Job Summary
Export Sales Supervisor is responsible for proposing and achieving annual sales targets for assigned international markets, managing the distribution and product offerings to support customer/distributor needs, and coordinating with relevant departments to facilitate successful import-export operations while ensuring compliance with relevant regulations.
Job Responsibilities
- Responsible for proposing and implementing annual sales targets for assigned markets.
- Propose and implement support plans to facilitate and encourage customers/distributors to achieve annual/quarterly/monthly targets.
- Propose and develop the most suitable distribution system/product for the assigned market. Monitor, evaluate, adjust, and expand markets/customers on an annual basis.
- Manage and monitor order fulfillment for customers/distributors from order receipt, proforma invoice creation, contract establishment, production placement, up to delivery, payment collection, and contract settlement. Intervene and provide support when necessary.
- Support, advise, and update market information to assist customers in making import-related decisions, improving retention rates, customer satisfaction, while maintaining and increasing order value.
- Monitor and report timely to the Manager/Board of Directors on market fluctuations in the assigned market and propose appropriate solutions.
- Regularly research and update food regulations of various countries and Vietnamese import-export regulations.
- Other Requirements:
- 2-3 years of experience in export sales or international business.
- Familiarity with export regulations, documentation, and compliance.
- Strong sales skills and ability to negotiate contracts.
- Ability to conduct market research and analyze trends.
- Understanding of global business practices and cultural differences.
- Business English
- MS Office
- Strategic Sales Planning
- Trade Compliance
- Operational Coordination
- Performance Measurement
- Consumer Centricity
- Innovation
- Ownership
- Passion for winning
- Purposeful Leadership
- Business Acumen
- Learning Agility
- Dealing With Ambiguity
- Vision & Strategy
- Talent Catalyst
- Leading The Change
- Integrity & Trust
- Stakeholder Management
- Collaboration
- Planning
- Problem Solving
- Result Driven
- Bachelors in Economics or Business Administration
Conditions of Employment
- Ability to travel on business trips
Relevant Industries
- FMCG
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái