẩm, văn phòng phẩm, dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHTN, BHXH, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được mua Bảo hiểm tai nạn 24/24 do Công ty đài thọ 100% chi phí.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tour du lịch hàng năm
- Tổ chức các dịp lễ như Happy women’s, tết trung thu, design thinking
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn 1981 - 1995, Đầu tư trang thiết bị và xây dựng cơ sở bút bi Thiên Long. Bắt đầu xâm nhập thị trường bút viết trong nước.
- Giai đoạn 1996 - 2004, Công ty TNHH SX-TM Thiên Long ra đời. Đẩy mạnh năng lực sản xuất, đa dạng hóa mẫu mã sản phẩm. Ngày càng phát triển và nâng cao chất lượng sản phẩm đáp ứng nhu cầu mở rộng của thị trường.
- Giai đoạn 2005 - 2007, Chuyển đổi mô hình sang Công ty Cổ phần SX-TM Thiên Long vào năm 2005. Trong giai đoạn này,Thiên Long đã phát triển mạnh mẽ cả về sản phẩm lẫn thương hiệu.
- Giai đoạn 2008 - 2011, Công ty được đổi tên thành Công ty CP Tập Đoàn Thiên Long. Năm 2010 tiến hành niêm yết cổ phiếu trên sàn chứng khoán Hồ Chí Minh với mã chứng khoán là TLG. Trong giai đoạn này sản phẩm của Công ty đã chiếm lĩnh và khẳng định được vị thế tại thị trường trong nước. Bước đầu xâm nhập ra thị trường quốc tế.
- Giai đoạn 2012 - 2016, Ở giai đoạn này, Thiên Long đã trở thành thương hiệu số 1 về văn phòng phẩm tại Việt Nam. Chiến khoảng 60% thị phần trong nước. Thị trường xuất khẩu ra thị trường quốc tế ngày một rộng mở.
- Giai đoạn 2017 - 2019, xuất khẩu tới 65 quốc gia, trong đó Công ty đã có mặt tại tất cả quốc gia Đông Nam Á. Chính thức cho ra mắt website TMĐT FlexOffice.com.
Mission
- Thiên Long cam kết mang đến những sản phẩm văn phòng phẩm dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.