▪ Develops relationship with allocated customers
▪ Accepts all orders (from customer or overseas office) and processes them for handover to Operations
▪ Proactively informs customer on shipment status, exceptions and provides intermediate updates on incident solution
▪ Performs up- and cross-selling (inbound calls) for existing customers and passes on leads to Sales
▪ Takes and handles customer inquiries, e.g. Track and Trace
▪ Reviews reports (generated by the Performance Reporting & Exception Specialist) and sends them to the customer
▪ Takes and registers all customer complaints
▪ Drives solution of customer complaints by solving it directly or assigning tasks to other function
▪ Acts as first contact point for customer claims; supports customer in notification and reception of claims, provides DGF claims documents, collects required documents from claimant and hands over to specialized claims handlers when documents are complete
▪ Takes and processes customer feedback and asks for CS related feedback (e.g. follow-up on complaint handling)
▪ Collaborates closely with Operations and other departments for smooth handling of shipments and continuous updates
▪ Completes coordination between all applicable parties for all air export shipments for our customers; ensures timely bookings with airline on customer behalf
▪ Prepares export documentation in accordance to country requirements as well as the preparation of Certificate of Origin, Cargo Manifest, NAFTA Certificate, Airway Bill and any other documents required by the customer
▪ Responsible for timely completion of export documents and coordinate with both customer and/or warehouse for timely delivery of cargo
▪ Communicates regularly with customer in regards to customer’s shipment status as well as continuous communication with overseas to meet delivery commitments; follow-up with airline to monitor and track departure and arrival information and updates
▪ Ensures invoicing of rendered services is completed accurately and in a timeframe consistent with company policy.
▪ Ensure customer profiles are accurate and updated
▪ Meet all KPI’s assigned and audited by the Control Tower
Requirements:
- Junior or Senior Students who can work at least 4 days per week
- Good English skills (both speaking and writing)
- Can-do attitude, hard-working and enthusiastic
- Good administrative skills, results driven and detail oriented
- Ability to handle multiple and hanging priorities
- Ability to work effectively, independently and in a Team environment.
CÔNG TY CỔ PHẦN GIAO NHẬN TOÀN CẦU DHL (VIỆT NAM) có mặt ở trên 220 quốc gia và vùng lãnh thổ khắp toàn cầu đã khiến DHL trở thành công ty quốc tế lớn nhất trên thế giới. Với hơn 600.000 nhân viên, DHL cung cấp các giải pháp với số lượng không giới hạn cho hầu hết các nhu cầu tiếp vận. DHL là một bộ phận trong công ty logistic và bưu chính hàng đầu thế giới Deutsche Post DHL Group, và bao gồm các đơn vị kinh doanh là DHL Express, DHL Parcel, DHL eCommerce, DHL Global Forwarding, DHL Freight cùng DHL Supply Chain.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
Các hoạt động ngoại khóa
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Các giải thi đấu thể thao như : Đá bóng, bóng chuyền
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
Lịch sử thành lập
- Năm 2001, Công ty DHL thành lập và bắt đầu hoạt động tại Việt Nam, cung cấp dịch vụ giao nhận hàng hóa và logistic.
- Năm 2003, DHL Vietnam được công nhận là một trong những công ty giao nhận hàng đầu tại Việt Nam.
- Năm 2005, DHL Vietnam mở rộng mạng lưới và nâng cấp cơ sở hạ tầng để đáp ứng nhu cầu ngày càng tăng về dịch vụ giao nhận.
- Năm 2010, DHL Vietnam nhận giải thưởng "Công ty giao nhận hàng hoá tốt nhất" tại lễ trao giải Vietnam Top Trade Services Awards.
- Năm 2013, DHL Vietnam mở cửa Trung tâm Dịch vụ Khách hàng mới tại Thành phố Hồ Chí Minh, nâng cấp khả năng phục vụ và tăng cường sự hài lòng của khách hàng.
- Năm 2015, DHL Vietnam nhận giải thưởng "Nhà cung cấp dịch vụ giao nhận hàng hóa hàng đầu" tại Vietnam Outstanding Logistics Service Provider Awards.
- Năm 2018, DHL Vietnam phát triển dịch vụ giao nhận hàng hóa thông qua việc đầu tư vào công nghệ và hệ thống quản lý hiện đại.
- Năm 2020, DHL Vietnam đặt mục tiêu đạt được tăng trưởng bền vững và tiếp tục cải thiện chất lượng dịch vụ
Mission
Cung cấp các giải pháp vận chuyển và hậu cần đáng tin cậy và hiệu quả cho khách hàng của mình. Công ty tập trung vào công việc cải tiến dịch vụ của mình, nâng cao chất lượng và tốc độ giao hàng, đồng thời tạo ra môi trường làm việc chuyên nghiệp và thân thiện cho nhân viên của mình.
Review CÔNG TY CỔ PHẦN GIAO NHẬN TOÀN CẦU DHL (VIỆT NAM)
Môi trường làm việc thu hút, không gian hiện đại, nhân viên cởi mở và giao lưu với nhau nhiều (ID)
Văn hóa, môi trường làm việc tốt, lãnh đạo lắng nghe nhân viên, tăng lương thấp, cơ hội thăng tiến hạn chế (ID)
Lương thấp so với mặt bằng chung các công ty khác (RV)