Mô tả công việc
- Assist the Front Office Manager with the management and support of daily Front Office Operations
- Manage and support the Front Office team, ensuring that brand standards are met and guest expectations are exceeded.
- Handle guest requests, inquiries and complaints promptly. Ensure guest feedback is recorded accurately and action any service recovery processes in a prompt and efficient manner.
- Seeking, monitoring and assessing guest feedback and putting into place detailed action plans focused on enhancing the guest experience.
- Prepare daily arrival and to manage room allocations and guests’ requests in cooperation with Housekeeping department promptly. Regularly review room availability situations together with Housekeeping.
- Ensure VIP rooms are ready, checked and all in order prior arrival. Be familiar with all in-house VIP’s, regular and long stay guests.
- Handle any management issues or emergencies that arise, record and resolve as necessary.
- Maximize sales revenues through up-selling and marketing programs within the department.
- Maintain knowledge of hotel products, services, policies and emergency procedures.
- Ensure your team maintains a professional manner and are up to date with VIP guest movements, hotel events, local attractions and activities.
- Delegate daily tasks to the team, coach and counsel staff to be at their best and maintain a positive work atmosphere.
- Driving team members’ engagement and brand pride across the Front Office.
- Report any security issues to senior management immediately.
- As required assist with reservations while ensuring hotel specific SOP's are adhered to at all times. Liaise with accounts and reservations on any matters that arise.
- Ensure all accounting practices and processes are achieved per hotel specific SOP's.
- Actively contribute towards reaching agreed hotel performance targets and objectives.
- Ensuring immaculate presentation of the Front Office, both front and back of house areas at all times.
- Responsible for the processing of night audit and nightly reports, along with monitoring the building security, and assisting operations for the day team to ensure exceptional service is provided around the clock.
- Ensure new SOPs, standards and processes are communicated and followed through on a daily basis.
- Understands and complies with loss prevention policies and procedures.
- Along with Front Office Manager together with Housekeeping and Engineering to clock rooms as necessary for maintenance.
- Keeps immediate Supervisor promptly and fully informed of all problems or unusual matters of significance
- Maintain a favourable working relationship with all other hotel employees to foster and promote a co-operative and harmonious working environment.
- Assist in the development of the Hotel business plan and ensure an overall understanding of its departmental goals and objectives.
- Gives personal attention, takes personal responsibility and uses teamwork when providing guest service.
- Listens, apologizes with empathy, finds a solution and follows through when resolving guest problems.
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary
- Dormitory for non-local people
- Workmen insurance
- High ratio of insurance contribution
- Service charge (when the hotel opens)
Yêu cầu công việc
- A minimum of 2 years of Front Office supervisory experience in international hotel brand
- A degree or diploma in Hotel Management or equivalent.
- Good communication skills and customer service skills are required.
- Good operating knowledge of Opera system
- Flexibility to work all shifts including early mornings, evenings, nights and weekends any day of the week.
- Fluent in Vietnamese and English language. Additional language is an asset
Yêu cầu hồ sơ
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.