Product Support Officer is responsible for the product execution throughout the Product Development Division. His/her accountabilities are maintaining the product system setup from Product side, working closely with other relevant teams (Risk, Sales, Underwriting, Operations, DT&M, ICT...) to define the workflow, operation process to ensure the process run smoothly and support sales & Product Division to achieve the company target/ strategy.
II. Key Roles & Responsibilities:
The Product Support Officer performs a wide range of duties including but not limited to:
1. Manage and maintain the Sales Finance portal to support sales activity of Sales Finance product include (30%)
- Set up and manage dealer
- Control product list & price
- Set up and de-active promotion campaign with dealer
2. Support for the sales division to ensure the process, operation, and system (30%)
- Support sales and partnership activity on daily basis to maintain smoothly operation regarding to system support development
- Receive and support Sales special request regarding to process, operation, deviation request
- Provide instruction/ guideline to users of new product/ process/ promotion campaign
- Maintain the Product policy/ manual and process
3. Updating and testing the system for new product development (30%)
- Raise requirements to develop/ change or modify system to adapt with new product development
- Conduct the UAT test with end users to launch new product/ dealer/ promotion campaign if any
4. Other tasks (10%)
- Other ad-hoc tasks assigned by Dept Head.III. Job Requirements
1. Qualification:
- University Degree majored in Business Administration/Finance & Banking or any related major
2. Work Experience:
- 2+ years of experience preferably in banking or consumer finance company
3. Knowledge:
- Knowledge of Retail banking - Consumer finance: products, policies and processes
- How to research and keep up to date with market's changing and technology that may impact product development
- System: loan management
- Execute and monitor business performance
- Maintain operation of Sales Finance product, manage dealer, control product list & price
- Referable experience in a product team/ credit operation
4. Skills:
- English - Upper-intermediate
- Project Management, System operation
- Good problem's solving abilities, able to troubleshoot issues and determine the cause of plan's success or failure
- Collaboration, Problem analysis, Presentation skills
- Ability to define problem, collect data, establish facts and draw valid conclusions
- MS Office (Word, Excel, Access) and knowledge of CRM- Attractive, competitive salary
- Dynamic and professional environment
- Guaranteed 13th month salary
- Premium health insurance for employees
- Annual health check
- 14 Days of annual leave
BB Capital được thành lập với sứ mệnh chắp cánh cho các doanh nghiệp tạo ra cách mạng với những mô hình kinh doanh đột phá và có tính hiệu quả cao. Với đội ngũ nhà đầu tư dày dặn kinh nghiệm và nhạy bén, cùng những nguồn lực hỗ trợ dồi dào, chúng tôi đã và đang xây dựng, thúc đẩy các doanh nghiệp trong hệ sinh thái của mình với những giá trị thiết thực và bền vững.
Tầm nhìn và Chiến lược đầu tư
BB Capital luôn hướng tới những giá trị thiết thực mang tính hiệu quả cao với chiến lược đầu tư dài hạn. Chúng tôi luôn tìm kiếm, xây dựng và phát triển hệ sinh thái những startup hứa hẹn sẽ mang đến những cuộc cách mạng lớn trong các lĩnh vực bán lẻ, thương mại điện tử, tài chính và công nghệ.
Giá trị mang lại
Chúng tôi đồng hành với các startup bằng nguồn lực hỗ trợ dài hạn về tài chính, sales, marketing, nhân sự và quản lý vận hành với hệ sinh thái đa dạng có sẵn và những giá trị đặc biệt, phù hợp với từng startup.
Nguyên tắc làm việc
Minh bạch, trách nhiệm và đề cao sự hiệu quả.