Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
As a part of Client service department, Contact Center is mainly in charge of embracing Client experience thru inbound and outbound calls service. Besides, the team is expecting to account for effectivenes of daily CC operations and business efficiency as well.
Objective of this job: This position plays a critical role to monitor Contact Center performance to ensure daily activities to be delivered in timely manner and Client’s inquiries/requests to be resolved at the best effort. Therefore, this helps to achieve business expectation and increase Client’s trust in long term relationship with Sun Life.
Major accountabilities:
Monitoring daily CC operations: to ensure for objectives achievement on delivering service quality standard, service level agreement and productivity.
• Develop objectives for Contact Center day-to-day activities aligning to Sun Life Viet Nam business goals & vision which focus on delivering excellent Client experience.
• Be responsible for team performance such as monitoring calls performance (including inbound & outbound) to allocate resources for handling properly, promptly support CC representatives for difficult cases when on duties, …
• Cross functional collaboration effectively to support Client’s inquiries/request at their best interest.
• Provide professional assistance with accurate information to team and cross departments when needed.
• Frequently review all related operating processes such as CC Manual guide, outbound calls process, Sales Process, … in terms of design effectiveness and operating effectiveness to escalate if there is any isues and make sure any gaps finding to be remediated/mitigated.
• Perform daily/weekly hurdles, team meeting.
• Produce daily/weekly/monthly and ad hoc reports and insights of business for improvement.
Quality Monitoring & Training:
• Listen to CC calls to understand calls quality and identify whether any issue is discovered through the calls.
• Review after-call work tasks such as how CC follow up Clients requests properly, how CC input calls results exactly… then building guidance and conduct refresh training to CC or relevant teams.
• Coordinate with CC Quality team to improve CC quality.
Team Management: To maximize CC productivity in terms of existing resoures, budget, technology, …
• Oversee the hiring, orienting, and training of Contact center Staff to ensurre a capable workforce and develop team culture with BOLDER spirit aligning with company strategy.
• Conduct effective resource planning and monitoring, including roster arrangements and propose staffing solutions in case of required.
• Frequently review CC Representative performance vs their goal setting and evaluate with key metrics (e.g; completed call volume, call quality, …)
• Conduct Coaching for CC performance improvement if any.
Others:
• Coordinately with other teams (such as sale teams, BQA/AQA) to organize meetings/sharing about Outbound call results customized for specific sale channels/regions, ...
• Other tasks/projects as assigned by Line Manager to support business directions and expectations such as transforming CC to Digital Contact Center.
• Develop & monitor both annual operational budget and initiatives efficiently.
Yêu Cầu Công Việc
- University graduate
- At least 5-7 years of Client Service management in financial services (Insurance/Finance & Banking industry preferred)
- Be fluent in English (both speaking and writing)
- Good command of Microsoft Offices such as Excel, Word, Power Point.
Management scope:
Total number of staff managed (direct and indirect): 15-20
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Sun Life Việt Nam “Sun Life Việt Nam” là công ty bảo hiểm nhân thọ 100% vốn từ Tập đoàn Sun Life Financial (Canada). Sun Life Việt Nam được thành lập vào hoạt động theo giấy phép số 68GP/KDBH do Bộ Tài chính cấp ngày 24 tháng 01 năm 2013 và các giấy phép điều chỉnh.
Sun Life Việt Nam là công ty tiên phong và dẫn đầu thị trường trong lĩnh vực bảo hiểm hưu trí, phục vụ cho cả Khách hàng cá nhân và doanh nghiệp tại Việt Nam. Với chiến lược “Khách hàng Trọn đời”, Công ty hướng đến mục đích giúp Khách hàng đạt được an toàn tài chính trọn đời và tận hưởng cuộc sống khỏe mạnh hơn. Sau một thời gian ngắn hoạt động tại Việt Nam, Sun Life đã có những bước tiến mạnh mẽ và ghi tên mình trở thành một trong những doanh nghiệp uy tín nhất của thị trường bảo hiểm nhân thọ Việt Nam. Sun Life hiện có các dòng sản phẩm bảo hiểm nhân thọ ưu việt phục vụ cho nhiều đối tượng khách hàng khác nhau, từ sản phẩm dành cho cá nhân đến các tổ chức doanh nghiệp, với những dòng sản phẩm bảo hiểm chủ lực như: Tiết kiệm; Đầu tư; Sức khỏe; Giáo dục và Hưu trí.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ chế độ Bảo hiểm của Nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2013, Công ty TNHH Bảo Hiểm Nhân Thọ Sun Life Việt Nam được thành lập thông qua liên doanh với PVI Holdings.
- Từ tháng 11 năm 2016, Sun Life Việt Nam trở thành công ty 100% vốn nước ngoài sau khi mua lại phần góp vốn của PVI Holdings.
Mission
“Sứ mệnh của PVI Sun Life là tư vấn và cung cấp giải pháp nhằm giúp khách hàng đạt được các mục tiêu tài chính
Review Sun life Việt Nam
Phúc lợi, nói chung là ổn so với rất nhiều cty khác mình từng làm. Ngoài ra, các bạn HR mình hay tiếp xúc bên văn phòng chính thì cute quan tâm chu đáo (rv)
Môi trường năng động, sáng tạo, phát huy được năng lực, sếp thân thiện (FB)
Đồng nghiệp thân thiện, môi trường như công ty nước ngoài, thời gian linh động (FB)