Việc làm LÝ GIA VIÊN

Cập nhật 29/11/2024 19:47
Tìm thấy 5 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH MỘT THÀNH VIÊN LÝ GIA VIÊN
Chuyên viên kế toán
LÝ GIA VIÊN
62 việc làm 3 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 25 - 28 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Accounting Reporting

  • Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
  • Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
  • Perform the cash & bank reconciliation.
  • Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
  • Review AR, AP aging balance monthly.

Improving processes and organization

  • Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
  • Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.

Records in accounting

  • Accrual the expenditures which impact in month
  • Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
  • Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
  • Check revenue & VAT monthly
  • Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
  • Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
  • Gather and analyze financial information for internal use
  • Assume responsibility of accounting procedures
  • Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
  • Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
  • Preparing monthly, quarterly and annual reports.
  • Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
  • Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
  • Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
  • Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned

Stock & Inventory Management

Inventories

  • Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
  • Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
  • Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
  • Check & remind TFO which has not posted " Received".
  • Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
  • Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
  • Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
  • Do other tasks relating to the inventory.

Tax

  • VAT Tax declaration monthly/ quarterly
  • Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
  • Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
  • Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
  • Check all the following tasks related to taxes done.

Doing other tasks as managers request.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
  • Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
  • Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
  • In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
  • Organizational and leadership skills
  • A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
  • Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
  • Experience for Tax inspection.
  • Excellent communication and presentation skills
  • A problem-solver with attention to detail
  • Good understanding of MS Office and accounting software.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
FPT Tân Thuận 2, Tân Thuận, Tân Thuận Đông, Quận 7, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY TNHH MỘT THÀNH VIÊN LÝ GIA VIÊN
LÝ GIA VIÊN Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Phòng 604, Toà Nhà Satra, 58 Đồng Khởi, Quận 1

Công Ty TNHH MTV Lý Gia Viên được thành lập từ năm 2010, kinh doanh về các mặt hàng & dịch vụ thức uống (syrup, sauce...), các loại máy móc trong lĩnh vực pha chế...nhập khẩu từ Mỹ. Với niềm đam mê trong lĩnh vực trà- cà phê, công Ty Lý Gia Viên luôn mong muốn mang đến cho khách hàng những sản phẩm chất lượng tốt, chủng loại đa dạng và giá cả cạnh tranh từ các thương hiệu toàn cầu. Chúng tôi luôn nghĩ rằng mối quan hệ bền vững giữa khách hàng và nhà cung cấp chỉ được duy trì khi chúng tôi làm tốt công việc của mình để hỗ trợ khách hàng của mình thành công. Với đội ngũ nhân viên trẻ và đam mê công việc mình đang làm, chúng tôi luôn mong được chào đón những bạn yêu thích lĩnh vực thức uống từ trà và cà phê và gắn bó lâu dài với lĩnh vực này.

Chính sách bảo hiểm

  • Chế độ bảo hiểm

Các hoạt động ngoại khóa

  • Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..

Lịch sử thành lập

  • Ngày bắt đầu hoạt động: 25/03/2010

Mission

Luôn phấn đấu hết mình để làm hài lòng mọi người tiêu dùng

Những nghề phổ biến tại LÝ GIA VIÊN

Bạn làm việc tại LÝ GIA VIÊN? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo LÝ GIA VIÊN

LÝ GIA VIÊN

Click để đánh giá