- Customer Insight:
- Organize to find and exploit effectively potential customers for CBC:
- Analyze market potential, build relationships with organizations, associations, state management agencies in charge to find potential customers in line with the development orientation of CBC
- Organize to exploit effectively potential customers developed by CBC and/ or distributed by CIBG
- Products and Price:
- Design product solutions and pricing policies to meet the needs of customers / groups of customers at CBC
- Organize and deploy activities to update CIBG products, policies and business programs in accordance with CIBG's orientation at CBC
- Sales and service:
- Implement and supervise the implementation of customer care policies and programs at CBC
- Develop business plans, deploy and manage CBC activities according to CIBG's direction from period to period in order to effectively implement business plans and objectives.
- Coordinate, supervise, directly/supportly, monitor, analyze, periodically evaluate and effectively implement the business objectives of CBC's department and employees.
- Service quality management:
- Implement and supervise to ensure effective implementation of regulations on service quality standards of CBC and CBC employees.
- Regularly check and supervise service quality for CBC departments / employees, especially positions in direct contact with customers.
- Make plans periodically to contact and communicate with customers to obtain opinions and improve the service quality of CBC
- Risk management
- Urge and remind CBC's employees to fully and effectively control the credit quality at CBC
- Tightly control problem debts, coordinate in handling problem debts
- Participate/support in checking the customers' actual use of capital issued credit at CBC according to regulations.
- Implement and promote a culture of compliance và manage operational risk at the unit
- Lead as an example
- Direct and help to establish principles and priorities in risk management
- Coordinate with relevant units, assess, execute and monitor operational risks at the unit
- Report immidiately incident;
- Operation
- Manage, ensure that the activities of employees at CBC strictly comply with the regulations, procedures, instructions ... related
- Approve / propose approval and sign contracts and documents related to CBC activities within authorization
- Approve / propose approval of financial expenditures within the scope of authority
- Effective management
- Effectively manage the CBC's customer portfolio according to TCB's guidelines, regulations
- Strictly manage the CBC's business results and performance compared to the assigned targets
- Other jobs: ther duties assigned by the Regional Director, Regional CIBG Director
PEOPLE MANAGEMENT
- Attract, onboard and retain the right talents for a high- performing team
- Communicate team and individual KRAs/ KPIs, goals, action plan, expectations and results to team members
- Manage team performance và provide feedback regularly (following the annual performance management cycle);
- Enable team member’s professional and personal development through capability assessment, training, coaching và feedback, etc.
- Motivate and recognize team members’ contributions towards the team’s shared goals
- Responsible for developing talents within the team
- Act as a role model and promote corporate culture at sub- function level
- Understand và communicate relevant HR offerings to team members.
- University degree prioritizes Economics / Finance / Banking / Business Administration / Accounting / Auditing
- Minimum of 8+ years in the field of sales, management and sales promotion in banking and finance for corporate customers, at least 4 years experience in management position
- English: Minimum TOEIC 650 or equivalent
Có giấy phép thành lập và hoạt động số 51GP/KDBH cấp ngày 12/6/2008, Hanwha Life Việt Nam có vốn điều lệ 4.891 tỷ đồng và là một trong những công ty bảo hiểm nhân thọ có tiềm lực tài chính mạnh nhất tại Việt Nam. Hanwha Life Việt Nam cũng là doanh nghiệp vinh dự được nhận danh hiệu “Top 10 Công ty Bảo hiểm uy tín” liên tục trong 6 năm (từ 2017 đến 2022)
Hanwha Life Việt Nam đã chính thức giới thiệu sản phẩm đến khách hàng kể từ ngày 1/4/2009. Hanwha Life Việt Nam đang có hơn 500 nhân viên cùng hơn 37.000 tư vấn tài chính hoạt động ở trên 160 điểm phục vụ khách hàng trên cả nước. Tính đến năm 2022, công ty có gần 1.000.000 khách hàng tin tưởng và giao phó trọng trách bảo vệ bản thân và gia đình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chế độ chăm sóc sức khỏe cao cấp, bảo hiểm tai nạn nhóm theo chính sách công ty.
- Được bảo hiểm chăm sóc sức khỏe định kỳ hằng năm, kèm chính sách sức khỏe cho người thân nếu đạt KPI.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Thường xuyên có những quyền lợi được du lịch trong và ngoài nước hằng năm
- Quà tặng cho người mới đến và vào những dịp đặc biệt
Lịch sử thành lập
- Năm 2005, Chính thức thành lập văn phòng đại diện tại Hà Nội
- Năm 2008, Nhận giấy phép hoạt động từ Bộ tài chính, khởi đầu cho một hành trình mới
- Năm 2009, Hanwha Life Việt Nam được thành lập với vốn điều lệ 100 triệu USD. Chính thức hoạt động tại Việt Nam - Chính thức giới thiệu sản phẩm ra thị trường
- Tháng 2 năm 2010, Hanwha Life Việt Nam chính thức đi vào hoạt động.
- Tháng 4 năm 2015, Hanwha Life Việt Nam kỷ niệm 5 năm thành lập với các hoạt động từ thiện như tặng quà cho trẻ em mồ côi, người già neo đơn, tổ chức khám sức khỏe miễn phí cho người nghèo.
- Tháng 4 năm 2019, Hanwha Life Việt Nam đầu tư vào mảng giáo dục bằng việc tài trợ cho trường Đại học Khoa học Tự nhiên, ĐHQG TP.HCM và trường Quản trị Kinh doanh Harvard.
- Năm 2020, Hanwha Life Việt Nam tiếp tục phát triển sản phẩm bảo hiểm đa dạng, cam kết hỗ trợ và bảo vệ khách hàng trong suốt quá trình sử dụng sản phẩm của công ty.
Mission
Cung cấp dịch vụ và giải pháp hướng đến khách hàng, trở thành công ty bảo hiểm được tín nhiệm nhất tại Việt Nam.
Review Hanwha Life Viet Nam
Môi trường lành mạnh(IT)
Phúc lợi có đầy đủ(IT)
Công ty cũng hỗ trợ sát lắm(IT)