Implement credit appraisal; Participating in building credit products/solutions for customers belongs to Wholesales banking' MM/SME segment; Ensuring that credit apprasal' performance is quick and smooth in accordance with risk appetite; credit orientation and business orientation.
Key Accountabilities (1)
- Perform credit appraisal and propose credit solutions for customers
- Conduct credit appraisal in coordination with related departments to determine an appropriate credit structure and risk management plan for balancing the benefits and risks when providing credit to customers and ensure compliance with policies, regulations and procedures.
- Conduct credit appraisal in coordination with related departments, advise, evaluate and develop restructuring plans for debt customers with debt problems, which are classified into financial solutions.
- Perform credit appraisal to meet job requirements, commit to quality for improving customer experience and achieving the highest efficiency.
Coordinate to review/monitor credit quality, detect early warning signals and coordinate to propose solutions:
- Coordinate with related parrties on the implementation of review programs to identify customers' early warning signals
- Coordinate with the business lines to carry out credit post - control procedures under assigned scope to minimize risks and credit losses.
- Recording problems, difficulties, and unreasonableness in the process of performing the appraisal, proposing/suggesting to improve the process/product
Perform Other Tasks
- Maintain customer's credit documents and records in accordance with regulations.Participate in/directly work with inspection teams at the request of the Bank about credit records of the customer segment assigned to manage. .Completely implement the recommendations of the Internal Inspection Department, the inspection team related to the work of credit appraisal.
- Perform related tasks at the request of periodic Appraisal Director / Senior Manager / Credit Appraisal Manager' assignment
- Degree: University degree or higher with majors: Banking and Finance; Foreign Trade; Economics or related field…. (Preference will be given to those with relevant majors)
- Experience:
- At least 5
- years of experience in the financial/banking industry, of which at least 3 years of experience related to credit appraisal
- Having experience and deep understanding of the credit, skills in analyzing and designing credit solutions for corporate customers (similar to the assigned group of customers) and ability to manage credit risks.
- English proficiency according to the periodic Bank's requirements
Navigos Group tự hào sở hữu những thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực tuyển dụng tại Việt Nam, bao gồm VietnamWorks - cổng thông tin tuyển dụng trực tuyến và Navigos Search - dịch vụ tuyển dụng nhân tài cấp trung và cấp cao hàng đầu Việt Nam.
Đến nay, ở cột mốc kỷ niệm 20 năm thành lập và hoạt động tại thị trường Việt Nam, tài sản quý báu nhất mà Navigos Group có được chính là cơ sở dữ liệu ứng viên lớn nhất và toàn diện nhất. Được biết đến nhờ văn hóa dịch vụ chất lượng và luôn lấy con người làm trọng tâm, chúng tôi đã duy trì được vị thế Nhà cung cấp dịch vụ tuyển dụng hàng đầu tại Việt Nam từ khi thành lập vào năm 2002.
Sự tăng trưởng ổn định của công ty đã giúp chúng tôi liên tục thiết lập nên những cột mốc mới - trong đó cột mốc đặc biết nhất là sự sát nhập với en-Japan, một tập đoàn quốc tế đứng đầu khu vực với nhiều chuyên môn về nhân sự và tuyển dụng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Teambuilding
- Các hoạt động vui chơi giải trí, thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2002
Mission
- Luôn nghiên cứu, phát triển các giải pháp kỹ thuật công nghệ mới nhằm phụ vụ và đem lại sự hài lòng đến Quý Khách Hàng.
Review Navigos
Có sự training nhưng môi trường làm việc không thân thiện, phúc lợi kém
Môi trường tạm ổn
Không có sự phát triển