I. BRAND COMMUNICATION PLANNING (70%)
1. Develop brand communication campaigns for the assigned brand, including communication through in-house systems and outsourced systems. Implement across various platforms including:
- Offline: OOH, Events...
- Online: Social Media, Advertising, E-Commerce...
Execute specific ATL - BTL phases with a detailed daily timeline of the campaign, ensuring clear communication objectives.
Ensure the following elements:
- Message
- Guidelines, Brand ID - Business Objectives
- Timing
- Platform
2. Monitor the progress and timeline of communication campaigns.
II. RETAIL COMMUNICATION PLANNING (30%)
1. Develop multi-channel communication plans for retail programs, serving business objectives, including:
- Communication for the assigned brand
- Communication for general programs
2. Research customer behavior, market trends, propose and execute promotions including:
- Discounts and promotions
- Budget allocation for promotional advertising
3. Supervise the advertising budget, ensuring effective performance of retail communication content.
III. MANAGEMENT
1. Act as the liaison with partners related to the assigned brand and specialized departments within the marketing team and the entire company.
2. Monitor, research, and track market information, customer data, and communication targets.
3. Propose content distribution costs (advertising).
4. Control and evaluate quality.
5. Review tasks by contact point and report weekly, monthly...
6. Work with media partners (event organizers, E-Commerce partners, performance partners...) to control costs, partner activities, and optimize the effectiveness of the strategy.
7. Report operational effectiveness to leadership.
IV. GENERAL DUTIES
1. Control budget and common assets.
2. Update general communication trends in the market.
EDUCATIONAL REQUIREMENTS, SKILLS, AND EXPERIENCE
Education Level: University degree or higher
Preferred Major: Marketing, Journalism. Preference for students from Foreign Trade University, National Economics University, University of Commerce, RMIT, Greenwich...
Related Experience:
- At least 2 years of experience in marketing planning or 3 years of multi-channel deployment based experience
- Understanding of business and commerce.
- Strong knowledge of brand marketing.
- Preference for candidates with an understanding or passion for beauty and fashion products.
Language Proficiency:
English communication skills are an advantage.
Other Requirements:
- Open-minded, creative thinking
- Diligent, attentive to assigned tasks
- Interest in health care
Competency Framework:
- Analytical and creative abilities
- Teamwork skills
V. WORKING CONDITIONS
Location: 145 Lâm Hạ Street, Bồ Đề Ward, Long Biên District, Hanoi
Working Hours: 9:00 AM - 5:00 PM, 1-hour lunch break, Sunday off
Benefits:
- Salary: 15,000,000 VND/month
- Young and friendly team
- A comfortable working environment.
- Working equipments (Laptop, PC...)
Others: KPI-based bonuses, annual & holiday bonuses
Trải qua hơn 12 năm hình thành và phát triển, đến nay Công ty TNHH Truyền thông Unicomm trở thành tổ hợp truyền thông, sáng tạo, tổ chức sự kiện và xây dựng thương hiệu hàng đầu Việt Nam. Nổi bật với các chiến dịch truyền thông "Thương hiệu quốc gia", "Giờ trái đất", "Giải Xe đạp quốc tế VTV cúp Tôn Hoa Sen", "Giải bóng chuyền quốc tế VTV cúp Tôn Hoa Sen"; các chương trình truyền hình "Chống buôn lậu hàng giả, bảo vệ người tiêu dùng", "Đón tết cùng VTV", "Sự kiện & Bình luận", "Nhịp đập 360 độ thể thao", "Tạp chí kinh tế cuối tuần"v.v...và các dịch vụ quảng cáo độc đáo, hiệu quả khác... Với kinh nghiệm phục vụ đa dạng khách hàng trong và ngoài nước: Samsung, Sharp, Aosmith, Huyndai, Hoa Sen Group, Gelex, Vietjet, Karofi, Sakos, Nam Dược, Hoa Linh, OPC, Sunhouse, EVN, Sohaco, Nagakawa, Thibidi, Vinakip, Niferco, Alcorest...chúng tôi cam kết luôn mang đến cho các khách hàng, đối tác những giải pháp/dịch vụ truyền thông tối ưu nhất. Bên cạnh mục tiêu cung cấp các dịch vụ: Xây dựng thương hiệu, tổ chức sự kiện, quảng cáo & truyền thông, sáng tạo, sản xuất TVC, film tự giới thiệu, viral clip... đẳng cấp và chất lượng cao, Unic hướng tới trở thành đơn vị xây dựng và thực hiện các dự án truyền thông cộng đồng hàng đầu Việt Nam.