- Collect and analyze sales data for reporting the sales situation of every brand
- Collecting and updating sales data of GT customers from the admin team every day
- Analysing sales data available to give weekly detailed plan and monthly detailed plan for reminding PIC on distribution
- Store coverage of each GT customer and ask sales to visit
- Visit and Collect the display of each store by picture, and advise the improvement based on the data and pictures of each store.
- Deploy the display and promotion activities is the best way for GT retailers to achieve stable and enough offtake from consumers
- Control the inventory of each store, and ask for updates if any
- Find out the problems in sales operations and suggest a suitable solution to improve management
- Based on the analysis to make the weekly report of problem on selling, delivering, stock, coverage at store and give the suggestion to solve problem
- Based on the problem with evidence to give the action plan with timeline, person in charge to improving sales volum and management following brand
- Give process, form, evaluation for managing the progress of each item and confirm the final result until each item is completed.
- Planning Execution
- In charge of training for sales department (GT) and sub-distributor an and organize training plan in quarterly, and yearly for sales team sales techinic, knowledge of product, data management, skills for ASM, SS, SR, and distributor and GT retailer.
- Organize sub-distributor meeting one time /year. To create relation ship with each NPP and do sharing company strategy, sales plan for each brand,
- Set up and maintain an effective field coaching system for the sales team in line with business requirements.
- Planning audit team
- Audit team is seprated organization with sales team, to check whether Sales staff and NPP, W/S is following guideline or not. Such like Customer data, Discount apply, Inventory report is correct or not, how to avoid cheating
- Temporary assignment for Non-Food Sales team (assignment until recruit sales manager for Non-Food)
- Now Huong Thuy launch new sales team which sales mainly non food product, however still sales operation is not smooth and facing many trouble.
- co-work with current RSM and ASM and MKT, Supplier, find out current issue and suggest improvement idea, also handle until solve each issue.
Yêu cầu công việc
- University with the Business Administration/ Marketing/ Economic major
- At least 03 years of experience in the sales and Marketing / Sales operation management for GT Channel
- Sales data analyzing skill
- English Communication B or over
- Planning skills
- Problem-solving skills
- Negotiable salary (31.000.000 - 37.000.000 VND/ month)
- 13th-month salary bonus;
- Salary review yearly;
- Insurance following the Labor Law;
Location: 18A Nguyen Huu Tho Street, Phuoc Kien Ward, Nha Be Town, Ho Chi Minh City.
Tổng Công ty Cổ phần Bảo hiểm Quân Đội (Trước đây là Công ty CP Bảo hiểm Quân Đội) được thành lập theo quyết định của Quân uỷ Trung ương và nhận được giấy của Bộ Tài chính. Trải qua 10 năm hình thành và phát triển, MIC hiện có vốn điều lệ gần 800 tỷ VNĐ với hơn 60 công ty thành viên trải đều toàn bộ lãnh thổ Việt Nam.
Hiện nay, MIC không chỉ trở thành đơn vị bảo hiểm tốt nhất cho các đơn vị trực thuộc Bộ Quốc phòng mà còn phục vụ mọi đối tượng khách hàng bên ngoài thị trường.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của nhà nước.
- Hưởng bảo hiểm BIC Care dành riêng cho cán bộ MIC và người thân.
- Được hưởng chế độ chăm sóc sức khỏe toàn diện.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
- Party
Lịch sử thành lập
- Ngày 08/10/2007, CTCP Bảo hiểm Quân đội thành lập với vốn điều lệ 300 tỷ đồng.
- Ngày 31/05/2011, Đổi thành TCT Bảo hiểm Quân đội.
- Ngày 03/11/2016, Tăng vốn điều lệ lên 800 tỷ đồng.
- Ngày 05/05/2017, Là ngày giao dịch đầu tiên trên sàn UPCoM với giá tham chiếu 10,000 đ/CP.
- Ngày 24/04/2019, Tăng vốn điều lệ lên 1,300 tỷ đồng.
- Ngày 13/01/2021, Ngày hủy giao dịch trên UPCoM .
- Ngày 21/01/2021, Ngày giao dịch đầu tiên trên HOSE với giá 15,550 đ/CP.
- Ngày 19/08/2021, Tăng vốn điều lệ lên 1,430 tỷ đồng.
Mission
“ KIẾN TẠO CUỘC SỐNG TỐT ĐẸP LÀ SỨ MỆNH VÀ MỤC TIÊU CỦA MIC.”
Chúng tôi luôn sát cánh, đồng hành cùng Quý khách hàng để xây dựng một cuộc sống hạnh phúc trọn vẹn thông qua những giải pháp tư vấn, bảo vệ tận tâm và mang đến những trải nghiệm trên cả tuyệt vời. Chúng tôi cam kết nâng tầm giá trị cho khách hàng, đối tác, cổ đông và tích cực đóng góp vì sự phát triển tốt đẹp của cộng đồng.
Review Tổng Công ty Cổ phần Bảo hiểm Quân đội (MIC)
Môi trường chung tốt, đãi ngộ phúc lợi tốt (rv)
Dev có lương cạnh tranh hơn một chút. Năm ngoái thưởng 7 tháng lương thực nhận nên tổng thu nhập tương đối cao.(rv)
Thỉnh thoảng lúc đơn vị nhiều việc, bạn phải sửa lại dự án cũ khá mệt. Vả lại, MIC là công ty bảo hiểm, không phải công ty chuyên về công nghệ như các đơn vị khác (rv)