Mô tả công việc
o Reporting, Budgeting
- Show initiatives at tactical level and develop ideas effectively against established business strategies
- Manage systems and people to monitor risk. Ensure that appropriate controls and processes are in place to have accurate reporting
- Provide BOD with timely and effective management accounts and reports.
- Monthly, quarterly and annually reporting to BOD with appropriate commentaries.
- Development, analysis, and interpretation of statistical and accounting information in order to appraise operating results in terms of profitability, performance against budget, and other matters bearing on the fiscal soundness and operating effectiveness of the organization
- Full reconciliations of Management books and Statutory books
- Coordinate and prepare the budget and financial forecasts, institute and maintain other planning and control procedures (including the cost accounting system), and analyze and report variances
o Statutory, Tax & Accounting
- Financial statements and annual returns.
- Tax and fiscal returns, staying abreast of all regulatory developments.
- Responsible for tax planning and compliance with all government and local corporate, payroll, and other applicable taxes
- Ensure accounting books and records are accurate and in compliance with regulations of Vietnamese accounting and financial reporting laws.
- Full reconciliations of all G/L & sub ledger balances.
o Internal control
- Ensure all transactions are authorized in line with the Delegation of Authority (DOA).
- Ensure internal controls are maintained in line with the financial and accounting guidelines and standards.
- Ensure all financial accounting transactions and financial statements complied with VAS
- Control over all company assets.
o Treasury
- Be responsible for risk management to accounts, interest rates, exchange rates
- Manage cash flow effectively
- Cash forecasts.
- Bank reconciliations
o Other tasks as required
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in Finance, Accounting or Auditing.
- Professional accounting qualifications (CA, CPA) is preferred.
- Proven working experience in Accounting Manager level at least 2 years.
- Deep knowledge of tax regulations, accounting principles and financial reporting standards.
- Proven ability to develop and implement financial policies and procedures.
- Self-driven and independent, and being experienced in leading a team.
- Strong communication, interpersonal, and presentation skills.
- Strong change management and adaptability.
- Good English communication skills (both spoken and written).
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary and bonus.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labor Laws.
- Professional, dynamic working environment.
- Opportunity for your long-term career development and advancement. 13th month salary and extra bonus (depending on the business results).
- Company trip.
- Annual leaves to be increased 1 extra day every 5 years.
- Annual salary review.
- Salary: Negotiable.
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.