Role Overview
- Assist Senior Finance Manager in reporting and planning
- Assist Senior Finance Manager in finance control
Assist Finance Controller in reporting and planning:
- Work as finance business partner to support non-finance business partners to have a common voice in reporting and planning for decision-making
- Prepare management reports to review monthly/quarterly/yearly performance, perform variance analysis by comparing the actual performance results to target for the same period and analyzing the variances; and propose key actions to get the results close to the target
- Plan and prepare management reports for Budget/Estimate, perform variance analysis by comparing the estimation to the actual performance results of last year for the same period and analyzing the variances; and defend/justify the estimation proposals.
- Do simulation analysis to analyse business cases and predict how the outcome would vary
- Perform testing the operating effectiveness of relevant controls mainly focusing on controls over financial reporting framework.
- Making recommendations for risk mitigation and effectiveness improvement
- Participate in working with internal/external auditors within assigned scope of work
- Back up other positions in finance control teams (on a rotation basis for knowledge expansion and operation continuity)
- Participate in other related projects as and when needed
- Bachelor’s degree in Auditing / Finance
- At least 6-years of experience working in Finance, Auditing and Internal control
- Experience with ERP system
- Experience with FMCG environment/ audit firm is plus.
- Good business acumen
- English: good in 4 skills
- Interpersonal Skills: Has to be proactive and go beyond the call of duty, take accountability for business performance, has problem solving skills; Ability to operate effectively individually or within a team with minimum supervision and a positive attitude; Abilities to work with sensitive and confidential information.
- People Skills: have an ability to establish relationships with others, be approachable and likable inspiring trust in others
- Ability to manage stress and work in professional environment, including resilience, accountability and commitment with deadlines
For further information about the role. Apply today at: https://forms.office.com/e/sq7HVgVKyd
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái