Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.
Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam
Job Responsibilities
Business Development:
- Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
- Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
- Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
- Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
- Gather market information.
Costing and Quotation:
- Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
- Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
- Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
- Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.
Customer and Contract Management:
- Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
- Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
- New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
- Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.
Reporting and Other Tasks:
- Manage and control P/L for assigned customer
- Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
- Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
- Update market information and competitor’s trend
- Supervise and support other members in division
- Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
- Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
- Other tasks as Manager assignment.
Yêu Cầu Công Việc
- Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
- Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
- Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
- Strong customer relation management and sales skills.
- Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
- Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
- Strong negotiation, presentation and coordination skills.
- Proficiency in logistics-related software
- Ability to work under pressure and achieve sales targets.
- Excellent English skills (written and verbal).
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập từ năm 1990, trải qua hơn 20 năm phát triển với quy mô gần 1.000 cán bộ công nhân viên và đội ngũ kỹ sư lành nghề, công ty đã đưa ra thị trường các sản phẩm chất lượng cao : Mì ăn liền Cung Đình Khoai Tây, Mummum, DimDim, Micoem, nước mắm Ông Tây, Kem tươi NZ (New Zealand) với những hương vị thơm ngon và nguyên liệu được nhập khẩu 100% từ New Zealand.
Công ty cổ phần thực phẩm Á Châu là nhà sản xuất hàng đầu các sản phẩm ăn liền tại Việt Nam, cung cấp hàng tỉ bữa ăn ngon, chất lượng và tiện lợi cho người tiêu dùng trong và ngoài nước mỗi năm. Công ty đang tạo ra hơn 2,300 việc làm ổn định cho người lao động trên khắp cả nước… Các sản phẩm của Á Châu đã có mặt ở nhiều nước trên thế giới như Cambodia, Lào, Đài Loan, Hàn Quốc, Châu Mỹ, Hungary, Slovakia, Nga, Ukraine.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN, … theo chính sách của công ty và quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ mát, tham quan hằng năm
- Teambuilding nội bộ thường xuyên diễn ra vào cuối tháng
Lịch sử thành lập
- Năm 1990, Nhà máy Mì ăn liền ViFood thành lập tại Quận Gò Vấp, TP Hồ Chí Minh.
- Năm 1995, Công ty TNHH Công Nghiệp Thực Phẩm Á Châu ra đời với nhà máy đặt tại ấp Đồng An, xã Bình Hòa, huyện Thuận An, tỉnh Bình Dương.
- Năm 1997, Chính thức xuất khẩu sang thị trường nước ngoài như: Nga, Ukraine, Đức, New Zealand.
- Năm 1999, Trở thành nhà cung cấp mì ăn liền lớn nhất tại thị trường Campuchia (chiếm hơn 50% thị phần).
- Năm 2003, Khởi công xây dựng nhà máy An Phú công suất 1.248.000.000 gói/năm với dây chuyền hiện đại và tiên tiến tại xã An Phú, huyện Thuận An, tỉnh Bình Dương.
- Năm 2006, Bắt đầu xuất khẩu sang Czech, Slovak, Hungary, Samoa, Ba Lan.
- Năm 2011, Mở rộng kinh doanh ra miền Bắc và khởi công xây dựng nhà máy Bắc Ninh tại xã Hoàn Sơn, huyện Tiên Du, tỉnh Bắc Ninh.
- Năm 2012, Xây dựng nhà máy Đà Nẵng tại cụm công nghiệp Thanh Vinh, KCN Hòa Khánh, Quận Liên Chiểu, TP Đà Nẵng.
- Năm 2014, Khởi công xây dựng nhà máy Nam Tân Uyên, Tỉnh Bình Dương với tổng diện tích hơn 100,000 m2.
- Năm 2017, Nhà máy Nam Tân Uyên đi vào hoạt động đạt tiêu chuẩn HACCP.
Mission
- Đem đến người tiêu dùng những bữa ăn tiện dụng, ngon và đa dạng. Chất lượng và vệ sinh an toàn thực phẩm là yếu tố tiên quyết.
- Từng thành viên trong gia đình công ty Á Châu tự hào góp phần làm cuộc sống tốt đẹp và ý nghĩa hơn với mỗi sản phẩm được người tiêu dùng lựa chọn và thưởng thức mỗi ngày.