Mô tả công việc
About The Job:
Our Merchandising Executive will play a pivotal role in managing and coordinating customer orders, serving as the primary liaison between clients and internal departments. This role involves handling customer inquiries, understanding client needs, and ensuring seamless order execution while fostering strong client relationships.
What You’ll Do:
· Customer Inquiry Management
o Receive, process, and provide necessary information to fulfill customer inquiries
o Accurately identify client needs and product requirements relating to technical specifications, quality standards, delivery expectations, cost parameters, and more.
o Assess internal capabilities, such as product technical feasibility, production capacity, quality standards, to determine if orders can be fulfilled to customer specifications
· Order Coordination and Execution
o Construct and coordinate comprehensive order execution plan, clearly identifying necessary milestones, timelines, and people-in-charge to fulfill customer orders
o Collaborate closely with internal departments such as Research & Development, Planning, Production, and Quality Assurance, to ensure customer requirements and delivery timelines are met
o Communicate promptly and transparently with customers to provide updates on progress, address any potential issues proactively, and maintain positive relationships
· Customer Demand Analysis
o Collect, consolidate, and maintain an overview of order details, ensuring alignment between customers’ requirements and factory resources and capabilities
o Collect and analyze customer data to identify trends and provide actionable insights that can inform strategic decisions, helping shape the company’s strategy to better meet customer needs and respond to changing demand patterns
Yêu cầu công việc
This role requires strong organizational, analytical, and communication skills, as well as a deep understanding of both customer needs and internal production capabilities. The ability to coordinate across departments and maintain a customer-focused approach is crucial to ensure timely and satisfactory order fulfillment.
- Bachelors’ degree
- 0-3 years of work experience
- Excellent written and oral communication skills in English and Chinese
- Outstanding academic performance and strong record of extracurricular activity
- Strong analytical, problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Positive attitude and a willingness to learn
Quyền lợi được hưởng
- Saturdays off
- Competive salary
- 13th salary
- Laptop provided
- Transportation from HCM, Binh Duong, Bien Hoa to the plant
AMERI GROUP được thành lập vào tháng 8 năm 2021. Đến đầu 2023, hiện nay đã sở hữu đa dạng các thương hiệu chăm sóc sắc đẹp cho phụ nữ Việt Nam và các dự án truyền thông "Siêu cá mập".
Với mong muốn đem đến những sản phẩm Dược Mỹ phẩm Việt và những trải nghiệm hài lòng nhất, Ameri Group hướng tới mục tiêu quy mô trên 1000 nhân sự và sở hữu nhiều thương hiệu đình đám của Việt Nam. Ameri Group luôn chú trọng đến công tác đào tạo và phát triển nhân sự bởi phát triển nhân sự chính là phát triển từ cốt lõi bên trong để thực hiện Sứ mệnh và Tầm nhìn của Tập đoàn : API - MEE NATURAL - MCHOKOO - REL1
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Tập đoàn AMERI GROUP được thành lập vào tháng 8 năm 2021
Mission
Với mong muốn đem đến những sản phẩm Dược Mỹ phẩm Việt và những trải nghiệm hài lòng nhất, Ameri Group hướng tới mục tiêu quy mô trên 1000 nhân sự và sở hữu nhiều thương hiệu đình đám của Việt Nam