Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary/Objective: The Operations Support Specialist (OSS) will be responsible for the material flow in the production work centers and will coordinate and communicate to cross functional sections, upstream and downstream production work centers to manage the order flow until customer delivery.
Essential Functions/ Responsibilities:
1. Schedule and plan the order by using Schedule Dashboard or any other equivalent tool to meet the MDD (Manufacturing Due Date) by ensuring the material, people and machine capacity availability.
2. Look for the opportunity to batch the order to have minimum change over without compromising due date.
3. Communicate and coordinate with night shift supervisor to ensure smooth execution according to the plan.
4. Monitor, manage and follow through (physically locate) the orders to ensure it flows through the processes and is on track to meet the MDD. Proactively work with relevant party to address the potential issue to avoid any Past Due.
5. Report back to Supervisor timely when foresee or there is any risk that may miss the order.
6. Follow up with material planner or upstream process on material requirement for orders.
7. Drive OTD improvement to achieve the target by working with relevant party to close the gap like material availability, machine downtime, insufficient lead time etc.
8. Ensure correct reschedule code is entered together with realistic date for any order that is past due in a timely fashion.
9. Responsible to inform appropriate departments especially the downstream process / work center of orders that deviate from schedule so that opportunities of recovery can be explored.
10. Utilize reports to proactively manage large orders (example Daily Order Report and Pocket Report) to meet the MDD.
11. Be the back-up Supervisor during the absence of supervisor including but not limited to: Pass down, order traceability, expedites, dashboard, and personnel management.
12. Responsible for Pull-In material in a 7-day window or any other window set up by the Supervisor, update material comments according to the production plan, (review PO transactions, shipments due date, materials in transit), and expediting Planners when needed.
13. Responsible for printing shop orders and creating materials sessions, based on the window assigned by the supervisor, this when not using Auto request.
14. Responsible to create parcel for parts that goes to Sudden Saving, when applicable.
15. Responsible to follow up material arrival with shipment packing list and prioritize material needs on production floo
Yêu Cầu Công Việc
1. 3 years experience working in manufacturing
2. Good at problem solving, investigation skills, detail orientation
3. Basic English communication
4. Be able to use Microsoft Software (Outlook, Excel, Word, Powerpoint)
5. Team player and must be able to work with multiple groups of people – Operators, Floor Mgr.’s, Engineers, etc.
6. Working time: 3 shifts, rotate every week, Mon-Sat
You will get bennefit:
· 2-month probation time with 100% salary.
· 13th month salary
· Performance bonus 2 times/year
· Annual salary review
· Health insurance for the employee, employees’ spouse, children, parents-in-law with a sum insured up to 165 million/year/person
· Annual company trip
· Transportation allowance
· Month birthday gift from Trade Union/ Company
· Gifts on special occasions (ex: women’s day, ,…)
· Bonus on public holidays: International labor’s day, Independent’s day…
· Seniority bonus up to 15 mil
· 12 annual leaves/year + 12 public holidays/year
. Internal/ External traning courses: Teamwork, Leadeship & Communication, Train the Trainer, DNA.....
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN THIÊN LONG cam kết mang đến những sản phẩm, văn phòng phẩm, dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHTN, BHXH, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được mua Bảo hiểm tai nạn 24/24 do Công ty đài thọ 100% chi phí.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tour du lịch hàng năm
- Tổ chức các dịp lễ như Happy women’s, tết trung thu, design thinking
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn 1981 - 1995, Đầu tư trang thiết bị và xây dựng cơ sở bút bi Thiên Long. Bắt đầu xâm nhập thị trường bút viết trong nước.
- Giai đoạn 1996 - 2004, Công ty TNHH SX-TM Thiên Long ra đời. Đẩy mạnh năng lực sản xuất, đa dạng hóa mẫu mã sản phẩm. Ngày càng phát triển và nâng cao chất lượng sản phẩm đáp ứng nhu cầu mở rộng của thị trường.
- Giai đoạn 2005 - 2007, Chuyển đổi mô hình sang Công ty Cổ phần SX-TM Thiên Long vào năm 2005. Trong giai đoạn này,Thiên Long đã phát triển mạnh mẽ cả về sản phẩm lẫn thương hiệu.
- Giai đoạn 2008 - 2011, Công ty được đổi tên thành Công ty CP Tập Đoàn Thiên Long. Năm 2010 tiến hành niêm yết cổ phiếu trên sàn chứng khoán Hồ Chí Minh với mã chứng khoán là TLG. Trong giai đoạn này sản phẩm của Công ty đã chiếm lĩnh và khẳng định được vị thế tại thị trường trong nước. Bước đầu xâm nhập ra thị trường quốc tế.
- Giai đoạn 2012 - 2016, Ở giai đoạn này, Thiên Long đã trở thành thương hiệu số 1 về văn phòng phẩm tại Việt Nam. Chiến khoảng 60% thị phần trong nước. Thị trường xuất khẩu ra thị trường quốc tế ngày một rộng mở.
- Giai đoạn 2017 - 2019, xuất khẩu tới 65 quốc gia, trong đó Công ty đã có mặt tại tất cả quốc gia Đông Nam Á. Chính thức cho ra mắt website TMĐT FlexOffice.com.
Mission
- Thiên Long cam kết mang đến những sản phẩm văn phòng phẩm dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.
Review THIÊN LONG
HR hiện tại cũng không ngừng nói xấu HRD cũ, và tranh cãi giữa các bộ phận luôn căng thẳng
Mấy năm rồi doanh thu vẫn đứng chân tại chỗ (RV)
Công ty chả có định hướng gì rõ ràng và nhất quán. Chính sách và KPI thích thì đổi (RV)